کد خبر : 7222 / /
/

این هفته، با فرا رسیدن دومین ماه تابستان و گرم‌تر شدن هوا، احتمال قطعی برق هم دوباره مطرح شده و شرکت توانیر هم هشدارهایی در این زمینه داده است.

 

این هفته، با فرا رسیدن دومین ماه تابستان و گرم‌تر شدن هوا، احتمال قطعی برق دوباره مطرح شده و شرکت توانیر هم هشدارهایی در این زمینه داده است.

 این هفته هم مانند هفته‌های پیش جدول خاموشی‌ برق در استان‌ها منتشر شد. هفته گذشته، قطعی برق استان تهران، به طور چشمگیری پایین آمده بود اما پیگیری‌ها از شرکت توانیر از احتمال خاموشی در هفته جاری حکایت دارد.

شرکت توانیر به تجارت‌نیوز خبر داد که این هفته پیش‌‌بینی شده که هوای گرم‌تر از هفته‌های گذشته باشد؛ بنابراین اگر مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، احتمالا این هفته هم با معضل تامین برق روبه‌رو می‌شویم.

با این وجود، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر به تجارت‌نیوز می‌گوید: تلاش ما این است که خاموشی بی‌برنامه نداشته باشیم و خاموشی‌ها به حداقل برسد.

او ادامه می‌دهد: عامل مهم خاموشی شبکه برق، نحوه مصرف مشترکان است. اگر مشترکان صرفه‌جویی کنند، امیدواریم شرایط این هفته به گونه‌ای پیش برود که خاموشی‌ها به حداقل برسد. بنابراین اگر حادثه غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و مجموعه مصرف بیش از تولید نشود، طبیعتا سیستم‌های حفاظتی ما هم عمل نمی‌کنند و خاموشی بی‌برنامه‌ نداریم.

یاقوتی همچنین ظهر امروز در گفتگوی زنده با شبکه خبر اعلام کرده بود: امروز ۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات بیشتر از حد مجاز برق مصرف شده و این به معنی مصرف هشدارآمیز برق است و بیشتر استان‌ها قرمز هستند و بیشتر از حد تعیین شده برق مصرف می‌کنند.

البته قابل ذکر است که مهار قطع برق در تهران وو برخی شهرهای دیگر با واردات برق و قطع برق صنایع اتفاق افتاده است. هرچند که یاقوتی درباره وضعیت برق صنایع توضیح می‌دهد: برق صنایع این هفته قطع نمی‌شود اما تغییرات در زمان مصرف برق صنایع و شیفت‌های کاری آنها انجام می‌شود تا در ساعات اوج مصرف برق با فشار روی شبکه توزیع مواجه نشویم.

برای اطلاع از زمان‌بندی قطع برق گزارش «جدول جدید خاموشی‌های تهران» را بخوانید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.