کد خبر : 18944 / /
/

 

چکیده : خواص عسل برای عفونت بدن یکی از صد ها فایده ی این محصول است. یکی از خوراکی های محبوب و خوشمزه بین مردم، عسل است. عسل ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این ماده غذایی خوشمزه علاوه بر اینکه در ترکیب با سایر خوردنی ها نیز باعث طعم بهتر آن ها می شود، دارای خواص و ویژگی های فوق العاده ای است.

خواص عسل برای عفونت بدن یکی از صد ها فایده ی این محصول است. یکی از خوراکی های محبوب و خوشمزه بین مردم، عسل است. عسل ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این ماده غذایی خوشمزه علاوه بر اینکه در ترکیب با سایر خوردنی ها نیز باعث طعم بهتر آن ها می شود، دارای خواص و ویژگی های فوق العاده ای است.

حتما در رابطه با خاصیت های فراوان عسل، به ویژه خواص عسل برای عفونت بدن، بسیار شنیده اید. تا انتهای مطلب را مطالعه بفرمایید و با خواص این ماده غذایی بی نظیر بیشتر آشنا شوید! آشنایی با خاصیت درمانی عسل، محدود به سال های اخیر نیست. بلکه از سالیان دور، عسل به عنوان یک محصول درمانی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است.

استفاده از عسل برای درمان عفونت لثه

از جمله خواص عسل برای عفونت بدن، مربوط به قسمت لثه ها می باشد. زمانی که به هر دلیلی لثه فرد دچار التهاب شود، ممکن است به دنبال آن عارضه عفونت لثه اتفاق بیفتد. عفونت لثه در صورتی که به موقع درمان نشود، ممکن است تأثیرات منفی بر سایر نواحی دهان و دندان بگذارد.

اگر شما هم عفونت لثه را تجربه کرده باشید، حتما در جریان هستید که این عفونت منجر به ایجاد درد فراوان در لثه می شود. حتی گاهی این عفونت، باعث احساس گلو درد در فرد نیز می شود. یکی از راهکارهای طبیعی و موثر در درمان عفونت لثه ها، استفاده از عسل می باشد. لذا از خواص عسل برای عفونت بدن و لثه ها غافل نشوید!

از جمله طریقه مصرف عسل برای درمان عفونت لثه، بدین شکل است که پس از شستشوی دهان و دندان‎ ها، به کمک مقداری عسل، محل التهاب را به آرامی ماساژ دهید. لازم است این عمل در روز چندین مرتبه تکرار شود. در طب سنتی نیز توصیه شده است که از ترکیب سرکه انگور و عسل، برای عفونت لثه ها استفاده شود.

بدین منظور باید 1 قاشق غذاخوری سرکه انگور را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس به کمک این ترکیب طبیعی، لثه‌ خود را ماساژ دهید. این کار علاوه بر اینکه موثر در از بین بردن عفونت لثه است، منجر به مستحکم شدن لثه نیز می گردد. روش ساده دیگر برای درمان عفونت لثه با عسل، ترکیب نمودن عسل با آب و استفاده از آن به عنوان دهان شویه می باشد.

برای اینکه شاهد خواص عسل برای عفونت بدن و نواحی مختلف آن از جمله لثه ها باشید، لازم است حتما از عسل طبیعی بدین منظور استفاده کنید. خاصیت عسل برای دهان، محدود به درمان عفونت لثه نمی شود. بلکه در درمان ورم لثه، رفع بوی نامطبوع دهان و همین طور تقویت لثه و از بین بردن جرم دندان ها نیز عسل بسیار موثر است.

خواص عسل برای عفونت بدن از جمله عفونت چشم ها

عسل دارای ویژگی ضد باکتریایی و ضد عفونی است. با خوردن این ماده غذایی می توان در برابر انواع میکروب و عفونت، مقاومت بدن را بالا برد. در ادامه به بررسی خواص عسل برای عفونت چشم، به تفکیک عفونت نواحی مختلف بدن، خواهیم پرداخت.

یکی از خواص عسل، استفاده از آن برای درمان برخی مشکلات چشمی است. به کمک مصرف عسل می توان باکتری هایی را که ممکن است منجر به عفونت چشم ها شوند، از بین برد. عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند به عنوان مسکن در درمان و تسکین برخی بیماری های چشمی، موثر واقع شود.

از عسل می توان در درمان زخم های قرنیه چشم، استفاده کرد و به تسریع روند بهبود این زخم ها کمک کرد. همچنین عسل در درمان خشکی چشم، خارش آن، کبودی نواحی اطراف چشم و... نیز موثر می باشد.

8

خواص عسل برای عفونت بدن از جمله عفونت گلو

در ادامه مطلب خواص عسل برای عفونت بدن، لازم است به تاثیر آن در درمان عفونت گلو نیز اشاره کرد. معمولا در پی آنفولانزا و سرماخوردگی که افراد دچار آن می شوند، گلوی آن ها نیز عفونت و چرک می کند. این عفونت، منجر به احساس گلو درد شدید در فرد می شود.

عسل به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد، همین طور ضد قارچ و ضد باکتری بودن آن، کمک بسیاری به درمان عفونت گلو می کند. همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی که عسل دارد، باعث می شود تورم غدد التهابی کاهش پیدا کند. عفونت گلو معمولا همراه با سرفه های خفیف یا شدید است. برای درمان این سرفه ها، می توان از عسل به تنهایی یا به همراه سایر مواد غذایی استفاده کرد.

اگر می خواهید از سرفه های مداوم، رهایی پیدا کنید، پیشنهاد می شود که 1 قاشق غذا خوری عسل را به تنهایی میل بفرمایید. البته می توانید این قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل و سپس میل کنید. ترکیب عسل با سایر مواد غذایی ضد باکتریایی نیز در درمان عفونت گلو بسیار موثر خواهد بود. از جمله این ترکیبات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ترکیب عسل و دارچین:

در رابطه با خواص عسل برای عفونت بدن، بسیار گفته شد. عسل خود یک ماده ضد عفونی کننده موثر است. حال تصور کنید ترکیب آن با دارچین، که این ماده هم دارای خاصیت ضد باکتریایی است، تا چه میزان در درمان عفونت و درد گلو، تأثیرگذار خواهد بود.

ترکیب سرکه و عسل:

سرکه سیب را در آب حل کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب را دو بار در روز میل کنید تا شاهد کاهش درد گلوی خود باشید.

ترکیب شیر و عسل:

شیر، خود به عنوان یک مسکن در درمان گلو درد محسوب می شود. با ترکیب شیر و عسل، روند درمان التهابات گلو تسریع پیدا خواهد کرد.

ترکیب عسل و آویشن:

از این ترکیب، می توان در درمان عفونت های مختلف تنفسی استفاده کرد.

 

خواص عسل برای عفونت واژن

وقتی صحبت از خواص عسل برای عفونت بدن می شود، بانوان به یاد درمان عفونت های واژن با عسل می افتند. از عسل می توان برای کاهش میکروب های موجود در واژن استفاده کرد. بسیاری از بانوان در درمان عفونت های قارچی، از عسل استفاده می کنند.

خیلی از خانم ها علاوه بر استفاده از عسل برای درمان عفونت های زنانه، این ماده را برای درمان تنبلی تخمدان نیز مورد استفاده قرار می دهند. استعمال ترکیب عسل و دارچین، در درمان انواع مختلفی از عفونت ها از جمله عفونت های زنانه بسیار موثر است.

خواص عسل برای عفونت معده

در صورتی که عامل ایجاد عفونت معده از عوامل باکتریایی باشد، می‌توان گفت که عسل طبیعی و خالص نقش بسیار مؤثری در بهبود اوضاع خواهند داشت. عسل یک آنتی باکتریال طبیعی و بسیار قوی می‌باشد و توانایی مبارزه با میکروب‌هایی مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ ها را دارد و به همین جهت از گذشته تا به امروز از عسل برای درمان زخم و به عنوان مرهم استفاده می‌کردند.

بنابراین می‌توان انتظار همان کاری که عسل برای زخم‌های خارجی بدن می‌کند را برای زخم و عفونت معده نیز داشت. از طرفی جدای از اینکه عسل می‌تواند در از بین بردن باکتری‌ها مؤثر باشد و به راحتی می‌توان به درمان عفونت معده با عسل در صورتی که عفونت ناشی از عوامل باکتریایی باشد پرداخت، این ماده ارزشمند می‌تواند از رشد باکتری‌ها در معده جلوگیری کند بنابراین در صورتی که حتی به بیماری عفونت معده دچار نشده‌اید، استفاده از عسل می‌تواند در حفظ سلامت معده و دستگاه گوارش شما بسیار مفید باشد.

اما در صورتی که عفونت معده ناشی از عوامل ویروسی باشد باید گفت که نمی‌توان از درمان عفونت معده با عسل انتظار نتایج خیلی خوبی داشت! چرا که حتی دارو‌های شیمیایی و آنتی بیوتیک ها هم نمی‌توانند به طور قطعی عفونت معده ناشی از عوامل ویروسی را درمان کنند! به عبارت دیگر می‌توان گفت هیچ درمان قطعی برای عفونت معده ویروسی وجود ندارد و باید با استفاده از دارو‌ها و همچنین مواد غذایی مناسب علاوه بر اینکه آب و مواد مغذی از دست رفته را جبران کرد، جلوی پیشرفت بیماری را گرفت.

سخن پایانی

عسل به تنهایی دارای خواص فراوانی است. اما خوب است در درمان بسیاری از بیماری ها از مواد غذایی پر خاصیت دیگر نیز در کنار عسل استفاده کرد. در واقع ترکیب عسل با سایر مواد مغذی، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در پایان تاکید می کنیم که برای اینکه شاهد خواص بی نظیر عسل باشید، حتما از عسل کتیرا آهوتا استفاده کنید.

 

منابع: 

www.frontiersin.org/articles/10.3389/fmicb.2012.00144

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3941901

 

 

برچسب ها : عسل آهوتا,عفونت بدن,درمان عفونت بدن

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.