کد خبر : 8311 / /
/

واکسن کرونا| واردات واکسن کرونا | واکسیناسیون کرونا

تجربه نشان داده تنها مدت کمی پس از اعمال شدید محدودیت‌های کرونایی، روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی کاهش داشته و مجدداً با اولین تعطیلی و از سرگیری مسافرت‌ها، دوباره تمام استان‌ها درگیرزنجیره ابتلا شده‌اند. این موضوع همواره در استان‌های گردشگر پذیر به‌عنوان چالش مهم مدیریت کرونا مطرح بوده است، به همین خاطر مسئولان بهداشتی تلاش دارند با افزایش سهمیه واکسن در این استان‌ها راهکار اساسی برای مهار این بیماری ارائه دهند.

 با همین هدف، طرح ایمن‌سازی ساکنان جزایر هجده‌گانه جنوب کشور در برابر کرونا مدتی است آغاز شده و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا کنون واکسیناسیون افراد واجد شرایط در جزایر ابوموسی، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، سیری، لاوان و هندورابی انجام شده است.

واکسن کرونا

 «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص به «ایران» می‌گوید: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف کاهش بحران ناشی از کرونا در استان‌های گردشگر پذیر ۱۵ مرداد دستور اختصاص واکسن خارج از نوبت به افراد بالای ۱۸ سال در جزایر کیش و قشم را صادر کرده است و اکنون با تلاش مسئولان استان این طرح در کیش آغاز شد است اما این طرح به‌صورت تزریق واکسن به گروه‌های سنی اولویت دار اجرا می‌شود. تا کنون 31 درصد این افراد نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و امیدواریم با دریافت سهمیه واکسن بیشتر، سرعت این روند افزایش یابد.

 «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان هم دراین زمینه به «ایران» گفت: کار واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در 2 جزیره قشم و کیش در حال انجام است و تا کنون 31 درصد این افراد دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند. وی با بیان اینکه استان هرمزگان در رتبه دوم کشور به لحاظ تزریق واکسن کرونا قرار دارد، گفت: تاکنون بیش از ۴۳۵ هزار نفر در هرمزگان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و روند واکسیناسیون بسرعت در هرمزگان در حال انجام است.

 همتی ادامه داد: از حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان قشم نزدیک به ۳۴ هزار نفر و در کیش 34 هزار و 500 نفر تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، البته تلاش داریم با توجه به وضعیت استان سهمیه بیشتری  دریافت کرده و افراد بیشتری را واکسینه کنیم.

 همتی مهم‌ترین راه مهار بیماری کرونا را پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: در حال حاضر همه دستگاه‌های استان برای فراهم‌سازی زمینه انجام واکسیناسیون عمومی وارد عمل شده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما مردم باید پروتکل‌های بهداشتی بویژه عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک را هرچه بیشتر رعایت کنند تا با کمک یکدیگر بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

«مریم ستاری»، مسئول کمیته واکسیناسیون کووید ۱۹ در کیش نیز گفت: هم‌اکنون متولدین ۱۳۸۲ و قبل از آن می‌توانند در سامانه برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند تا به مرور زمان با تأمین واکسن علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.