کد خبر : 8400 / /
/

فریبرز ناطقی الهی، در یادداشتی از رئیس بیمارستان امام خمینی انتقاد کرد.

فریبرز ناطقی الهی، در یادداشتی از رئیس بیمارستان امام خمینی انتقاد کرد.

فریبرز ناطقی الهی، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران در یادداشتی نوشت: دیشب آخر وقت یک خبر در برخی رسانه ها بر اساس خبری از صدا و سیما پخش شد.

عین خبر به شرح ذیل است:

رئیس بیمارستان امام خمینی: بیش از ۱۰ بیمارِ کرونایی با عفونت «قارچ سیاه» در بیمارستان بستری هستند. داروی درمان این عفونت «آمفوتریسین بی» است که در آسیا کمیاب شده است. به دلیل نبود دارو بیماران مبتلا به این عفونت یا فوت می‎کنند یا بینایی خود را از دست می‎دهند. در موج جدید کرونا با افزایش شیوع قارچ سیاه مواجه هستیم.»

آیا شما یک پزشک هستید؟ آیا شما رئیس یک بیمارستان بزرگ تهران و کشور هستید؟ آیا شما مدیر بحران یک مرکز و مجتمع بزرگ پزشکی زمان سوانح بزرگ تهران هستید؟ من همیشه آن مجتمع را با تونل ها و تاسیساتش برای زمان زلزله تهران در نظر دارم ولی حالا آیا باید به شما گفت پزشک و مدیر بحران؟ آقای رئیس بیمارستان! لازم بود نام دارو را اعلام عمومی کنید؟ بعد از کمی فکر مطمئنم خودتان هم تایید خواهید کرد که چه لزومی برای این کار داشتید، می شد طی یک نامه «انی» به وزارتخانه اطلاع دهید. 

طبق گفته خود شما، ده نفر بیمار دارید که اگر در این مرحله سکوت می کردید و اسم دارو را نمی گفتید، همه یقینا مداوا می شدند و با وجود این دارو در حد لازم شاید هزاران نفر هم در صورت نادر و ابتلا مداوا می شدند و اصلا خبری هم نمی شد. حتی با ذخایر موجود دارو در کشور امکان هدیه دادن به دیگر کشورها هم در صورت اضطراری فراهم می شد؟ اصلا فرض کنید دارو نیست. اعلام عمومی چه دلیلی دارد؟ آیا مردم عادی به جر پانیک و اضطراب کار دیگری می توانند بکنند؟  در هند در بدترین شرایط این موضوع آنقدر پر رنگ نشد که در خصوص نایابی دارو در تلویزیون خبری داده شود! بنا به آخرین خبر در بدترین شرایط هند در کرونا، با آن جمعیت میلیاردی فقط حدود ١٢ هزار مورد از «بلک فانگوس» گزارش شده است!

حال که اسم دارو را گفتید و اعلام عمومی کردید و فرمودید در آسیا آن هم نه فقط ایران دارو  نایاب است، از فردا اگر لازم هم بود دیگر پیدا نخواهد شد من بدبینم آیا فردی دارو را خریداری و انبار کرده است که لازم بود نام آن در سراسر کشور اعلام شود؟! مگر بدون تجویز پزشک مردم داروی فوق تخصصی خریداری و میل می کنند؟ و یا پزشکان کشور نحوه درمان آن را بلد نبودند که باید اعلام عمومی می شد؟! 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.