کد خبر : 18689 / /
/

 

قطعا شما هم افراد زیادی را می‌شناسید که هنگام خوردن انگور هسته آن را خارج می‌کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می‌کنید هسته انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می‌اندازید.

همین هسته‌های کوچک و سفت و اعصاب خرد‌کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می‌کنند. البته خواص هسته انگور به همین جا ختم نمی‌شود. در این مطلب شما را با گوشه‌ای از خواص این هسته‌های به ظاهر بی‌ارزش آشنا می‌کنیم.

خواص و فایده هسته های انگور

مزایای هسته انگور بر سلامت پوست

هسته های انگور برای بهبود سلامت پوست بسیار مهم هستند.خواص آنتی اکسیدانی دانه های انگور برای مبارزه با بیماری های مختلف پوست ،از جمله ؛آکنه التهابی، چین و چروک زودرس پوست، پسوریازیس و غیره مفید است.

 

مزایای بسیار زیاد هسته انگور برای پوست

هسته های انگور در مبارزه با سرطان های خاص مفید هستند

در یک مطالعه حیوانی، یافته شد که عصاره های انگور سبب محافظت در برابر سرطان زایی عکس های ناشی از یو وی با کاهش میزان تومور، اندازه تومور، چندتایی تومور و غیره و نیز جلوگیری از انتقال سلول های ناشی از uvb به کارسینوم بدخیم می شود.

یکی دیگر از مطالعات انجام شده روی موش ها نشان داد که پروانتوسایانیدین های دانه انگور در کاهش آلودگی به آپوپتوز، باعث کاهش سرطان زایی ناشی از آسکیزیتین می شوند.

خواص ضد عفونتی مفید هسته انگور

هسته های انگور شامل فلاونوئیدها هستند، که شامل اسید گالیک، کاتچین اپیکاتچین، گالاکاوتچین، اپیکالاکاتچین، اپیکاتچین 3-دولتی و در درجه اول پروانتوسیانیدین های الیگومری است.در تحقیقاتی یافت می شود که خواص ضد اکسیدان پروانتوسیانیدین 20 برابر بیشتر از ویتامین E و 50 برابر بیشتر از ویتامین C است. این ویژگی قوی آنتی اکسیدانی دانه انگور تولید کنندگان مکمل را برای پردازش دانه های انگور به قرص ها و کپسول ها جذب کرده است ، در حال حاضر این ویژگی ضد اکسید کننده هسته انگور ،آن را یک مکمل سلامت مفید می داند زیرا آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن شما از علائم پیری زودرس، سلامت قلب و عروق، بیماری ضعیف، بیماری های پوستی، آسم و غیره کمک می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت عطاری آنلاین دیجی عطار مراجعه فرمایید.

هسته های انگور در کاهش چربی موثرند و لاغر کننده هستند

آنها می توانند در درمان یا کاهش جذب چربی در رژیم غذایی و تجمع چربی درون بدن استفاده شوند.

مزایای هسته انگور در درمان افسردگی

در سال 2010 یک تیم از دانشمندان بین المللی چین و ایالات متحد آمریکا اعلام کردند که پروانتوسیانیدین ها در هسته های انگور در بهبود شرایط بهداشت روانی کمک می کنند. مطالعات بر روی موش نشان داد که پروانتوکوکینیدین ها اثرات ضد افسردگی در موش دارند بنابراین، می توان آن را به عنوان مکمل سلامت مفید برای درمان افسردگی مصرف کرد.

خواص هسته های انگور در کاهش بیماری های قلبی عروقی

نتایج مطالعات انجام شده برای ارزیابی اثرات سلامت قلبی عروقی عصاره های انگور در حیوانات و انسان ها بسیار امیدوار کننده بوده است. هسته های انگور در کاهش حملات قلبی، کنترل تاکیکاردی و نیز حفاظت در برابر مسمومیت قلب به علت داروی دوکسوروبیسین مفید بوده اند. هسته های انگور به کاهش سطح کلسترول LDL اکسید شده و همچنین کاهش زیستی عناصر آترواسکلروز اولیه مراجعه می کنند.

هسته های انگور حملات قلبی را کاهش می دهند

هسته های انگور در کاهش تورم پا مفید هستند

پروانتوسیانیدین موجود در دانه های انگور، در بهبود گردش خون با تقویت شریان ها، رگ ها و مویرگ ها مفید است.

هسته انگور به عنوان یک رژیم غذایی پر از واریس فوق العاده عمل می کند

یک مطالعه نشان داد که عصاره هسته انگور قادر به کاهش تورم پا در زنان ناشی از نشست طولانی مدت است. به جز تمام مزایای ذکر شده در بالا، مزایای دیگری نیز در دانه های انگور وجود دارد که شامل مزایای استفاده از دیابت، درمان هموروئید، بهبود دید شبانه، آسم، و غیره و یا عوارض جانبی خوردن دانه های انگور می باشند.

بیشتر: سرکه انگور تک گل

هسته انگور به کاهش تورم پا و واریس کمک می کند

هسته انگور و روش درمانی برای سرطان کولورکتال

عصاره ی هسته ی انگور از فشردن و تصفیه هسته ی انگور تازه تهیه می شود. عصاره هسته انگور غنی از پرو آنتی سیانین (PCO ) ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند جلوی تخریب های سلولی در اثر رادیکال های آزاد را بگیرد و بافت های پیوندی را تعمیر و تقویت کرده و به فعالیت آنزیم ها کمک کند.

عصاره هسته انگور در درمان سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ ) نقش موثری ایفا می کند. این اثر مثبت حتی در موارد تهاجمی بیماری نیز مشاهده می شود ، عصاره هسته انگور رشد و بقای سلول های سرطانی را در سرطان کولورکتال مهار می کند.

عوارض هسته انگور

برخی عوارض جانبی عصاره های هسته انگور وجود دارد که باید در هنگام مصرف آنها مورد توجه قرار گیرد در ادامه این بخش از سلامت نمناک برخی از عوارض جانبی دانه های انگور آمده است:

معمولا هسته های انگور ایمن هستند اما ممکن است عوارض جانبی خاصی از عصاره های انگور وجود داشته باشد که ممکن است شامل:

سردرد، تهوع، سرگیجه، سرگیجه خارش و غیره باشد. گاهی اوقات بعضی افراد ممکن است واکنش های آلرژیک مانند کندو، بثورات، تورم صورت، دهان، درجه پاها یا بازوها و غیره داشته باشند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.