کد خبر : 7617 / /
/

قیمت گوشت گران میشود

علی‌اصغر ملکی گفت: «در حال حاضر فقط معضل دامداران کمبود نهاده به دلیل خشک‌سالی است و اگر این مسئله برطرف شود ما هیچ مشکل دیگری نداریم».

طی چند روز گذشته قیمت گوشت در کشور ناگهان افزایش یافت و دامداران و روسای اتحادیه‌های مربوط به آن‌ها همچنان از تولید و انباشت مکفی سخن می‌گویند اما اخیراً دور جدید افزایش قیمت گوشت قرمز، کلید خورد. دلیل یا دلایل اصلی این افزایش قیمت چیست؟ برای بررسی بیشتر جوانب مختلف این موضوع با علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران به گفتگو نشستیم

قیمت گوشت گران تر از قبل

علی‌اصغر ملکی در ابتدای صحبت‌های خود «علت افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر این بود که مردم شتاب‌زده خرید می‌کردند، دامداران به خاطر گرانی علوفه دامشان را نگه می‌دارند و کمتر عرضه می‌کنند. تا چند روز گذشته که مراسم عید قربان بود و حالا ماه محرم را در پیش داریم و دامداران به دنبال این هستند که دامشان را به قیمت مناسب در این ماه بفروشند. همچنین نظرشان این بود که اعمال نرخ کنند که تا حدی هم این کار انجام شد».

قیمت گوشت

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در مورد کمبود گوشت در ما‌ه‌های آینده اظهار داشت: « این صحبت‌ها به‌هیچ‌وجه درست نیست و حتی دامداران می‌گویند که ما انباشت دام داریم. در حال حاضر فقط معضل دامداران کمبود نهاده به دلیل خشک‌سالی است و اگر این مسئله برطرف شود ما هیچ مشکل دیگری نداریم. در این فصل دام‌ها باید از  صحرا تغذیه می‌کردند ولی متأسفانه به خاطر کم‌آبی این اتفاق نیفتاد و دامداران مجبور شدند که علوفه دستی بدهند که علوفه دستی هم بسیار گران است».

ملکی همچنین در مصاحبه‌های پیشین خود در مورد واردات گوشت گفته بود:« ما شرایط واردات گوشت را نداریم، زیرا اگر بخواهیم گوشت را با دلار نیمایی وارد کنیم قیمت بیشتر و کیفیت کمتری دارد. ما باید با مدیریت نهاده را به دامدار برسانیم تا دام مولد کشته نشود و دارایی‌های کشور که بهترین گوشت دنیا است را از دست ندهیم که در مقابل گوشت بی‌ کیفیت را دریافت کنیم».

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.