کد خبر : 3516 / /
/

مرحله دوم سود سهام عدالت باید قبل از شروع ماه رمضان ورایز می‌شد اما انجام نشد و مسئولان وعده واریز تا پایان ماه رمضان را دادند.

مرحله اول سود سهام عدالت واریز شده است. اما مرحله دو سود سهام عدالت هنوز واریز نشده است. قرار بود سود سهام عدالت در ماه رمضان پرداخت شود. سود سهام عدالت در روز عید فطر هنوز پرداخت نشده است. سهام دارن نسبت به این تأخیر واریز سود سهام عدالت معترض هستند. درباره زمان واریز سود سهام عدالت با این خبر همراه باشید. 

قرار بوده مرحله دوم سود سهام عدالت عید فطر واریز شود که در بیشترین مقدار ۱۸۶ هزار تومان است، اما سهامداران نسبت به این موضوع معترض هستند. چه کسی مبلغ سود سهام عدالت را مشخص می‌کند؟

یکی از مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این هفته گفت که هنوز چند شرکت حاضر در سبد سهام عدالت پول را واریز نکرده‌اند اما باید سود سهام شب عید فطر به حساب سهامداران واریز شود.

 مرحله دوم سود سهام عدالت

مرحله دوم سود سهام عدالت باید قبل از شروع ماه رمضان ورایز می‌شد اما انجام نشد و مسئولان وعده واریز تا پایان ماه رمضان را دادند. در دو هفته گذشته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به چند شرکتی که هنوز پول را واریز نکرده‌اند هشدار داد که اگر واریز نکنند اسامی آنها اعلام می‌شود.

سهام عدالت

ماه رمضان امروز تمام شد و قاعدتا باید طی دو روز آینده سود سهامداران به حسابشان واریز شود. اما تاکنون در خصوص زمان واریز از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطلاعیه‌ای منتشر نشده است.

در مرحله اول سود سهام عدالت که ۵۰ درصد آن در روزهای پایانی اسفند واریز شد، سهامداران برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان؛ سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان؛ سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ۹۱ هزار تومان و سهام ۴۵۲ هزار تومانی، ۸۴ هزار به عنوان ۵۰ درصد اول سود سهام عدالت واریز شد و قرار است همین مبالغ برای ۵۰ درصد دوم واریز شود.

سبد سهام عدالت شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است. این شرکت‌ها که سهامداران صاحبان آن هستند سود سالانه را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌کنند. سپس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سود را بین سهامداران متناسب با تعداد سهامی که دارند تقسیم می‌کند.

نحوه محاسبه سود سهام عدالت

بنابراین کسی تعیین کننده میزان سود سهام نیست و به دو موضوع بستگی دارد:

اول: هر شرکت سبد سهام عدالت در یک سال گذشته چقدر بازدهی داشته و چقدر سودآور بوده است.

دوم: سهامداران دارای چه مبلغی از این سهام هستند. در بیشترین مقدار برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی است.

سهام عدالت

اما سهامداران نسبت به این مبلغ معترض هستند و می‌گویند با این مبالغ نمی‌توانند هزینه‌ای را پرداخت کنند:

«چرا این همه سود ادم نمیدونه با پول چی بخره چیکار کنه من میخوام بفروشم کجا مراجعه کنم سودش بدردم نمیخوره شاید با چندر پول فروشش بشه کاری کرد بدهی هارو کمتر کرد»

«با این پول میشه یه زمین خرید خونه ساخت و ازدواج کرد،بشرط اینکه بعل این پول کل اعضای بدنتم بفروشی.»

«ای بابا این پول و نمیدن خرج کنیم که یه چیزیم باید بزاریم روش فطریمونو بدیم وگرنه نمدادن»

«برم ببینم با ۸۴هزارتومانم چی بخرم به نظرتون پس انداز کنم سودش رو بگیرم؟ یا باهاش برم ایرانگردی کنم؟ بین حال و اینده موندم با این پول یدونه مرغم نمیشه خرید کی رو مسخره کردن؟»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.