کد خبر : 1795 / /
/

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران قیمت گل و گیاه شب عید را اعلام کرد.

 

 

قیمت گل و سبزه شب عید

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران قیمت گل و گیاه شب عید را اعلام کرد.

سبزه عید 1400

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه گل و گیاه گفت: افزایش قیمتی در گل و گیاه نداریم و گل برای شب عید فراوان است، گفت: قیمت هر شاخه گل رز ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، داودی ۳۰ هزارتومان، میخک دسته ای ۳۰ هزارتومان، آلسترومریا شاخه ای ۵ تا ۷ هزارتومان، شب بو ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان، گلدان سنبل ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان و سینره نیز ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان است.

وی ادامه داد: قیمت سبزه گندم در ظروف پلاستیکی حدود ۲۰ هزارتومان و سبزه نارنج نیز در گلدان های معمولی پلاستیکی ۲۰ تا ۳۰هزارتومان است اما بسته به اینکه اندازه آن چقدر باشد و در چه ظرفی( سفال و…) قرار گرفته باشد ممکن است قیمت ها متفاوت شود.

سنبل سه برابر گران تر از پارسال

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اضافه کرد: چندین سال است که تخم نارنج کاشته می شود و امسال نیز نارنج زیادی کاشته شده است. زیرا هم به سرعت خراب نمی شوند و هم شکل زیبایی به سفره های مردم می دهد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه سال گذشته تولیدکنندگان گل و گیاه ضرر و زیان بسیاری کردند سنبل و لاله نسبت به سایر گل ها کمتر کاشته شده و قیمت آنها نیز دو تا سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شاهرخی با بیان اینکه قیمت گل در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند، گفت: فروشندگان نمی توانند گل ها و گیاه را برای مدت زیادی نگهداری کنند و تمایل دارند هرچه سریعتر بفروشند و به نظر می رسد قیمت ها در روزهای پایانی سال افزایشی نداشته باشد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.