کد خبر : 18523 / /
/

کاهش هزینه و تاثیر مضاعف در ساخت و ساز با استفاده از بلوک هبلکس یکی از موضوعات مهم در ذهن بسیاری از کارفرما و یا مهندسین ساخت و ساز برای برآورد هزینه های پروژه های ساختمان سازی می باشد. علاوه بر کاهش هزینه ها در خصوص طراحی و ساخت و ساز می بایست مسائلی از قبیل سرعت اجرای پروژه های ساختمانی ، کیفیت و عملکرد مصالح استفاده شده، دوام و مقاومت مصالح در شرایط آب و هوایی و یا بلایای طبیعی و… مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه ما به معرفی بتن سبک هوادار و ماهیت کلی آن خواهیم پرداخت و مزایای اقتصادی ساخت و ساز با استفاده از بلوک هبلکس را بررسی خواهیم کرد.

پرین بتن نمایندگی فروش انواع مصالح ساختمانی با ضمانت فروش انواع بلوک هوادار AAC می باشد. شما می توانید بمنظور استعلام قیمت انواع بلوک هیلکس و چسب کاشی اصفهان با متخصصین و مشاورین فروش ما در تماس باشید.

بلوک هبلکس یا بتن سبک AAC چیست؟

Concrete Aerated calaved Auto یا بصورت خلاصه تر AAC به معنای بتن هبلکس اتوکلاو ( آماده سازی تحت فشار زیاد) شده می باشد. ترکیبات و ماهیت این نوع از بتن بطور کلی مخلوط مشخصی از سیمان، سیلیس یا ماسه سیلیس، آهک، پودرآلومنیوم، آب می باشد. ترکیبات این نوع از بتن به شکل بلقوه ای از بتن معمولی متفاوت می باشد که همین امر باعث تفاوت های چشمگیری در خصوص مزایای ایجاد شده برای استفاده از بتن سبک هوادار یا همان هیلکس به عنوان گزینه ی مورد علاقه بسیاری از مهندسین برای استفاده از آن در ساخت و سازهای به سبک جدیدتر می باشد.

 

ماهیت بتن سبک اتوکلاو چیست؟

AAC یک نوع مصالح ساختمانی جدید است که با توجه به روند ساهت و ایجاد آن هوا در حفره های آن محبوس شده و حفره هایی را ایجاد می کند که همین امر باعث می شود وزن بتن های آماده شده به این سبک و روش سبک بوده و به عنوان عایق صوتی و عایق حرارتی عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در کشورهای اروپایی استفاده و خرید بلوک هبلکس به عنوان بیشترین مصالح مورد استفاده در ساخت و سازها در حدود 70 سال قدمت دارد و در کشورهای آسیایی از جمله ایران با توجه به مزایای غیرقایل انکار آن به تازگی روند استفاده ی روبه رشدی داشته است.

6 ویژگی مهم برای استفاده از بلوک بتنی سبک در ساختمان سازی:

بلوک بتنی بر خلاف مصالح ساختمانی دیگر که دارای حفره هستند مانع از عبور مستقیم آب به هسته آن می شود. بلوک AAC جذب کننده خوبی برای رطوبت است همچنین می توان برای ساخت بلوک سیمانی ضدآب از پوشش آبگریز نانو استفاده نمود. در ادامه 6 مورد از ویژگی های مهم بلوک بتنی سبک را بیان خواهیم کرد.

ظرفیت باربری بالا در بلوک هبلکس:

در مقایسه با بتن معمولی، چگالی بلوک بتنی سبک یک پنجم می باشد ولی مقاوت فشاری نصف خواهد شد که با این تفاسیر میتوان تا 3 طبقه را با بلوک AAC بصورت ایمن اجرا نمود. تمامی سفت کاری بنا از جمله دیوار، سقف و کف می تواند با AAC ساخته شود. پنل بتنی AAC خارجی که بصورت اماده تولید شده است میتوانند تا 2 طبقه به عنوان دیوار باربر استفاده شوند. برای استفاده سازه ای از پنل بتنی هوادار بهتر است پنل توسط میلگردهای فولادی مسلح گردد تا ظرفیت آن افزایش یابد.

بهترین عایق صوتی:

گاز بین حفره های بلوک هبلکس محبوس و همین امر باعث می شود تا این بلوک ساختمانی به نوعی عایق صوتی مناسب تبدیل شود. همچنین بصورت برعکس حفره های هوا باعث ایزوله شدن فضا در برابر ورود صداهای مزاحم می شود. ترکیب بلوک هبلکس AAC با یک سیستم حفرات نامتقارن و نامنظم بهترین عایق صوتی را می تواند برای شما بوجود آورد.

مقاومت در برابر آتش سوزی:

بلوک سبک هوادار محصولی غیر معدنی و غیر قابل اشتعال و نسوز است و دوچار انفجار نمی شود. بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان هایی است که نیاز به رعایت قوانین آتشنشانی بسیار دارند. بسته به کاربرد و ضخامت بلوک AAC زمان سوختن و نرخ آتش گرفتن آن میتواند به چهار ساعت نیز برسد.

مقاومت در برابر نفوذ حشرات:

با توجه به اینکه حفره های زیادی در سطح بلوک سبک بتنی وجود دارد ولی برخلاف تصور بسیاری از افراد که براین باورند این ویژگی محیط مناسبی برای حشرات ممکن است ایجاد کند ولی در پاسخ باید گفت، رطوبت کم و گاز موجود در حفره های بلوک AAC باعث جلوگیری از نفوذ حشرات به فضاهای داخلی بلوک خواهد شد.

101

بیشترین دوام و مقاومت در برابر رطوبت:

بلوک سبک بتنی AAC با توجه به وزن سبکی که دارد می تواند در برابر ضربه مقاوم باشد. با ایجاد پوششی مقاوم در برابر رطوبت بر روی سطوح بلوک بتنی سبک خاصیت نفوذناپذیری حتی در شرایط آب و هوایی سخت ایجاد می شود .بلوک AAC زمانی که در معرض رطوبت قرار می گیرد به راحتی تخریب نمی شود اما عملکرد دمایی این بلوک بتنی ممکن است دچار اختلال شود ولی برای جلوگیری از چنین شرایطی می توان با استفاده از برخی مواد عایق مانند پلیمر های اکریلیک خواص ضدآب آن را افزایش داد تا در برابر رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد.

تاثیرات زیست محیطی بلوک هبلکس:

می توان ضرایب انرژی آزاد سازی گازهای گلخانه ای بلوک بتنی را بر اساس حجم تا یک پنجم رساند در چنین حالتی انرژی گنجانده در بلوک بتنی سبک مقدار کمتری در متر مکعب نسبت به بتن های دیگر خواهد بود. همچنین در بلوک AAC دارای عایق بندی بسیار مناسبی است که از هدر رفت انرژی گرما و سرما جلوگیری کرده و نیاز به عایق کردن را برطرف می کند. هوای حبسی موجود در بلوک AAC اجازه تنفس به آن می دهد و باعث عبور هوا و عدم نفوذ رطوبت به داخل بلوک می شود. در بلوک سبک بتنی هیچ گونه ماده سمی و یا بویی در طول فرآیند ساخت ایجاد نمی شود که این امر نشان دهنده این است که ترکیبات خطرناک و آلاینده زیست محیطی در ساخت و اجرای این بلوک بسیار استاندارد می باشد.

قیمت مناسب جهت اجرا و خرید بلوک هبلکس:

از مهمترین ویژگی های بلوک های AAC هزینه ی خرید و اجرای آن می باشد. که این می تواند علاوه بر دیگر مزیت های آن هزینه های اجرای پروژه های ساخت و ساز شما را تا 15 درصد کاهش دهد. البته این کاهش قیمت از کیفیت اجرای ساختمان سازی و مصالح مورد استفاده نکاهد.

با توجه به ویژگی هایی که در خصوص کاربرد و مزایای استفاده از بلوک بتنی سبک هبلکس AAC در این مطلب بیان شد بهتر است در نظر داشته باشید که هزینه ی ساخت و ساز و نقل و انتقال این مصالح ساختمانی بسیار برای شما بصرفه خواهد بود. از همین رو هزینه ساخت و ساز بلوک هوادار می تواند بیشترین مزیت ها را برای افرادی که قصد خرید این مصالح را برای اجرای پروژه های ساختمانی خود دارند به همراه داشته باشد.

پرین بتن بزرگترین تولید کننده و فروشگاه بتن های سبک هبلکس می باشد که می توانید با استفاده از دریافت مشاوره جهت خرید و استفاده از بلوک های هبلکس در ساختمان سازی های خود، از خرید خود را از ما با بهترین قیمت و ضمانت پس از فروش انواع بلوک سبک انجام دهید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.