کد خبر : 7142 / /
/

فوتبال ایتالیا قوانین سختگیرانه ای در مورد سلامت بازیکنان حاضر در لیگ این کشور دارد و همین موضوع کار را برای حضور مجدد اریکسن در اینتر سخت می‌کند.

بازگشت کریستین اریکسن به فوتبال حرفه ای و بازی کردن او برای تیم اینتر، احتمال خیلی کمی دارد چرا که یکی از اعضای کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایتالیا هشدار داده است که این ستاره دانمارکی نمی‌تواند با دستگاه الکتروشوک قلبی بازی کند.

 

اریکسن ۲۹ ساله، در جریان بازی اول تیم ملی کشورش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در اثر سکته قلبی داخل زمین مسابقه بیهوش شد و روی زمین افتاد. از آن زمان در قلب او دستگاه الکتروشوک یا شوک دهنده کاشتنی کار گذاشته شده است که این دستگاه وظیفه ضربان‌سازی را برعهده دارد. این دستگاه زیر پوست کار گذاشته شده و با ایجاد شوک الکتریکی، ریتم ضربان قلب بیمار را منظم می‌کند. در واقع زمانی که ریتم نامنظمی از سوی قلب ایجاد شود، این دستگاه با ایجاد شوک الکتریکی ضربان قلب را به حالت نرمال برمی‌گرداند.

فوتبال ایتالیا قوانین دقیقی در مورد محدودیت‌های پزشکی ورزشکاران حرفه ای دارد و چک کردن این موارد برای تشخیص اینکه ورزشکاران می‌توانند در سطح حرفه ای رقابت کنند یا نه زیر نظر فدراسیون فوتبال ایتالیا انجام می‌شود و نه تیم‌های باشگاهی.

طبق صحبتهای فرانچسکو براکونارو، عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایتالیا، این قوانین به اریکسن اجازه بازگشت به میدان در فوتبال ایتالیا را نمی‌دهد. براکونارو در این مورد گفت: «کریستین اریکسن نمی‌تواند تمام شرایط لازم برای بازی در ایتالیا را احراز کند. اگر این بازیکن دستگاه ضربان ساز را از قلب خود خارج کند در آن صورت با بررسی پاتولوژی او، می‌توان تشخیص داد که توانایی بازگشت به فوتبال ایتالیا را دارد یا خیر.»

مشابه همین صحب‌تها پیش از این از سوی لوچیو موس، رئیس انجمن قلب‌شناسی ورزشی ایتالیا مطرح شده بود.

اریکسن

اریکسن در روزهای سختی که بعد از حادثه قلبی خود داشت، مورد حمایت بسیاری از ورزشکاران و چهره‌های مطرح جهان قرار گرفت که از جمله آن‌ها، دالی بلیند بازیکن هلندی بود. بلیند هم در قلب خود دستگاه الکتروشوک یا ضربان‌ساز (ICD) را داشت اما او توانست در تیم آژاکس و در لیگ هلند بازی کند چون قوانین پزشکی ورزشی در این کشور متفاوت با ایتالیا است.

اریکسن که در جریان نیمه اول دیدار دانمارک مقابل فنلاند در شهر کپنهاگ در جام ملتهای اروپا ۲۰۲۰ دچار ایست قلبی شد، در اولین واکنش نسبت به این موضوع که از سوی مربی او به رسانه‌ها منتقل شد گفته بود: «من تسلیم نمی‌شوم.» او بعد از انتقال به بیمارستان گفته بود: «از همه شما ممنونم. من تسلیم نخواهم شد. حالا احساس بهتری دارم اما می‌خواهم درک کنم که چه اتفاقی افتاده است.»

بازیکن سابق تاتنهام و فعلی اینتر از کادرپزشکی و تمام کسانی که در لحظات اولیه به او کمک کرده بودند، نیز تشکر کرد. از ان زمان فقط یک عکس از اریکسن در حالی که در یکی از سواحل دانمارک در کنار یک پسر بچه هوادار ایستاده است، منتشر شده است اما خود اریکسن هیچ عکس یا پستی را در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود منتشر نکرده است.

قرارداد اریکسن با اینتر تا سال ۲۰۲۴ است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.