کد خبر : 8313 / /
/

اخبار طالبان| اقدامات طالبان| طالبان و جنگ داخلی افغانستان| بردگی جنسی در افغانستان

سفیر روسیه در افغانستان گفت نماینده دفتر سیاسی طالبان خواستار میانجیگری مسکو و ارسال پیام به اعضای مقاومت در دره پنجشیر برای آغاز گفتگو شد.

دیمیتری ژیرنوف - سفیر روسیه:

 ما امروز میزبان نماینده دفتر سیاسی طالبان در سفارت بودیم. او که می‌دانست روسیه از اعتبار زیادی بین نیرو‌های سیاسی مختلف در افغانستان برخوردار است، از ما خواست که یک پیام سیاسی به پنجشیر منتقل کنیم.

 آن‌ها از ما خواستند که روسیه پیام زیر را به رهبران و مردم پنجشیر بدهد: طالبان تا به حال حتی یک بار هم تلاش نکردند که به زور وارد پنجشیر شوند.

 این گروه امیدوار است راه حلی مسالمت آمیز برای این وضعیت پیدا کند. طالبان خواهان خونریزی نیست و متعهد به گفتگو است.

سفیر روسیه: طالبان خواستار گفتگو با مقامات دره پنجشیر است

سفیر روسیه در افغانستان گفت نماینده دفتر سیاسی طالبان خواستار میانجیگری مسکو و ارسال پیام به اعضای مقاومت در دره پنجشیر برای آغاز گفتگو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد نماینده دفتر سیاسی طالبان از سفارت روسیه در کابل، پایتخت افغانستان بازدید کرد و از دیپلمات‌های روسی خواست به رهبران مرکز مقاومت باقی مانده در دره پنجشیر اطلاع دهند که طالبان به دنبال گفتگو است و راه حلی مسالمت آمیز است.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفت: ما امروز میزبان نماینده دفتر سیاسی طالبان در سفارت بودیم. او که می‌دانست روسیه از اعتبار زیادی بین نیرو‌های سیاسی مختلف در افغانستان برخوردار است، از ما خواست که یک پیام سیاسی به پنجشیر منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: آن‌ها از ما خواستند که روسیه پیام زیر را به رهبران و مردم پنجشیر بدهد: طالبان تا به حال حتی یک بار هم تلاش نکردند که به زور وارد پنجشیر شوند. این گروه امیدوار است راه حلی مسالمت آمیز برای این وضعیت پیدا کند. طالبان خواهان خونریزی نیست و متعهد به گفتگو است.

پیشتر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش پس از آن‌که کنترل پایتخت و بیشتر خاک افغانستان به دست گروه طالبان افتاد، با نمایندگان دولت جدید افغانستان تماس کاری برقرار کرده است.

در بیانیه این وزارت آمده بود که سفارت روسیه در کابل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تماس های کاری با نمایندگان مقام‌های جدید در افغانستان به منظور تامنین امنیت ماموریت روسیه در خارج از کشور برقرار شده است.

این در حالی‌ است که چندی پیش، ضمر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان اعلام کرده بود که روز شنبه دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان با نمایندگان طالبان در خصوص تامین امنیت نمایندگی دیپلماتیک روسیه، دیدار  و گفتگو می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.