کد خبر : 6253 / /
/

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

 

قیمت سکه و طلا بالا رفت

در حالی که تضعیف دلار سبب شده تا قیمت طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند مناسب تر شود و سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات ماه گذشته فدرال رزرو هستند، قیمت فلز زرد روز سه شنبه به بالاترین رقم در طی حدود ۳ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با ۱.۰۹ درصد جهش به ۱۸۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت سکه و طلا

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «عمدتا این کاهش ارزش دلار است که سبب افزایش قیمت طلا شده است. پس از نشست ماه ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قیمت طلا به شدت افت کرده بود و اکنون که انتظارات انقباضی شدن سیاست پولی تاثیر خود را بر بازار گذشته خریداران مجددا در حال بازگشت به بازار هستند.»

وی افزود: «اما با توجه به تغییر مسیر سیاست های پولی در اقتصادهای جهان احتمالا رشد قیمت طلا محدود خواهد بود. نباید تصور کرد که قیمت طلا به این زودی به رقم های اوایل ماه ژوئن برمی گردد.»

امروز ارشد دلار ۰.۱ درصد کاهش داشت و از بالاترین رقم ۳ ماه اخیر که هفته گذشته تجربه کرده بود فاصله گرفت.

تمرکز اصلی سرمایه گذاران در هفته جاری بر روی صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو است که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. ماه گذشته سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کردند که نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ میلادی بالا برود و همین مسئله سبب سقوط قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار شد. بالا رفتن نرخ بهره به معنای افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلاست.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.