کد خبر : 8298 / /
/

اخبار سیاسی|اخبار بین الملل| کمک های ایران به حماس| ایران و سید حسن نصرالله

نماینده لبنانی؛ کشتی حامل سوخت ایران، محاسبات آمریکا و همپیمانانش را بر هم زد

 

نماینده عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» گفت که کشتی حامل سوخت ایران، تمام محاسبات دولت آمریکا و عناصر وابسته به این کشور در لبنان و منطقه را با شکست و ناکامی مواجه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل الله» نماینده عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به حزب الله) در پارلمان لبنان از نقش منفی آمریکا در بحرانهای این کشور به شدت انتقاد کرد.

شبکه خبری المنار به نقل از فضل الله گزارش داد، کشتی حامل سوخت ایران، تمام محاسبات دولت آمریکا و عناصر وابسته به این کشور در لبنان و منطقه را با شکست و ناکامی مواجه کرد.

وی تأکید کرد، این شکست بیشتر متوجه طرفهایی است که در پی تحقیر و خواری ملت لبنان و هدف قرار دادن جریان مقاومت آن بودند؛ جریانی که معادلات ایستادگی در برابر دشمن خارجی لبنان را ایجاد کرده است.

این نماینده لبنانی تصریح کرد، آمریکا اجازه نمی‌دهد پول وارد لبنان شود و پول مردم این کشور بازگردد. کما اینکه نمی‌گذارد هیچ کمک خارجی به لبنان برسد.

وی خاطر نشان کرد، این اقدام آمریکا حتی شامل فرآورده‌های نفتی است؛ فرآورده‌هایی که واردات آن نیازی به دستور آمریکا ندارد.

فضل الله خاطر نشان کرد، کسانی که به سرعت در پی ترساندن مردم از تحریمهای آمریکا حرکت کردند، در تلاش هستند که بر شکست خود و گزینه‌های سیاسی، اقتصادی و مالی خود سرپوش بگذارند.

این نماینده در پایان تأکید کرد، آنچه حزب الله خواستار آن است، کمک به مردمی است که به خاطر محاصره آمریکا و ناتوانی نهادهای حکومتی از انجام وظایفشان، در عذاب هستند.

جمهوری اسلامی ایران یک محموله سوخت به لبنان فرستاده است. سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله هشدار داد که هر گونه تعدی به این محموله، تعدی به خاک لبنان است.

لبنان طی یک سال اخیر با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند  و در همه این مدت آمریکا نه‌تنها کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشت لبنانی‌ها را سخت کرده است.

لبنان در در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

بحران سوخت تا جایی در این کشور پیش رفته است که برخی منابع خبری از قطعی برق در بخش‌های جنوبی لبنان خبر دادند و ارتش این کشور اعلام کرد که فقط برای ۴ روز سوخت دارد و پس از آن دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام مازوت و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار دادند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.