کد خبر : 2565 / /
/

۱۰ اردیبهشت سال گذشته طرح آزادسازی سهام عدالت کلیک خورد و به سهامداران گفته شد اگر نیاز دارید که سهامتان را بفروشید آن را به روش مستقیم آزاد کند.

وام سهام عدالت که این روزها مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته فعلا فقط توسط دو بانک ملی و تجارت پرداخت می شود اما به زودی بانک های دیگر نیز به بانک های عامل پرداخت کننده این وام ملحق می شوند. برای دریافت وام سهام عدالت لازم نیست مراجعه حضوری کنید و با استفاده از اپ ها و درگاه های اینترنتی تعبیه شده توسط بانک ها می توان تمام مراحل را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام داد. در ادامه نکات مهم درباره وام سهام عدالت را مرور می کنیم. گفته شده مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود. جزئیات بیشتر درباره سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

سهام عدالت تا پایان این هفته یک ساله می‌شود، یک سالی که برای سهامداران عایدی جزء وعده‌های بدون عمل نداشته است. آیا تا پایان هفته تغییری برای سهام عدالت ایجاد می‌شود؟

 

 

چند روز دیگر با نزدیک شدن به روز ۱۰ اردیبهشت طرح آزادسازی سهام عدالت یک ساله می‌شود. طرحی که قرار بود برای خانوارهای کشور نقدینگی به همراه بیاورد اما نتیجه چه شد؟

۱۰ اردیبهشت سال گذشته طرح آزادسازی سهام عدالت کلیک خورد و به سهامداران گفته شد اگر نیاز دارید که سهامتان را بفروشید آن را به روش مستقیم آزاد کند. اگر قصد فروش فوری ندارید روش عیرمستقیم را انتخاب کنید، در این روش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام را مدیریت می‌کنند.

حالا یک سال از آغاز این طرح می‌گذرد و چه عاید مردمی شد که به آن امید داشتند؟

فروش سهام عدالت

گروه کوچکی از سهامداران یعنی حدود سه میلیون نفر فقط در دو ماه اول (تا پایان مرداد سال گذشته) توانستند بخش کوچکی از سهامشان را بفروشند. از ۲۰ مرداد ماه فروش سهام متوقف شد و پش از گذشت حدود ۹ ماه هنوز خبری از فروش سهام نیست.

سهام عدالت

واریز پول فروش سهام

در زمانی که فرصت فروش وجود داشت، نحوه فروش سهام به صورت خرد و تک سهمی بود و پول آن به صورت قطره چکانی به حساب سهامداران واریز شد. یعنی عملا این واریزی‌های خرد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان کمکی به خانوارها نکرد.

کارت اعتباری

از خرداد سال گذشته مسئولان بارها وعده اعطای کارت اعتیاری به پشتوانه سهام عدالت را دادند اما در بهمن فقط دو بانک این طرح را اجرا کردند و شروطی که برای آن در نظر گرفته شده بسیار سخت‌گیرانه است.

در حالی که خیلی از مردم هنوز کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن این کارت های جدید و نفروختن حتی یک سهم از شروط عجیب دریافت کارت اعتباری اعلام شده است.

صف‌های طولانی سجام

مسئولان بارها مردم را به سمت سجامی شدن سوق دادند که این موضوع در دوره شبوع ویروس کرونا موجب تشکل صف‌های طولانی و اتلاف وقت چند ساعته سهامداران شد.

در واقع سجامی شدنی که عملا نتیجه‌ای برای سهامداران نداشت و نتوانستند سهامشان را بفروشند.

سود سالانه سهام

این سود که باید تمام و کمال قبل از عید واریز می‌شد حالا پس از گذشت دو ماه فقط ۵۰ درصد آن در روزهای پایانی سال واریز شد و هنوز ۵۰ درصد دوم آن پرداخت نشده است.

مسئولان ابتدا وعده دادند قبل از ماه رمضان واریز می‌شود ولی حالا می‌گویند تا پایان این ماه واریز می‌شود، شاید قصد مسئولان این باشد که در یک سالگی این طرح یعنی پایان هفته جاری این سود را واریز کنند.

سقوط ارزش سهام عدالت

سهام عدالت یک میلیون تومانی در مرداد ماه به بیش از ۴۰ میلیون تومان رسیده بود اما حالا ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد که نشان دهنده سقوط ارزش این سهام است.

در پایان معاملات هفته گذشته ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی از کانال ده میلیون عبور کرد و به ۹ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسید.

سهام عدالت

تنها اتفاقات مثبتی که می‌تواند برای سهامداران تا پایان هفته رخ دهد این است که یا سود سهام عدالت واریز یا کمی به ارزش سهام اضافه شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.