کد خبر : 1441 / /
/

در شرایطی که دست‌های چسبناک تورم، گلوی اقتصاد را رها نمی‌کند و موشک‌های کیم جونگ اون هم به گرد پای قیمت‌های صعودی بازار نمی‌رسد، عجیب نیست که همگی به دنبال شغل‌های پردرآمد باشیم. این «همگی» را با اطمینان کامل می‌گویم. چون همان زمانی که از پسرخاله‌ی پنج ساله‌ام پرسیدم روز تولدش چه آرزویی کرده؟ و جواب شنیدم: «پول زیاد» مطمئن شدم آرزوی پولدار شدن و شغل پردرآمد داشتن، سن و جنسیت نمی‌شناسد!

در شرایطی که دست‌های چسبناک تورم، گلوی اقتصاد را رها نمی‌کند و موشک‌های کیم جونگ اون هم به گرد پای قیمت‌های صعودی بازار نمی‌رسد، عجیب نیست که همگی به دنبال شغل‌های پردرآمد باشیم. این «همگی» را با اطمینان کامل می‌گویم. چون همان زمانی که از پسرخاله‌ی پنج ساله‌ام پرسیدم روز تولدش چه آرزویی کرده؟ و جواب شنیدم: «پول زیاد» مطمئن شدم آرزوی پولدار شدن و شغل پردرآمد داشتن، سن و جنسیت نمی‌شناسد!

شغل های درآمدزا در ایران را بشناسید

شغل پردرآمد

به‌هرحال اگر در پیچ‌وخم انتخاب شغل سردرگم شده‌اید یا شغل فعلی‌تان درآمد کمی دارد و یا به هر دلیلی می‌خواهید بدانید صاحبان چه مشاغلی در حال پارو کردن پول‌هایشان هستند، این مقاله را تا آخر بخوانید تا با شغل‌های پردرآمد در ایران و جهان آشنا شوید.

۱۵ شغل پردرآمد در ایران

شغل پردرآمد

خب برای اینکه بدانیم دنیا دست چه کسی است؟ اول از همه باید ببینیم در مملکت خودمان چه خبر است؟ چه شغل‌های حکم چاه نفت را دارند؟ و صاحبان چه مشاغلی خاک را به نظر کیمیا می‌کنند؟ پس بیایید با هم لیست شغل‌های پردرآمد موجود در ایران را بررسی کنیم.

برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

در حال حاضر که هر شغل و کسب‌وکاری یک رشته اتصال به اینترنت دارد، باید هم مهارت‌های مختلف در زمینه علوم کامپیوتری جزء پردرآمدها باشد. پس اگر به کامپیوتر و کدنویسی علاقه دارید، شک نکنید با حرفه‌ای شدن در این مهارت می‌توانید در هر حوزه‌ای مشغول به کار شوید.

طراحی وب

یادتان باشد که پشت هر سایت جذابی یک طراح خلاق است. ازآنجاکه هر کسب‌وکاری برای معرفی خود به یک سایت جذاب و با تجربه کاربری مناسب احتیاج دارد، بنابراین مطمئن باشید که هیچ طراح وبی بیکار نخواهد ماند. نه فقط بیکار نمی‌ماند بلکه درآمد بسیار خوبی هم خواهد داشت.

البته اگر بتوانید هم در برنامه‌نویسی و هم طراحی وب حرفه‌ای شوید مطمئنا درآمد بیشتری خواهید داشت.

 بوتکمپ راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی طی چهار ماه، شما را به عنوان یک تکنیسین راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی، وارد بازار کار می‌کند. طی این بوتکمپ، نحوه ساخت یک سایت فروش را بدون کدنویسی و توسط ابزار وردپرس در کنار تکنیک‌های انتقال لینک این سایت به بالای فهرست گوگل، آموزش خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر، به بوتکمپ راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی مراجعه کنید.

جراحی پلاستیک و زیبایی

بله حق با شماست، چشم بسته غیب می‌گوییم! همه ما می‌دانیم که جراحی‌های زیبایی در دنیا و به خصوص ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. تاآنجاکه کسب‌وکار جدیدی به نام «توریسم درمانی» شکل گرفته و حسابی هم رونق پیدا کرده است! البته منطقی هم هست. هزینه جراحی زیبایی، دندانپزشکی و به‌طورکلی هزینه‌های درمانی در ایران برای بسیاری از خارجی‌ها ارزان تمام می‌شود. به همین خاطر بسیاری از توریست‌ها به بهانه دیدن زیبایی‌ها به ایران سفر می‌کنند و با پایان سفر زیباتر از قبل به کشورشان برمی‌گردند!

وکالت

با اینکه وکالت هم یک شغل پر درآمد به حساب می‌آید اما چالش‌های خاص خود را دارد. به همین خاطر شرط اصلی وکیل شدن عشق به کار است. مهم‌تر اینکه هدف یک وکیل در درجه اول دادخواهی است نه کسب درآمد.

طراح لباس عروس

باورتان می‌شود درآمد یک طراح لباس عروس با یک فوق متخصص دندانپزشکی برابری می‌کند؟! باور کنید یا نه باید بدانید این نتیجه تحقیق یک پایان‌نامه دکتراست! پس اگر به طراحی لباس علاقه دارید دست بجنبانید تا شما هم مطب نه ببخشید مزون خودتان را داشته باشید.

تورلیدر (راهنمای گردشگری)

با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای توریست‌پسند است، اگر بتوانید به موقعیت مکانی مناطق گردشگری و مکان‌های تاریخی و همین‌طور تاریخچه‌شان تسلط پیدا کنید، می‌توانید از طریق همکاری با آژانس‌های مختلف درآمد خوبی به‌دست بیاورید. اگر هم به زبان انگلیسی مسلط باشید که دیگر نان‌تان در روغن جلزوولز خواهد کرد!

بازار بورس

بعد از اینکه بانک‌ها سود حساب‌های پس‌انداز را کاهش دادند و مردم را از دریافت سودهای کلان ناامید کردند. خیلی‌ها تصمیم گرفتند پول‌های نقد و امیدشان را یک‌جا به بازار بورس انتقال دهند. بعد از مدتی هم مطمئن شدند که خوب جایی آمده‌اند.

البته پیش از ورود به این منطقه ثروت‎خیز باید در زمینه بورس آموزش ببینید تا با تسلط به اصول بازار در موقعیت‌های مختلف، هوشمندانه عمل کنید.

کشاورزی و دامپروری

افزایش جمعیت، نیاز به مصرف مواد غذایی را روزبه‌روز بیشتر می‌کند. به همین خاطر کشاورزی و دامپروری هم به شغل‌های پردرآمدی تبدیل شده‌اند. مشاغلی که به آموزش و علاقه احتیاج دارد.

مشاغل اینترنتی

شغل پردرآمد

اینترنت از همه نظر کار را برایمان ساده کرده است، از خرید گرفته تا درآمدزایی! بسیاری با ایجاد سایت و یا با کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی، محصولات و خدماتشان را به دیگران عرضه می‌کنند. البته به خاطر داشته باشید که علاقه به کار، پیگری و مداومت عوامل مهمی هستند که یک کسب‌وکار اینترنتی را سرپا نگه می‌دارد.

تعمیرکار خودرو

به لباس‌های روغنی تعمیرکارها نگاه نکنید، آنها یکی از پردرآمدترین‌ مشاغل هستند. البته شکی نیست که شغل سخت و طاقت فرسایی است. جراحانی که با موتور و رادیات سروکله می‌زنند باید اعصاب و عضلاتی پولادی داشته باشند. اما به نظر می‌رسد با وجود این سختی‌ها، درآمدش به زحمتش به می‌ارزد.

تدریس آنلاین

همان‌طور که گفتیم کسب‌وکار اینترنتی فقط فروش کالا و انجام معامله نیست، بلکه با ارائه خدمات مختلف هم می‌توانید کسب درآمد کنید. در این بین، تدریس شغل پردرآمدی است. فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای قصد تدریس دارید، همین که در کارتان حرفه‌ای و باتجربه باشید می‌توانید با انواع نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های صوتی و تصویری و یا حتی شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام کلاس درستان را برگزار کنید. حتی می‌توانید از سایت‌های مختلف هم برای برگزاری وبینار استفاده کنید.

تولید محتوا

بعد از این همه صحبت درباره مزایای اینترنت و طراحی وب باید بگوییم همه اینها بدون وجود محتوا برای هیچ کسب‌وکاری نتیجه‌ای نخواهد داشت. درواقع هر کسب‌وکاری بعد از طراحی یک سایت مناسب باید با تولید محتوای باکیفیت، مشتری جذب کند.

نوشتن محتوای باکیفیت هم فقط از یک نویسنده برمی‌آید. پس اگر شما هم دست به قلم هستید یا در ترجمه دستی بر آتش دارید می‌توانید شانس‌تان را در این زمینه امتحان کنید.

بازاریابی آنلاین

شغل پردرآمد

اگر می‌بینید هر جا که می‌روید یک جایتان گیر می‌کند به قلاب نتورک مارکترها برای این است که بازاریابی و واسطه‌گری به شغل پردرآمدی تبدیل شده است. اگر شما هم می‌توانید هر ماری را از لانه‌اش بیرون بکشید، بدانید و آگاه باشید که پورسانت‌ها و درآمد بالا انتظارتان را می‌کشد.

پرورش قارچ

یکی از مشاغلی که با سرمایه کم، سود زیادی را نصیب خیلی‌ها کرده، همین پرورش قارچ است. شما با فراهم کردن یک انبار تاریک و نمور می‌توانید کارتان را شروع کنید. البته پیدا کردن مشتری، چالش بعدی این کار است. پس بهتر است تا قارچ‌هایتان رشد می‌کنند، کمی درباره اصول بازاریابی و تبلیغات تحقیق کنید تا با جذب مشتری‌های بیشتر خیلی زود به سود برسید. استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی هم حتما جواب می‌دهد.

البته پرورش ماهی، شترمرغ، بلدرچین و انواع گیاهان تزیینی و دارویی هم در همین دسته قرار می‌گیرند. اما پرورش قارچ نسبتا به سرمایه کمتری احتیاج دارد.

آرایشگری

هر چیزی که به زیبایی‌های ظاهری ربط داشته باشد مطمئنا طرفدار زیادی هم خواهد داشت. پس اگر به هنر آرایشگری علاقه‌مند هستید می‌توانید امیدوار باشید که کم‌کم به حلقه پردرآمدها بپیوندید!

اگر درونگرا هستید، اگر خانه‌دار هستید و یا به هر دلیلی شرایط بیرون رفتن از خانه را ندارید دلتان می‌خواهد در یک گوشه امن، هم کار موردعلاقه‌تان را انجام دهید و هم پول دربیاورید، پس بهتر است نگاهی به لیست زیر بیاندازید.

اینفلوئنسرینگ (کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی)

از هر راهی که می‌رویم آخر سر دوباره به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌رسیم. شما می‌توانید با تولید محتوای مفید، در هر زمینه‌ای که علاقه دارید کانال یا صفحات تخصصی ایجاد کنید و با جذب مخاطب برای گرفتن تبلیغات خیز بردارید. مطمئنا افراد بسیاری هستند که برای تبلیغ کسب‌وکارشان هزینه می‌کنند.

طراح گرافیک

کسانی که به نرم‌افزارهای گرافیکی مسلط هستند به خوبی می‌توانند با طراحی کارت ویزیت، پوسترهای تبلیغاتی، طراحی لوگو، ساخت موشن گرافیک و انواع و اقسام کارهای گرافیکی پول خوبی به دست بیاورند.

معلم خصوصی

به تدریس هر درسی که مسلط هستید می‌توانید با یک آگهی دانش‌آموزان زیادی را جذب کنید. البته فقط ریاضی و فیزیک و … نیست که نیاز به معلم خصوصی دارد. اگر هنری هم دارید باز هم می‌توانید کلاس خصوصی‌تان را در خانه برگزار کنید.

نتورک مارکتینگ

قبلا هم از بازاریابی صحبت کرده‌ایم. همان‌طور که می‌بینید این شغل پردرآمد را در خانه هم می‌توانید انجام دهید. ناگفته نماند که بازاریابی تلفنی (Telemarketing) هم نوع دیگری از بازاریابی است. به این شکل که با برقراری تماس تلفنی برای شرکت‌های مختلف مشتری پیدا می‌کنید و پورسانت می‌گیرید.

نویسندگی محتوا

این شغل را هم لیست پردرآمدها دیده بودیم. محتوانویس‌های بسیاری به‌صورت دورکار برای سایت‌های مختلف مقاله می‌نویسند و از این راه درآمد کسب می‌کنند. کسانی که از فکر کردن، تحقیق و نوشتن لذت می‌برند حتما از این شغل استقبال خواهند کرد.

آشپزی و شیرینی‌پزی

شغل پردرآمد

از قدیم گفته‌اند خوراکی‌ خانگی خوب روی زمین نمی‌ماند! حالا شاید هم نگفته باشند اما این چیزی از ارزش‌های خوراکی‌های خانگی کم نمی‌کند. پس اگر آشپز خوبی هستید، برای خودتان تبلیغ کنید و سفارش بگیرید. خیلی زود خودتان به همین نتیجه خواهید رسید که خوراکی خانگی روی زمین نمی‌ماند!

پرورش گیاهان خانگی (تزیینی و دارویی)

اگر عاشق گل‌وگیاه هستید، از آنهایی که چوب خشک را هم سبز می‌کنند. پس دست بجنبانید. چون به راحتی می‌توانید با یک گلخانه کوچک کلی درآمد داشته باشید. هر قدر هم اطلاعاتتان را در حوزه پرورش گیاه تکمیل کنید، مطمئنا موفق‌تر خواهید بود.

تایپ

مطمئنا هرکسی می‌تواند از عهده تایپ بربیاید اما اگر کمی وقت بگذارید و تایپ ده‌انگشتی یاد بگیرید با گرفتن سفارش‌های بیشتر می‌توانید درآمد بیشتری هم داشته باشید.

ترجمه

به هر زبانی که مسلط باشید قطعا می‌توانید با کسب‌وکارهای متنوع همکاری داشته باشید. کافی است خودتان و مهارتتان را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به دیگران بشناسانید. یا در سایت‌های دورکاری (فریلنسری) ثبت نام کنید.

برنامه‌نویسی و طراحی وب

این حرفه پردرآمد را هم می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید و به‌صورت دورکاری از کارفرماهای مختلف پروژه بگیرید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.