کد خبر : 7447 / /
/

بزرگترین آتش سوزی تاریخ ترکیه

با وجود گذشت بیش از ۴۸ ساعت (تا دیروز) از آغاز حریق در جنگل های مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه نیروهای اطفای حریق هنوز موفق به کنترل این آتش سوزی ها در برخی مناطق نشده اند.

 در این آتش سوزی ها تاکنون صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در برخی شهرها همانند ماناوگات موجب از بین رفتن ده ها واحد مسکونی شده است. براثر این آتش سوزی تاکنون دست کم چهار نفر جان خود را از دست داده اند ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش قربانیان وجود دارد. آتش سوزی در شش استان و در شهرهای بودروم، مارماریس، ماناوگات، آدانا، مرسین، میلاس ، دیدیم و قاضی‌پاشا که مهم ترین مناطق گردشگری ترکیه هستند بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست به طور پی در پی آغاز شده ، اما به دلیل وجود باد شدید تاکنون حریق در تمامی مناطق خاموش نشده است. متعاقب شروع حریق و سرایت آن به برخی مناطق مسکونی در مناطق مختلف صدها واحد مسکونی تخلیه شده است . مناطق یاد شده از جمله مناطقی هستند که در کنار دریا قرار دارند و ده ها هزار منزل تابستانی مردم از مناطق مختلف ترکیه در آن جا وجود دارد. به گفته بکیر پاکدمیرلی وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه بیش از چهار هزار نیروی اطفای حریق با بیش از ۴۰۰ خودروی اطفای حریق و ده ها هواپیما و بالگرد در صدد خاموش کردن آتش هستند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.