کد خبر : 19208 / /
/

 

همه ما دندان هایی سفید می خواهیم، فرقی نمی کند قهوه بنوشیم، سیگار بکشیم و یا فقط بخواهیم لبخندمان درخشان تر باشد. برای سفید کردن دندان ها  گزینه های مختلفی وجود دارد، از مواد مخصوص سفید کننده دندان تا درمان های دندانپزشکی، اما ساده ترین روش این است که خمیر دندان خود را عوض کرده و نوعی را انتخاب کنید که بتواند پلاک ها را از بین برده و با پوسیدگی دندان مبارزه کند. خمیردندان های مخصوص سفیدی دندان عموما دارای مواد ساینده ایمن هستند که لکه های فیزیکی روی سطح مینای دندان را از بین می برند. بسیاری از آنها حاوی موادی مانند پراکسید هستند و این ماده موجب سفیدی دندان و از بین بردن لکه ها می شود.

آیا خمیر دندان های سفید کننده واقعا موجب سفیدی دندان می شوند؟

این نوع خمیر دندان ها با از بین بردن لکه های سطحی مانند لکه های ایجاد شده ناشی از نوشیدن قهوه و یا سیگار ، دندان ها را کمی سفید می کنند. در هر صورت خمیر دندان های سفید کننده نمی توانند رنگ طبیعی دندان های شما را تغییر دهند و یا لکه های عمیق روی سطح دندان را پاک کنند.

برای از بین بردن لکه های سطحی، خمیر دندان سفید کننده معمولا این کارها را انجام می دهد:

  • دارای ماده ساینده مخصوصی است که موجب جلای دندان ها می شود.
  • دارای ماده پراکسید یا سایر مواد شیمیایی است که موجب شکسته شدن و حل شدن لکه ها می شود.

برخی از خمیر دندان ها دارای ماده کوارین آبی هستند. این ماده به سطح دندان ها می چسبد و توهم نوری ایجاد می کند در نتیجه دندان ها کمتر زرد دیده می شوند. در صورتی که از خمیر دندان سفید کننده دوبار در روز استفاده شود، دو تا شش هفته طول می کشد تا دندان ها سفید تر به نظر برسند. خمیر دندان های حاوی کوارین آبی می توانند با اثر فوری خود، دندان های شما را سفید تر نشان دهند. با وجود اینکه این نوع خمیر دندان ها برای به حداکثر رساندن تمیزی دندان و حداقل رساندن سایش مینای دندان ساخته شده اند با این حال بهتر است که حتما طبق توصیه سازنده این محصول عمل کنید. بهتر است دنبال مارک خمیر دندانی باشید که دارای مهر تایید از سازمان دندانپزشکی معتبر باشد. این مهر نشان دهنده آن است که خمیر دندان برای از بین بردن لکه های سطحی به طور ایمن موثر است.

مزایای خمیردندان سفید کننده چیست؟

این محصول دارای فواید بی شماری است. خمیردندان سفید کننده علاوه بر درخشان کردن ظاهر دندان موجب تقویت مینای دندان نیز می شود. هنگامی که تمیز کردن دندان در دندانپزشکی به طور منظم کافی نباشد، خمیردندان سفید کننده وارد عمل می شود و به کمک ما می آید. افرادی که در طی روز مرتب قهوه می نوشند بیشتر در معرض لکه افتادن روی دندان هایشان هستند. استفاده از خمیردندان سفید کننده راهی عالی برای مقابله با عوامل ایجاد لکه روی دندان است. هرچه سریعتر پس از مصرف غذا و نوشیدنی های تیره مسواک بزنید، لکه راحت تر از بین می رود. به طور کل استفاده از خمیر دندان سفید کننده به مدت دوبار در روز می تواند بر حذف آثار نوشیدنی ها و غذاها تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر در صورتی که چند ساعت از مصرف مواد غذایی گذشته باشد، استفاده از خمیر دندان با هم تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت. خمیر دندان های سفید کننده معمولا با استفاده از ماده سفید کننده( ماده مبتنی بر پراکسید) موجب از بین بردن لکه های سطحی بر روی مینای دندان می شود. این راه حل موثر موجب ظاهر بهتر و درخشندگی دندان ها می شود. لبخند درخشان برای خیلی از افراد موجب افزایش اعتماد به نفس می شود. لبخندی روشن، تعاملات اجتماعی را بالا می برد و احساس بهتر در مورد ظاهر عزت نفس را افزایش می دهد.

مضرات خمیردندان سفید کننده چیست؟

راه حل هایی مانند خمیر دندان سفید کننده و نوار چسب سفیدی دندان همه موقتی هستند، ممکن است که اثرات آنها به مدت طولانی باقی بماند اما دائمی نیست. علاوه بر آن ممکن است استفاده از خمیر دندان سفید کننده ، موجب ایجاد عوارضی جانبی ناخوشایند همانند حساسیت دندان شود. خمیر دندان سفید کننده به دلیل ماهیت ساینده ای که دارد ممکن است اعصاب دندان و بافت لثه را تحت تاثیر قرار دهد و پس از استفاده موجب ایجاد دردی خفیف شود. به منظور جلوگیری از این مشکل شما می توانید از خمیر دندان های سفید کننده ضد حساسیت استفاده کنید و یا خمیر دندانی را بیابید که به آن حساسیت ندارید. به طور کلی خمیردندان هی سفید کننده می توانند به طور موثر لکه های سطحی را از بین ببرند اما نمی توانند از بیرونی ترین لایه عبور کنند. برای لکه های عمیق تر بهتر است که از سفید کردن دندان با روش های حرفه ای استفاده شود.

بهترین خمیر دندان های سفید کننده در ایران

خمیر دندان سفید کننده colgate optice white

این خمیر دندان سفید کننده حاوی فلوراید و به همراه پراکسید هیدروژن سه درصد است. و معمولا برای از بین بردن لکه های بیرونی و درونی استفاده می شود. از این فرمول چندین سال است که برای از بین بردن لکه های قهوه و سیگار استفاده می شود و علاوه بر آن موجب تقویت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی آن می شود.

خمیر دندان foramen whitening blaqueador

13

 فورامن (FORAMEN) از سال 1918 نام تجاری تخصصی محصولات مراقبت از دهان و دندان است. این محصول نظرات مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. خمیر دندان فورامن مخصوص تمیز کردن و سفید کننده دندان ها است. این محصول حامل ماده بی فلوراید فعال برای ایجاد دندان های سفید، براق و سالم است. مسواک زدن دو بار در روز با این خمیردندان پس از مدت کوتاهی دندان هایی سفید را برای شما به ارمغان می آورد. اگر شما هم می خواهید دندان هایی سفید را با خمیردندان فورامن تجربه نمایید، برای تهیه این محصول می توانید با مراجعه به این آدرس خمیردندان فورامن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

خمیر دندان سفید کننده kemphor

 انواع خمیر دندان کمفور به عنوان خمیر دندان هایی موثر و طبیعی شناخته شده اند. این خمیر دندان از روغن درخت چای و نعناع ساخته شده و دندان ها را بدون رنگ مصنوعی، سفید می کند. خمیردندان کمفور از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و رایحه ای بی نظیر را برای خوشبو نمودن دهان به شما هدیه می دهد.

خمیردندان سفید کننده ضد حساسیت Sensodyne

14

سفید کردن دندان های حساس کار بسیار دشواری است و افراد دارای چنین شرایطی باید به دنبال بهترین خمیر دندان های  مناسب دندان های حساس که دارای خواص سفید کنندگی دندان هستند، باشند تا دندان های حساس آنها دچار مشکلات ناشی از سفید کردن نشوند. خوشبختانه خمیر دندان سنسوداین ده برابر کمتر از خمیردندان های سفید کننده دیگر دارای ماده ساینده است در نتیجه این خمیر دندان با داشتن فرمول کم ماده سایشی، به آرامی لکه را از روی سطح دندان برداشته و در عین حال یک اثر محافظتی ایجاد می کند که مانند یک سپر فعال از چسبیدن لکه های جدید جلوگیری می کند.

خمیر دندان ژل سفید کننده crest pro-health

این خمیر دندان با فلوراید فرموله شده به محافظت دندان از پلاک، التهاب لثه، ایجاد حساسیت و… کمک می کند. مصرف کنندگان از عطر و طعم نعنایی آن به خاطر از بین بردن بوی بد دهان راضی هستند. 

هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خمیر دندان دودسته ماده وجود دارد: مواد ساینده و مواد سفید کننده

اکثر خمیردندان های سفید کننده دارای مواد ساینده ملایم و ایمن برای مینای دندان هستند تا لکه های ناشی از خوردن و آشامیدن را پاک کند. با این وجود مواد سفید کننده ای مانند پر اکسید می توانند رنگ را در خارجی ترین لایه مینای دندان از بین ببرند اما به دلیل اینکه این کار نیازمند آن است که ماده سفید کننده ، بیشتر از دو دقیقه با دندان تماس داشته باشد، زیاد در خمیر دندان رایج نیست از این رو برای این قضیه از نوار چسب سفید کننده دندان استفاده می شود. این نوارها ماده سفید کننده را بیشتر از چند دقیقه روی دندان های شما نگه می دارد.ماده معدنی دیگری که موجب تقویت مینای دندان شما می شود و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند، فلوراید است. تنها موادی در خمیر دندان باید از آنها اجتناب کرد و پزشکان آن را توصیه نمی کمند، مواد قندی است. مواد قندی ممکن است که موجب بهبود طعم خمیر دندان شود اما می تواند اثرات نامطلوبی مانند پوسیدگی دندان ایجاد کنند.

درصورتی که از نتایج راضی نیستید باید چه کاری انجام دهید؟

درصورتی که از خمیردندان سفید کننده خود راضی نیستید، از دندان پزشک و یا متخصص راحع به سایر گزینه های موجود بپرسید و در مورد محصولات سفید کننده دندان بدون نسخه و یا حرفه ای تر و تحت نظر پزشک تصمیم بگیرید.محصولات سفید کننده حرفه ای ممکن است نتایج قابل پیشبینی و بهتری ارائه دهند به دلیل اینکه در تماس بیشتری با دندان هستند. این محصولات گران تر هستند اما در صورت اینکه بخواهید نتایج بهتری نسبت به خمیر دندان های سفید کننده داشته باشید، هزینه اضافی ارزش این کار را دارد. ممکن است مواد سفید کننده حرفه ای موجب حساس تر شدن دندان هایتان شوند که با قطع مصرف، این علائم نیز برطرف می شوند.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.