کد خبر : 6620 / /
/

دوره بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی هر سال از یکم آذر آغاز می‌شود و تا ۳۰ آبان سال بعد به‌مدت یک‌سال ادامه دارد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره جزئیات بیمه تکمیلی بازنشستگان قدیمی و بازنشستگانی که به‌تازگی بازنشسته شده‌اند، گفت: دوره بیمه تکمیلی هر سال از یکم آذر آغاز می‌شود و تا ۳۰ آبان سال بعد به‌مدت ۱۲ ماه ادامه دارد. افرادی که بیمه تکمیلی دارند، نیازی به مراجعه و نام‌نویسی ندارند، مگر اینکه انصراف داده باشند و بیمه نداشته باشند. در این صورت می‌توانند تا ۱۵ بهمن همان سال برای درخواست بیمه مراجعه کنند؛ یعنی ۳ ماه مهلت نام‌نویسی دارند. ۳ ماه که تمام شود، افرادی که قبلا بازنشسته شدند، دیگر نمی‌توانند نام‌نویسی کنند. اما هر زمان افراد جدید بازنشسته شدند، از زمان برقراری حقوق و صدور حکم ۳ ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.

رمضانی اضافه کرد: خانواده بازنشسته به‌ویژه همسر سرپرست خانواده حتما باید همراه با او بیمه تکمیلی شود، ولی ثبت‌نام سایر افراد خانواده ضروری نیست.

به‌گفته رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی، سقف هزینه‌های پرداختی ما امسال ۴۰ میلیون تومان است، یعنی برای عمل‌های قلب باز و آنژیو و آنچه که مربوط به قلب است تا سقف ۴۰ میلیون بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود و بقیه درمان‌ها هم جدول دارد. خوشبختانه امسال آزمایش‌های کرونایی هم در قرارداد ما آمده که قابل پرداخت است و تا هزینه‌ها تا سقفی مشخص پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۵۳ هزار تومان در ماه از حقوق بازنشسته برای بیمه عمر کم می‌شود. با همین پرداخت ماهانه بیمه تکمیلی نیز تا سقف ۴۰ میلیون تومان اعمال می‌شود. علاوه بر این هر نفر حدود ۷ میلیون تومان هم بیمه عمر دارد.

وی تأکید کرد: چیزی که در قرارداد ما خیلی متمایز و برجسته است و با سایر بیمه‌های تکمیلی فرق دارد، این است که بیمه تکمیلی ما سقف ندارد، یعنی در هر سنی و با هر نوع خسارتی به افراد بیمه عمر تعلق می‌گیرد. برای دریافت خسارت بیمه درمان هم افراد تا یک‌ماه فرصت دارند اقدام کنند.

رمضانی ابراز کرد: همچنین هزینه‌های درمانی زیر ۵۰۰ هزار تومان در کمتر از ۴۸ ساعت به بیمه‌شونده پرداخت می‌شود و اگر بیشتر باشد، بقیه آن در یک‌ونیم تا ۲ ماه پرداخت می‌شود. بیشتر پرداخت‌های ما زیر ۲۰ روز است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.