کد خبر : 8360 / /
/

همزمان با بحرانی شدن وضعیت افغانستان و ازدحام جمعیت برای خروج از این کشور در فرودگاه کابل یک زن در فشار ناشی از جمعیت جان باخت.

همزمان با بحرانی شدن وضعیت افغانستان و ازدحام جمعیت برای خروج از این کشور در فرودگاه کابل یک زن در فشار ناشی از جمعیت جان باخت.

 عتیق‌الله زاولی از اهالی غزنی گفت که همسر برادرش که اسناد رسمی برای خروج از افغانستان داشت، در ازدحام فرودگاه کابل جان باخته است.

زاولی به روزنامه ۸صبح گفت که همسر برادرش با چهار فرزندش به فرودگاه رفته بود، اما اطلاعی از کودکان او در دست نیست.

به گفته زاولی، همسر برادرش اسناد رسمی برای سفر داشت و حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از ظهر روز شنبه، سی‌ام مرداد، در میان ازدحام جمعیت جان باخته است.

آنچنان که زاولی می‌گوید، چهار فرزند این زن از جمله 3 کودک پس از جان باختن مادرشان ناپدید شده‌اند.

عتیق‌الله زاولی از مردم خواست که خانواده او را در یافتن این چهار عضوش همکاری کنند.

 هاجر ۱۹ ساله، نسترن ۱۷ ساله، کوثر ۱۳ ساله و عبادالله 9 ساله پس از جان باختن مادرشان ناپدید شده‌اند.

زاولی می‌گوید که از روز گذشته به این سو در داخل فرودگاه  و اطراف آن در جست‌وجوی این چهار عضو خانواده‌اش است، اما تاکنون موفق به یافتن آن‌ها نشده است.

طبق گزارش‌ها در جریان یک هفته پس از تصرف کابل توسط طالبان حدود ۲۰ نفر در اطراف و داخل میدان هوایی از اثر تراکم جمعیت و تیراندازی کشته شده‌اند.

پس از تصرف کابل هزاران نفر به فرودگاه  کابل هجوم بردند تا کشور را ترک کنند.

برخی از این افراد اسناد لازم از جمله ویزا و پاسپورت نداشتند که به گفته مقام‌ها اجازه سفر نیافتند، اما هم‌چنان هزاران نفر در اطراف فرودگاه  به دنبال فرصت هستند تا کشور را ترک کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.