کد خبر : 7339 / /
/

دبیر کل اتاق اصناف گفت: وضعیت فعالیت مشاغل در همه استان‌ها بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده است. فقط مشاغل گروه یک در تهران مجاز به فعالیت هستند.

دبیر کل اتاق اصناف گفت: وضعیت فعالیت مشاغل در همه استان‌ها بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده است. فقط مشاغل گروه یک در تهران مجاز به فعالیت هستند.

در حالی که روز گذشته، بعد از پایان تعطیلات سراسری شش روزه استان‌های تهران و البرز، رئیس اتاق اصناف تهران گفت که فقط مشاغل گروه یک در تهران مجاز به فعالیت هستند، اتاق اصناف ایران می‌گوید ملاک، آخرین اطلاعیه‌ای است که بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا منتشر شده است.

محمد باقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران درباره وضعیت فعالیت مشاغل در وضعیت جدید کرونایی کشور گفت: با اتمام تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز، همه کشور مشمول مصوبه محدودیت هفت شغل هستند و سایر مشاغل می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

هفته گذشته اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود که بر اساس آن فعالیت کلیه مشاغل صنفی با رعایت پروتکل بهداشتی به جز هفت گروه شغل صنفی شامل رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)؛ تالارهای پذیرائی؛ سالن های سینما و تئاتر؛ پاساژها و بازارهای سربسته، به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل؛ استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن سازی؛ شهربازی و باغ وحش‌ها؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی، در تمامی شهرهای سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی مجاز است.

در این اطلاعیه به تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیرماه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، استناد و مقرر شده بود که در تعطیلات شش روزه تهران البرز از سه شنبه هفته گذشته به مدت شش روز، فقط ۹ شغل مجاز به فعالیت باشند که این تعطیلات دو روز پیش تمام شد.

بر این اساس در حال حاضر در همه شهرهای قرمز، فقط فعالیت هفت شغل محدود و مابقی مجاز به فعالیت هستند.

البته مشاهدات میدانی حاکی از آن است که حتی در تعطیلات سراسری تهران برای کنترل بیماری کوید ۱۹ که از سه شنبه هفته پیش شروع شد و تا روز گذشته ادامه داشت همه اصناف غیرضروری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بر اساس گزارش‌های میدانی شرایط اقتصادی و نبود حمایت‌های دولتی در این وضعیت تاثیرگذار است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.