کد خبر : 2581 / /
/

بورس امروز را هم با افت شاخص شروع کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به شرایط بازار سرمایه که طی هفته های اخیر در بدترین شرایط ممکن و صف فروش بی سابقه در ۵۱۶ نماد مواجه شده گفت: باتوجه به وضعیت بورس سال گذشته بورس و دعوت مسئولان ، مردم با استقبال و اعتماد اقدام به سرمایه‌گذاری کردند و تعداد سهامداران به بیش از ۴۵ میلیون نفر افزایش یافت. را در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می کند. وضعیت بورس با توجه به وضعیت سردرگمی و ابهام همواره در موقعیت نوسان قرار می گیرد اما قوانینی نیز از سوی سیاستگذاران در جهت سوق دادن بازار سرمایه به سمت صعود قرار است انجام گیرد. وضعیت بورس در آغاز سال گذشته در محدوده 500 هزار واحد بود. وضعیت بورس پیرو مسائلی چون مذاکره بین ایران و آمریکا و ابهامات قیمت دلار دچار نوسان است. جزئیات مربوط به  آخرین وضعیت بورس در  روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه 1400 را در سایت خبر روز بخوانید.

طی دقایق ابتدایی معاملات امروز، شاخص بورس ۲۲۶۰ واحد ریزش کرد. شاخص هم وزن نیز منفی و افت ۴۵ واحدی داشته است.

سه نماد فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر را بر ریزش امروز بورس داشته اند.

روز گذشته بورس مجدد در مسیر نزولی قرار گرفت و شاخص به کانال ۱.۱ میلیونی سقوط کرد. اما آیا این روند همچنان ادامه خواهد داشت؟

برای پیش بینی بورس امروز –یک‌شنبه ۵ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز شنبه شاخص کل بورس ۷ هزار و ۷۱۱ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۱۶ واحد پائین آمد و در رقم ۴۲۹ هزار و ۶۱ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۷ واحد افت و به رقم ۱۷ هزار و ۶۸۱ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۱۴ نماد رشد قیمت و ۲۶۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

وضعیت بورس امروز پنجم اردیبهشت 

وضعیت بورس

روز شنبه در بورس بانک کارآفرین (وکار)، نورد آلومینیوم (فنوال) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش (افق) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و صنعتی دوده فام (شصدف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نمادهای زپارس (کشت و صنعت پارس)، فاسمین (کالسیمین) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌یکشنبه است. در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه ۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومانی بسته شد.

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات شنبه ۳۸۸ نماد صف فروش و تنها ۵ نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهار‌شنبه ۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۲ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۸ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید ۳۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و وکار (بانک کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۸۰ میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و غصینو (صنعتی مینو) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی وضعیت بورس امروز

وضعیت بورس

روز گذشته شاخص‌ بورس برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به کانال ۱.۱ میلیونی قدم گذاشت. ارزش مازاد عرضه در پایان معاملات دیروز ۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان بود که نسبت به روز چهارشنبه رشد ۸ درصدی داشته است. همچنین این رقم بالاترین رقم مازاد عرضه در ۴ روز کاری گذشته است.

دیروز خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ارزشی معادل ۳۶۷ میلیارد تومان و روند خروج پول حقیقی برای هفتمین روز متوالی ادامه یافت. با این حال نمادهایی که ورود پول حقیقی داشتند بیش از نمادهایی بودند که خروج پول حقیقی داشتند. ۶۲ درصد سهم‌های بازار ورود پول حقیقی و ۳۸ درصد نمادها خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

ارزش معاملات دیگر نماگر مهم بورس است که نشان دهنده نقدشوندگی بازار و رونق یا رکود معاملات است. دیروز ارزش معاملات کل بازار ۶۲ درصد کاهش یافت و ارزش معاملات خرد نیز کاهش ۱۴ درصدی داشت. ارزش معاملات خرد بازار معادل هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان بود که کمترین رقم در ۴ روز معاملاتی گذشته است. بنابراین بازار دیروز با افزایش رکود معاملات، رشد صف نشینی سهام‌داران و سقوط شاخص به کانال ۱.۱ میلیونی همراه بود. در نتیجه با توجه به فاصله ۳۰ هزار واحدی شاخص کل تا سطح حمایت بعدی می‌توانیم در انتظار ریزش بیشتر شاخص در معاملات امروز باشیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.