کد خبر : 3859 / /
/

حدود یک هفته است که «شایعه» جدیدی درباره گران شدن مجدد بنزین در فضای خبری پیچیده است.

از آنجا که پیش از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه 98، همین شایعات وجود داشت و از سوی برخی مسئولان تکذیب می‌شد، این‌بار نیز فضای جامعه نسبت به تکذیبیه‌های ارایه‌شده توسط مسوولان نیز در بی‌اعتمادی مطلق به سر می‌برد.

دلایلی برای «جدی گرفتن» شایعات وجود دارد:

کسری بودجه 300 هزار میلیارد تومانی

افزایش قدرت خرید و باز هم بنزین: اگر ورود دلارهای نفتی در کوتاه‌مدت به کشور تسهیل نشود و دولت آینده نیز بخواهد کاهش قدرت خرید مردم را با یارانه جبران کند، استفاده از روش‌ دم دستی افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دور از ذهن نخواهد بود.

حال باید دید در صورت تاکید افزایش قیمت بنزین آیا به مانند آبان 98 باز هم یک‌شبه و بدون اعلام قبلی گران می‌شود یا افزایش قیمت به بعد از به ثبات رسیدن اقتصاد پس از کرونا موکول می گردد.

واکنش زنگنه به خبر گرانی بنزین

ایرنا : وزیر نفت با تکذیب گرانی بنزین گفت: شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است.

گران شدن بنزین

«بیژن زنگنه» امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.