کد خبر : 3215 / /
/

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: برنج ایرانی و برنج خارجی امسال تقریباً دو مرحله افزایش قیمت داشت که افزایش قیمت خاصی نبوده است.

 

قاسمعلی حسنی با اشاره به وضعیت بازار مواد غذایی و افزایش قیمت برنج، گفت: وضعیت در بازار مواد غذایی با مقداری محدودیت در محصولات روغن و شکر همراه است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت شکر دارای پنج نرخ است که فعلاً در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان قیمت مصوب دولتی برای واحدهای صنعتی، هشت هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده در بسته‌های یک کیلویی که بعضی‌ها ۹۰۰ گرم هم می‌فروشند، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت آزاد برای واحدهای صنعتی و این نرخ‌ها قیمت‌های مصوب دولت است.

وی همچنین بیان کرد: دو نرخ آزاد هم داریم که شامل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای کیسه‌های ۵۰ کیلویی، یک کیسه و دو کیسه که در بنکداری فروخته می‌شود و ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان به واحدهای خرده‌فروشی برای بسته‌های یک کیلویی فروخته می‌شود. در حال حاضر این پنج نرخ را برای شکر داریم.

حسنی اظهار کرد: محدودیت‌هایی برای روغن خوراکی هم داریم و ۵۰ عدد بالای نرخ مصرف کننده به صورت عمده خرید و فروش می‌شود، زیرا متقاضی دارد و قیمتی که بر روی کالا به عنوان قیمت مصرف کننده نوشته شده ۵۰ درصد بالای آن نرخ فروخته می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در خصوص افزایش قیمت برنج گفت: در رابطه با برنج ایرانی و برنج خارجی از عید به بعد ما تقریباً دو مرحله افزایش قیمت داشتیم یک مرحله در فروردین ماه بود که کیلویی هزار تومان قیمت برنج ایرانی افزایش پیدا کرد و مرحله دیگر در همین بازه زمانی است که حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است یعنی افزایش قیمت خاصی را نداشتیم.

حسنی تاکید کرد: نرخ انواع برنج اعلام شده از بنکداری شامل برنج عنبربو ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان، برنج شیرودی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج فجر ۲۹ هزار، برنج طارم فریدون کنار ۳۳ هزار تومان، برنج هاشمی آستانه ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج دم سیاه ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج دودی ۳۵ هزار تومان و برنج خارجی برندهای معروف ۲۵ هزار تومان و غیر معروف هم ۲۲ هزار تومان است. قیمت برنج تا به امروز به این نرخ‌ها فروخته شده و از کم لطفی است اگر در جای دیگر گران‌تر فروخته می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.