کد خبر : 1413 / /
/

​یک وعده سوسیس و کالباس هم به قلب آسیب می‌زندبررسی‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد، حتی یک وعده خوردن فست فود نیز می‌تواند به قلب آسیب وارد می‌کند.

بررسی‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد، حتی یک وعده خوردن فست فود نیز می‌تواند به قلب آسیب وارد می‌کند.

بررسی های جدید پژوهشگران نشان می دهد حتی یک وعده خوردن فست فود نیز می‌تواند به قلب آسیب وارد می‌کند.

دکتر آنیل نیگام، پزشک هندی تبار کانادا ، با آزمایش هایی که به تازگی انجام داده است فهمید که خوردن فقط یک وعده غذای فست فود و آماده می‌تواند به سرخ رگ‌ها آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی را در سنین بالاتر افزایش دهد.

سلامت قلب

دکتر نیگام و دستیاران او در انستیتو قلب مونترال خاطرنشان کردند: مصرف یک نوبت همبرگر یا چیپس چرب کافی است تا خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی را در سال‌های بعد افزایش دهد.

این متخصصان تاکید دارند که تنها راه پیشگیری و رهایی از امراض قلبی و سایر بیماری‌های ناشی از انسداد عروق، روی آوردن به رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی مواد غذایی سالم از جمله ماهی چرب، سبزی تازه و روغن زیتون طبیعی است. این یافته حاصل آزمایش روی 28 مرد غیرسیگاری است که ابتدا یک نوبت غذای مدیترانه‌ای و در نوبت بعد به فاصله یک هفته فست فود مصرف کردند.

این آزمایش ها نشان داد که پس از خوردن تنها یک نوبت فست فود، جریان طبیعی خون در عروق این مردان با مشکل مواجه شد در حالی که بعد از خوردن غذای مدیترانه‌ای عروق آنها به خوبی باز بودند و خون به راحتی در عروق جریان داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.