کد خبر : 9909 / /
/

خرید لوازم خانگی یکی از در زمان‌های متفاوت از زندگی مانند خرید خانه‌ی جدید یا تعویض وسایل خانه و در برهه‌های مختلف دیگر، می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ چرا که باید در زمان خرید آن‌ها، به موارد مختلفی توجه کرد. در این مواقع؛ منطقی است که از نظرات دوستان یا خانواده، در مورد ایده‌ها و نکات قابل توجه درباره‌ی لوازم خانگی، استفاده کرد. اما استفاده از تجربیات دیگران، ممکن است چندان برای شما کاربردی نباشد. از این رو در ادامه، مهم‌ترین نکاتی که باید به آن‌ها در زمان خرید لوازم خانگی توجه کرد، مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نکات قابل توجه در زمان خرید لوازم خانگی

قبل از هرگونه اقدام در خرید لوازم خانگی، بهتر است به مواردی که باعث تضمین کیفیت محصولات و همچنین صرفه جویی در هزینه می‌شود، توجه داشته باشید:

  1. شناسایی نیاز خود

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله در خرید لوازم خانگی این است که لوازم مورد نیاز خانه و آشپزخانه‌‌ی خود را شناسایی کنید. این موضوع به چندین دلیل اهمیت دارد؛ از جمله اینکه لوازم خانگی را خریداری کنید که دقیقا در جهت رفع نیاز شما باشد. لوازم و اقلام با تنوع زیادی که وجود دارد، ممکن است باعث وسوسه‌ی شما شده و شما را ترغیب به خرید کند. از طرفی شناخت دقیق آنچه که نیاز دارید، به صرفه جویی در هزینه‌ی شما کمک زیادی می‌کند. برای مثال، اگر قصد خرید یخچال فریزر را دارید، باید از اندازه‌ی نگهداری از مواد غذایی، میزان مصرف برق و...، را در نظر داشته باشید.

968

  1. مقایسه‌ی محصولات

در میان انواع محصولات لوازم خانگی، تنوع زیادی هم از نظر امکانات و هم از نظر تعداد برندهای مختلف، وجود داشته و این ممکن است کمی گیج کننده باشد. برای داشتن یک خرید مناسب، بهتر است بعد از شناسایی نیاز خود و با توجه به آن‌ها، بین محصولات با برندها و امکانات متفاوت، مقایسه‌ای انجام دهید. یکی از بهترین حالت‌های مقایسه این است که بتوان انواع محصولات را در تعداد زیاد، برای انتخاب مناسب‌ترین آن، در کنار هم بررسی و مقایسه کرد.

  1. اندازه گیری و ابعاد خانه

احتمالا شما هم دیده‌اید که در مواردی، لوازم خانگی خریداری شده، مناسب نبودن ابعاد لوازم خانگی خریداری شده، علاوه بر عدم هماهنگی با خانه و محیط آن، برای جابه جایی و نصب آن‌ها مشکل به وجود آمده باشد. در نتیجه بهتر است قبل از خرید انواع لوازم خانگی، به ویژه وسایلی مانند یخچال فریز، لوازم صوتی و تصویری مثل تلویوزیون و...، که اندازه‌یشان در دکوراسیونن خانه اهمیت زیادی دارد، به ابعاد آن‌ها توجه زیادی داشته باشید.

969

  1. ظاهر لوازم خانگی

یکی از مواردی که برای همه‌ی افراد اهمیت دارد، شکل ظاهری لوازم خانگی است؛ چرا که علاوه بر اهمیت هماهنگی با دیگر وسایل خانه، باید به گونه‌ای باشد که برای افراد خانه خسته کننده نباشد. همچنین توجه داشته باشید که نباید کیفیت محصولات لوازم خانگی را برای داشتن ظاهر بهتر، کنار گذاشت. در واقع، در زمان خرید لوازم خانگی، باید دو فاکتور کیفیت و ظاهر متناسب همراه هم باشند.

  1. میزان صدای لوازم خانگی

لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی که زمانی که کار می‌کنند، ممکن است صدا داشته باشند. این موضوع ممکن است برای برخی افراد حائز اهمیت باشد. در نتیجه در زمان خرید لوازم خانگی، به این موضوع توجه داشته و قبل از خرید، از میزان صدایی که توسط این نوع از لوازم خانگی تولید می‌شود، مطلع شوید.

نتیجه گیری

لوازم خانگی، به علت هزینه‌های نسبتا سنگینی که برای آن‌ها پرداخت می‌شود، باید خریدشان با دقت و توجه کافی انجام شود. در نتیجه بهتر است که از خریدهای ناگهانی و ضربه‌ای اجتناب کنید؛ چرا که ممکن است در دام خریدهای نامناسب بیوفتید! برای جلوگیری از نارضایتی‌های احتمالی در آینده، باید خرید لوازم خانگی، با تصمیم آگاهانه انجام دهید و از مراکز معتبر ارائه و فروش لوازم خانگی، تهیه کنید. همانطور که گفته شد،

شما باید لیستی از لوازم خانگی  مورد نیاز خود را با ویژگی‌های خاص که مد نظر دارید، تهیه کنید تا به شما در دستیابی به اولویت‌ها کمک کند. همه مدل‌های مختلف موجود را مقایسه کنید و منتظر بمانید تا به آنچه می خواهید برسید. تمام این موارد  به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین لوازم خانگی را تهیه کرده و همچنین از خرید ناگهانی جلوگیری می‌کند. از همراهی شما متشکریم.

فورپینا، فروشگاهی اینترنتی است که در زمینه لوازم خانگی فعالیت می‌کند. این وبگاه، به عنوان زیرمجموعه شرکت تکین رایکا پارس در سال 1397 با هدف تبدیل شدن به مرجع تخصصی فروش اینترنتی لوازم خانگی، کار خود را آغاز کرده است. واژه فورپینا از چهار حرف P تشکیل شده (Four P) که مخفف کلمات انگلیسی مکان (Place)، محصول (Product)، توسعه (Promotion) و قیمت (Price) هستند. این برند را می‌توان نمونه‌ای ایرانی برای شرکت‌های خرده‌فروشی هوم دیپو (The Home Depot) و لاوز (Lowe's) دانست که شهرت زیادی در دنیای لوازم خانگی دارند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.