کد خبر : 16526 / /
/

اگر برای خرید ملک یا ویلا، شهری مانند بندرانزلی را انتخاب کرده­اید، احتمالا به دنبال آرامش و زندگی به دور از دغدغه به سراغ این شهر آمده­ اید. غیر از این اگر یکی از ساکنین انزلی هستید سبک و نوع زندگی شما تاثیر زیادی بر انتخاب محله مناسب شما دارد. برخلاف شیوه زندگی در کلانشهرها و یا حتی شهرهایی در مقیاس انزلی، انتخاب منطقه مناسب شما تفاوت­هایی با دیگر شهرها دارد. باتوجه به نبود ترافیک خصوصا در فصل­های غیر پیک سفر، دوری یا نزدیکی به محل کار از آخرین گزینه ­هایی است که باید ان را مدنظر قرار دهید. به جای این مقوله باید توجه کنید که نزدیکی در کنار ساحل ماسه­ای دریا، لذت شنا و گرفتن آفتاب در یک روز تابستانی هیجان بیش­تری برایتان به همراه خواهد داشت؟ یا قدم زدن در کنار بندر و نگاه کردن به اسکله و بارانداز کشتی­ها؟

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت کدام محله را متناسب با سبک زندگی خود برای خرید ملک در شهر انزلی انتخاب کنید.

زندگی در جغرافیای شرقی بندر انزلی

ورودی شهر بندر انزلی از جاده رشت- انزلی، شرقی­ ترین مکان جغرافیایی شهر محسوب می­شود. این منطقه از دیرباز به بخش غازیان در بندرانزلی معروف بوده است. یکی از مهم­ترین و در عین حال مدرن­ترین محلات  غازیان، ساحل قوست که از ورودی شهر شروع شده و انشعابات آن به خیابان­های شریعتی و گلستان در دو سمت بلوار ساحلی می­رسد.

محله ساحل قو از جنوب به میدان بی­بی حوریه درست در ورودی شهر، از شمال به بلوار اطبا و در پایان به اداره بنادر و کشتیرانی منتهی خواهد شد. بلوار ساحل قو به موازات خط ساحلی دریا کشیده شده و می­توان گفت ساحلی­ ترین منطقه در بخش شرقی محسوب خواهد شد. بهترین اقامتگاه­ها، هتل­ها و مراکز تفریحی انزلی در حاشیه همین بلوار ساخته شده­اند. در سال­های اخیر سرمایه­ گذاری مناسبی در حوزه ملک و در بلوار ساحل قو انجام شده است. مدرن­ترین آپارتمان­ها و ویلاهای ساحلی را می­توانید در ساحل قو و با چشم ­انداز دریا خریداری کنید.

تا به اینجا و با این توضیحات، حتما می­دانید که زندگی و خرید ملک در ساحل قو و منطقه شرقی انزلی انتخاب مناسبی برای شماست یا خیر؟ به دنبال سبک زندگی مدرن و بی­دغدغه در کنار دریا هستید؟ ترجیح شما نزدیکی به خروجی ­های مرکز استان، گمرک منطقه آزاد انزلی (حسن رود) و ... است؟ ساحل ماسه ه­ا و قایق سواری بر موج­ها تفریحات هیجان­انگیز شماست؟

باید گفت مناطقی مانند ساحل قو برای سرمایه­ گذاران و سازندگان ملک نیز انتخاب هوشمندانه­ تری به شمار می­روند. وجود زمین­های بیش­تر برای ساخت و ساز، امکان پیشرفت و و وجود ساختمان­های نوساز، زمینه برای سرمایه­گذاری سودآورتر را فراهم می­آورد.

زندگی در جغرافیای غربی بندر انزلی

خیابان سی­متری یکی از قدیمی­ترین و در عین حال زیباترین محلات شهر انزلی است. این خیابان به طول حدود یک کیلومتر در حاشیه بندرگاه کشیده شده و ساختمان­ ها تنها در یک طرف آن به چشم می­خورند و از طرف دیگر مشرف به بندر و اسکله کشتی­ هاست. در حال حاضر حدود یک سده از ساخت این خیابان زیبا در زمان پهلوی اول می­گذرد. اکثر ساختمان­هایی که در ضلع جنوبی این خیابان ساخته شده ­اند بیش از دو یا سه طبقه نیستند تا چشم­انداز همیشگی دریا حفظ شود.

اگر از دسته افرادی هستید که به سبب نوع کار و سبک زندگی خود، به دنبال فضای آرام و در عین حال چشم­اندازی کم نظیرید، به قطع خیابان سی­متری مناسب­ترین انتخاب برای شماست. در سال­های اخیر شاهد ساخت آپارتمان­هایی با معماری زیبا در کوچه­های فرعی منشعب از سی­متری بوده­ایم. به راحتی و با کمی جستجو می­توانید ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. خیابان سپه و خیابان مظلوم که موازات خیابان سی­متری کشیده شده­اند نیز از قدیمی­ترین و بهترین مناطق شهر انزلی برای زندگی و خرید ملک هستند. با کمی جستجو در این خیابان­ها نیز که دارای کوچه­های فرعی بسیار هستند می­توانید ملک موردنظر خود را بیابید. اما باید به این نکته توجه کنید که با خرید ملک در این خیابان­ها و دوری از خیابان سی­متری، چشم­ انداز همیشگی به اسکله کشتی­ ها و مجاورت بندر را از دست خواهید داد!

آنچه می­تواند وجه امتیاز خیابان سی­متری نسبت به تمام خیابان­های مشابه باشد، وجود مجسمه شیرسنگی است در اوایل خیابان که رو به بندرگاه ساخته شده و تقریبا هم­عمر این خیابان است. همین طور ساختمان مناره که بلندای آن از خیابان سی­ متری پیداست.

سخن پایانی

همان­طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، انتخاب مناسب­ ترین محله برای خرید ملک در شهر انزلی به جزئیات خواسته و سلیقه زندگی شما بستگی مستقیم دارد. در عین حال بودجه ­ای که برای این امر در نظر گرفته ­اید نیز نقش بسزایی در انتخاب شما بازی خواهد کرد. به طور کل می­توان گفت خیابان سی­ متری یکی از گران­ترین محلات شهر انزلی است. در عین حال ساحل قو نیز به سبب رشدی که در سال­های گذشته داشته دارای آپارتمان­هایی است که با نرخ­های بسیار زیاد معامله می­شوند. در کنار اینها اما می­توانید ویلایی‌هایی با متراژهای پایین­ تر و قیمت­های مناسب­تر و نوع امکانات ارائه شده، پیدا کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • دل آرام /

    چه اطلاعات خوبی بدست آوردم. مرسی از سایت خوبتون.