کد خبر : 8558 / /
/

وزارت آموزش و پرورش قبلا اعلام کرده بود که فوق‌‌العاده ویژه برای فرهنگیان لحاظ می‌شود و از مرداد هم به حقوق فرهنگیان واریز خواهد شد اما... تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

وزارت آموزش و پرورش قبلا اعلام کرده بود که فوق‌‌العاده ویژه برای فرهنگیان لحاظ می‌شود و از مرداد هم به حقوق فرهنگیان واریز خواهد شد اما... تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

روز گذشته همزمان و به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدرضا باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر و هفته دولت، سیدابراهیم رئیسی و اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار رهبر انقلاب به بیان مطالبی از جمله: «رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی واسطه با آنها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است که آقای رئیسی دیروز با سفر به خوزستان آن را نشان داد.»، «هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید «پیوست عدالت» داشته باشد و کاملاً مراقبت شود که این دستور یا تصمیم و مصوبه، به طبقات محروم و به عدالت ضربه نزند.»، «اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است.» و... پرداختند که این بیانات نشانگر موضوعات حساسی است که پیش از این در بطن جامعه احساس نمی‌شد.

دولت رئیسی در حالی آغاز به کار کرد که کارنامه دولت روحانی خصوصا دولت دوازدهم از نگاه عموم مردم ضعیف‌ترین و بیخیال‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی بوده است که رئیس جمهورِ آن حتی در دوران کرونا حاضر به حضور در بین مردم نبود!

از جنبه‌های مهم و عبرت‌آموزِ ناشی از روی کار آمدن دولت دوازدهم، کارنامه‌ی آن در حوزه سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است؛ خصوصا از آن زمانی که حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ با اختلاف خیلی اندک (۰/۷ درصدی) رقبا را پشت سر گذاشت و عالی‌ترین مسئولیت اجرایی را بر عهده گرفت، نسبت به سرمایه اجتماعی او شک و شبهه فراوانی بوجود آمد.

همزمان با آغاز به کار رسمی دولت رئیسی که حتی یک هفته هم از آن نمی‌گذرد، اما شاهد دولتمردانی بودیم که بدون لحظه‌ای درنگ خود را در بین مردم و در وسط میدان رساندند تا کارهای بر زمین مانده و مشکلات موجود در جامعه را سر و سامان بدهند؛ فی‌الحال در این گزارش بر آن شدیم تا اقدامات چند روز گذشته اعضای هیئت دولت سیزدهم و رئیس جمهور را بررسی کنیم.

با گذشت بیش از یکسال از آغاز به کار مجلس یازدهم، روحانی به بهانه کرونا حتی یک بار هم در صحن علنی حاضر نشد. این مساله در مواقع مهمی مانند تحویل لایحه‌ بودجه سال به مجلس نیز صادق بود. اما سفر روز جمعه رئیسی و تغییر رویه دوری‌گزینی مقامات دولتی از مردم و مشکلات‌شان با واکنش مثبت افکار عمومی مواجه شد که این امر می‌تواند نویدبخش ترمیم روابط دولت -ملت باشد.

رئیس دولت سیزدهم روز جمعه ۵ شهریور در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد استان خوزستان شد. جمعی از وزرای دولت سیزدهم از جمله نیز رئیس‌جمهور را در نخستین سفر استانی همراهی کردند. رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکارهای فوری این مسائل، هدف این سفر یک‌روزه بود.

رئیس جمهور رئیسی در این سفر یک روزه اقدامات مهمی را انجام داد که بصورت کوتاه به آن اشاره می‌کنیم؛

در نخستین برنامه خود در این سفر از بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد و نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.

همچنین به همراه وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی از کارگاه‌های مختلف جمع‌آوری فاضلاب در منطقه کورش اهواز و اقدامات در دست انجام برای حل مشکل فاضلاب این شهر بازدید کرد و رای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز خطاب به وزرای نیرو، کشور و همچنین مسؤولان استانی دستوراتی صادر کرد.

* رئیس‌جمهور در ادامه حضور خود در خوزستان دیروز به صورت هوایی از هورالعظیم بازدید کرد و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت. همچنین پس از آن پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور وی به بهره‌برداری رسید. ساکنان روستا‌های جفیر یک و ۲ تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بودند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر، از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

نخستین دستور وزیر اقتصاد جهت ترخیص اقلام دارویی

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح روز شنبه 6 شهریور به همراه مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک، معاون فنی گمرک و برخی معاونان و مدیران از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید و چندین مسئله مهم گمرکی را پیگیری کرد؛

در حین بازدید سه دستگاه کامیون حامل سرم‌های وارداتی از مبدأ ترکیه که به گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترانزیت شده بود، با دستور معاون فنی گمرک حمل یکسره آنها برای ارسال به داروخانه‌ها انجام شد.

بحث قطعی سامانه‌ها باید رفع شود انتقال داده‌‌های ترخیص ارز از گمرک مسأله مهمی است از رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم به صورت برخط و بدون استعلام گمرک این اطلاعات را در اختیار گمرک قرار دهد.

 داروهایی در گمرک وجود دارند که نباید در رابطه با ترخیص آنها تأخیر به وجود بیاید، در تماسی که با وزیر بهداشت داشتم ایشان نسبت به این موضوع اعلام آمادگی کردند و امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود.

واکسینه شدن مردم تا دهه فجر ۱۴۰۰

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت که به همراه رییس جمهور به استان خوزستان سفر کرد، علاوه بر بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون به موضوعات زیر اشاره کرد؛

واردات واکسن کرونا به کشور سرعت گرفته و به طور قطع سهمیه مناسبی برای استان خوزستان در نظر خواهیم گرفت. همچنین پیگیر وضعیت مطالبات پزشکان و کادر درمانی خوزستان هستیم.

ویروس کرونا به شکل بمب و موشک است که باید با ماسک و فاصله اجتماعی رعایت شود و هر واکسن کرونا موجود باشد باید استفاده شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشند و واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند وارد کشور می‌شود.

ترخیص هزاران تن کالای اساسی با دستور معاون اول رئیس جمهور

روز پنجشنبه ۴ شهریور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مورد وضعیت کالاهای اساسی کشور گفت: با وجود اینکه ذخیره کالاهای اساسی را در وضع بدی تحویل گرفتیم؛ اما در این مدت کم توانسته‌‎ایم ذخیره کالاهای اساسی را به نقطه مطمئن برسانیم.

اکبرپور، ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه،‌ تا کنون حدود ۲ میلیون تن انواع کالای اساسی ترخیص شده،‌ گفت: تشریفات ترخیص بیش از ۶۰ هزار تن کالای اساسی دیگر از جمله گندم در جریان است.

وی افزود، از ابتدای سال ۳۳۴ هزار تن گندم به گمرک شهید رجایی اظهار شده که ۲۱۰ هزار تن آن ترخیص و ۱۲۰ هزار تن نیز درآستانه ترخیص بوده و به زودی به بازار مصرف تزریق خواهد شد.

این مقام مسئول  با اشاره به  تاکیدات معاون اول رئیس جمهور در خصوص تامین کالای اساسی، گفت: فرایند ترخیص کالای اساسی بدون وقفه در حال انجام بوده و با تاکید معاون اول رئیس جمهور در صورت تکمیل اسناد وارداتی، ترخیص اقلام مورد نیاز مردم بدون هیچ گونه معطلی انجام خواهد شد.

از ارسال پیام تبریک و تاج گل خودداری کنید

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در پیامی خطاب به همه مدیران واحد‌های ستادی و استانی، سازمان ها، شرکت‌ها موسسات تابعه و وابسته این وزارت در سراسر کشور و همچنین تشکل ها، اتحادیه ها، شرکت‌های تعاونی، اصناف و فعالان بخش خصوصی حوزه کشاورزی تاکید کرد: به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، کاهش مکاتبات غیر ضرور و رعایت انضباط مالی مطلقا از ارسال هرگونه تاج گل، پیام تبریک و... از جمله انتشار آگهی در رسانه‌های برخط (خبرگزاری ها، سایت‌ها و...)، رسانه‌های مکتوب (روزنامه ها، مجلات و ...) و انتشار پیام تبریک در شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.

رستم قاسمی امروز با حضور در ساختمان شهید دادمان وزارت راه وشهرسازی دستور داد برای جلوگیری از اتلاف هزینه ها و لزوم توجه به اهداف و برنامه های این وزارتخانه به جای صرف وقت به دریافت و پاسخ دهی به پیام ها، از دریافت هرگونه تبریک خودداری شود و افراد از اعلام تبریک به هر شکل پرهیز کنند.

همین اقدام دو وزیر جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی نشان‌دهنده آن است که دولتمردان برای جلوگیری از هزینه‌های بی جهت وارد میدان شدند!

پیگیری پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه

 حقوق معلمان همیشه آخرین روز ماه پرداخت می‌شد اما این بار با یکی، دو روز تأخیر مواجه شد. این موضوع قبلا هم پیش آمده بود و زیاد نگران کننده نبود. اما وقتی کم‌کم خبری دست به دست شد مبنی بر اینکه از مدیران خواسته شده بود به سرعت و به شکل ضربتی، احکام حقوقی را تغییر دهند، حرف و حدیث‌ها شروع شد.

نکته قابل توجه این بود که وزارت آموزش و پرورش قبلا اعلام کرده بود که فوق‌‌العاده ویژه برای فرهنگیان لحاظ می‌شود و از مرداد هم به حقوق فرهنگیان واریز خواهد شد اما... تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

به همین رو علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس طی نامه‌ به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار رفع مشکل و پرداخت فوق العاده ویژه معلمان شد.

حقوق فرهنگیان

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.