کد خبر : 18343 / /
/

انتخاب بهترین عدسی برای عینک آفتابی مورد مهمی است که تاثیر عمیقی بر سلامتی چشم داراست. این مورد به‌ویژه زمانی از اهمیت بالاتری نیز برخوردار می‌شود که از مضرات تابش آفتاب به عینک‌های آفتابی با عدسی نامناسب و فاقد ارزش حفاظتی آگاه شویم.

این روزها و با پیشرفت علوم و فناوری مرتبط با ساخت عدسی‌های تخصصی برای انواع عینک امکان انتخاب نمونه‌های مناسبی از این محصولات بیش از هر زمان دیگر فراهم آمده است. به شرط آنکه در این انتخاب دقیق بوده و از اصالت و کیفیت عدسی انتخابی خود آگاه باشید.

در نوشتار پیش رو به معرفی بهترین عدسی‌های عینک آفتابی می‌پردازیم.

بهترین عدسی عینک آفتابی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از آنکه به بررسی انواع لنز و عدسی عینک آفتابی پرداخته و از ویژگی‌های لازم برای نمونه ایده‌آل گفتگو کنیم، لازم است از الزامات کاربردی و نیازهای خود در این مورد آگاه باشیم.

برای مثال اگر در محیطی با تابش شدید نور آفتاب تردد داریم یا شغل ما در چنین فضایی است، بدون شک مقابله با اشعه ماوراء بنفش اصلی‌ترین انتظاری است که از کاربرد بهترین عدسی عینک آفتابی داریم. به این ترتیب لازم است در مورد وجود چنین ویژگی در عینک آفتابی خود تحقیق کنیم.

موارد دیگری نیز علاوه بر محافظت در برابر پرتوهای مضر آفتاب وجود دارد که عدسی یک عینک آفتابی ایده‌آل باید دارا باشد. مانند تناسب عدسی با چهره از نظر اندازه و فرم که به سهم خود تاثیر زیادی در زیبایی و کاربرد بهینه آن ایفا می‌کند.

در این مورد می‌توان با اهل فن نیز مشورت نموده و از راهنمایی‌های آنها استفاده نمود. این مورد نیز با آنکه ظاهرا تنها به استایل و زیبایی عینک مربوط می‌شود، ولی می‌توان از جنبه طبی و سلامتی هم به آن پرداخت.

مناسب بودن اندازه بهترین عدسی عینک آفتابی با پوشش دادن هاله اطراف چشم، ضمن آنکه مانع از ورود پرتوهای مضر آفتاب به چشم و قرنیه می‌شود از تابش نور آفتاب به پوست اطراف چشم‌ها نیز جلوگیری می‌کند. این بخش از پوست بسیار نازک و حساس بوده و در اثر تابش نور و حرارت به‌آسانی آسیب می‌بیند. از طرفی استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نیز در این بخش از پوست توصیه نمی‌شود.

در نتیجه کاربرد بهترین عدسی عینک آفتابی با اندازه مناسب که هاله اطراف چشم را نیز پوشش دهد می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

انتخاب بهترین عدسی عینک آفتابی، از رنگ تا مواد سازنده...

اگر قصد انتخاب و خرید عینک آفتابی دارید پیشنهاد می‌کنیم موارد مهم را در این انتخاب در نظر داشته باشید. برخی از این موارد شامل رنگ و جنس لنز مورد استفاده در ساخت این عدسی‌هاست.

اهمیت رنگ بهترین عدسی عینک آفتابی از جنبه حفاظتی آن در برابر اشعه UV ریشه می‌گیرد. عملکرد بصری رنگ‌های متنوع عدسی نیز جایگاهی خاص داشته و هنگام انتخاب عدسی باید مورد توجه قرار گیرد. لنزهای تیره‌تر از این نظر عملکرد قوی داشته و میزان بیشتری از شدت نور را کاهش می‌دهند، بدون‌‌ آنکه رنگ‌های اصلی را تحت‌تاثیر قرار داده یا عوض کنند. این نوع عدسی برای افرادی مناسب است که برای ساعات طولانی یا در کل طول روز از عینک استفاده می‌کنند.

این مورد هم‌چنین از نقطه نظر مد و استایل و تناسب آن با سایر اکسسوری‌های کاربردی دارای اهمیت است.

در میان نمونه‌های رنگی نیز، عدسی‌های سبز مانند انواع تیره برای کاربرد طولانی مدت مناسب بوده و با نزدیک بودن به حالت طبیعی بینایی چشم بیشترین محافظت را از آن انجام می‌دهند.

انتخاب رنگ قهوه‌ای در انتخاب بهترین عدسی بیشترین قدرت تمایز را به شما هدیه می‌کند. به‌همین دلیل است که عینک‌های آفتابی مناسب برای ورزش و شکار و نیز نمونه‌هایی که در صیادی و قایقرانی به‌کار گرفته می‌شوند اغلب به این رنگ انتخاب می‌شوند.

از درمان و ترمیم لنز آفتابی بیشتر بدانیم!

مواردی وجود دارد که می‌توان علاوه بر انتخاب بهترین عدسی از موارد تکمیلی نیز برای آن استفاده نمود. عدسی‌های ضد خراش، ضد انعکاس، پوشش‌های محافظ UV، ضد تابش و نیز نمونه‌ای تک قطبی و پوشش آینه‌ای مواردی از این نوع عدسی‌ها هستند که این روزها کاربرد زیادی دارند.

به این ترتیب می‌توان گفت لنز عدسی کاربردی در عینک‌های آفتابی نیز به نوبه خود قابل ترمیم و بهبود است. هم‌چنین گزینش نمونه مناسب به‌عنوان انتخاب بهترین عدسی باید چندین مورد از این ویژگی‌ها را شامل باشد.

خواص ضد خراش، پوشش محافظ UV، ضد تابش و ضد انعکاس اصلی‌ترین مواردی هستند که در انتخاب بهترین عدسی باید مد نظر قرار گیرند.

12

لنز آینه‌ای: شیک و مفید...

عدسی‌های آینه‌ای را بسیاری از ما بر روی فریم عینک‌های آفتابی دیده یا خود از کاربران این نمونه‌ها بوده‌ایم. این نوع لنز از شیک‌ترین نمونه‌های موجود مورد استفاده در عینک‌های آفتابی است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. اما اغلب کمتر می‌تواند جنبه سلامتی چشم‌ها را به‌لحاظ مواردی نظیر ضدخش بودن و بازتابندگی نیز محافظت نماید. بر این اساس پیشنهاد می‌شود در صورت انتخاب انتخاب بهترین عدسی از نوع آینه‌ای، مواردی مانند خواص لنزهای ضد تابش ، بازتابنده و ضد خراش نیز استفاده کنید.

پوشش آینه دار این نوع عدسی دارای پوشش بازتابنده از جنس نور در بخش خارجی لنز بوده که علاوه بر جنبه زیبایی دارای عملکرد مفیدی نیز هست.

بر این اساس و با توجه به جنبه تابشی قوی این محصولات، بهتر است اگر در محیط هایی با نور زیاد در رفت و‌ آمد هستید و یا در معرض بازتابش نور سفید از روی برف و یا آب هستید، با انتخاب عدسی آینه‌ای و استفاده از حالت بازتابندگی آن بیشترین جنبه حفاظتی را دریافت نمایید.

کاربرد این نوع عینک‌های آفتابی نزد ورزشکاران به‌ویژه شناگران و اسکی سواران نیز به‌همین دلیل بسیار پرطرفدار است.

و در پایان...

دنیای رنگین و جذاب عینک‌های آفتابی و لنزهای کاربردی در آنها علاوه بر جنبه زیبایی، از خواص و مزیت‌های کاربردی فراوان برای چشم و حفاظت از آن در برابر نور شدید و اشعه‌های مضر نیز برخوردار است.

بی‌شک انتخاب بهترین عدسی برای عینک آفتابی با توجه به این موارد تاثیر به‌سزایی در یک خرید موفق داشته، به حفظ سلامتی چشمانتان کمک نموده و همزمان استایل مد و شیک پوشی شما را نیز تکمیل می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده و انتخاب بهترین نمونه‌ها و خرید مدل‌های متنوع عینک آفتابی و طبی به فروشگاه عینک فراشاد مراجعه نموده و از تنوع بالای نمونه‌ها بازدید و ثبت سفارش نمایید.

امکان استفاده از خدمات مشاوره، بینایی سنجی، انتخاب لنز و خدمات دیگر نیز در این مجموعه برای مشتریان فراهم آمده است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.