کد خبر : 19263 / /
/

 

به دلیل بالا بودن دما در فصل تابستان، مردم اوقات بیشتری را در خارج از خانه سپری می­کنند و به تفریحات متعددی می­پردازند، مانند پیک­نیک، ورزش و ... . یکی از پرطرفدارترین ورزش ها و تفریحات در این فصل، ورزش های آبی و شنا است.

بهترین راه برای گریز از گرمای طاقت­فرسای تابستان آب­تنی در استخر است. برخی به دلیل نگرانی از نم­کشیدن دیواره­های استخر به خاطر گذر آب از شیارها­، قید ساختن استخر در محل زندگیشان را می­زنند. 

اما یکی از راهکارهای حل این مشکل، استفاده از رنگ استخری است؛ اما برای خرید رنگ استخری لازم است تا اطلاعات کاملی داشته­ باشیم.

رنگ استخری چیست؟

رنگ استخری به رنگی با فرمولاسیون ویژه گفته می­شود که تک جزئی است. این رنگ مقاومت و سازگاری بالایی دارد و مناسب برای مکان­هایی است که در معرض رطوبت، آب و نم هستند.

علاوه بر عایق­کاری کف و دیواره استخر، کاربردهای دیگری در عایق­کاری و آب­بندی سطوح دارد.

از آنجایی که وجود سوراخ و شکاف باعث زود خالی شدن آب و در نتیجه هدررفتن آب می­شود، باید سطح استخر یا حوض و حوضچه را با این رنگ پوشاند تا عایق شوند. رنگ­های استخری در انواع مختلفی تولید می‌شوند ولی پر کاربردترین آنها سفید و آبی است و طرفداران بیشتری هم در بین مصرف­کنندگان دارند.

همچنین این رنگ می­تواند جایگزین مناسبی برای ورق پلیمری، ایزوگام و راهکارهای دیگر برای ایزولاسیون مخازن آب و استخرها باشد.

انواع رنگ استخری

هنگامی که برای خرید رنگ استخری مراجعه می­کنید، با تنوعی بسیاری مواجه خواهید شد. رایج­ترین انواع این رنگ پلیمری، نانو، اکریلیکی (پایه اکریلیک)، پایه حلال، اپوکسی، پایه آب، پایه پلی اورتان و ضد جلبک هستند. هرکدام از این رنگ­ها ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند و برای استفاده­های مختلف به کار گرفته­می‌شوند.

به توضیح هرکدام از این رنگ ها می­پردازیم : 

رنگ استخری پلیمری

این رنگ به علت غلظت بالا، خاصیت کشسانی و مقاومت شیمیایی که دارد به لایه­های زیرین خود نفوذ می­کند و اجازه ورود آب به درون دیواره­ها و کف را نمی­دهد. بنابراین هنگام خرید رنگ استخری، این گزینه بهترین انتخاب برای رنگ­آمیزی و آب­بندی به­حساب می­آید.

رنگ استخری نانو

این نوع رنگ فرآورده‌ای یک بخشی و آماده استفاده با کارایی­های زیاد است. مقدار مصرف این نوع رنگ بسیار کم است و هزینه مواد اولیه آن پایین می­باشد. همچنین استفاده بسیار آسان و سریعی دارد. بنابراین خرید رنگ نانو یک خرید اقتصادی است.

رنگ استخری رزین اکریلیکی

این رنگ‌ تک جزئی و بر پایه پلیمر اکریلیک و رنگ استخری اکریلیک تولید شده و برای رقیق کردن آن نیاز به تینر فوری است. استحکام بسیار زیاد، ویژگی بارز این نوع است. هنگامی که برای خرید رنگ استخری اکریلیکی مراجعه می­کنید، حتما فروشنده به شما خواهدگفت که قبل از انجام رنگ­آمیزی نیاز است عیوب سطوح ترمیم شده و زیرسازی انجام شود. این نوع رنگ چسبندگی، انعطاف­پذیری و مقاوت حرارتی بالا و بسیار خوبی دارد.

رنگ استخری پایه حلال

این نوع رنگ بر پایه پلی اورتان ساخته ­شده و با استفاده از تینر فوری قابل استفاده می­شود. از ویژگی­های آن خشک شدن سریع، تنوع رنگی بسیار زیاد، عدم تبله شدن و قابلیت استفاده بر روی سطوع فلزی است.

رنگ استخری آپوکسی

این رنگ بر پایه آپوکسی و کاتالیسک همگن با آن، رنگ استخری ساخته می­شود. رنگ آپوکسی دو جزئی است و با توجه به ساختار متراکم مولکولی خود می‌تواند انواع فشارهای هیدرولیکی و مکانیکی را تحمل کند.

رنگ استخری پایه آب

این رنگ از زرین­های ضد آب و پلیمرهای محکم ساخته می­شود. قبل از اعمال، این رنگ درون آب حل می­شود و پس از خشک شدن مقاوت، ماندگاری و دوام بالایی دارد. قبل از استفاده سطح آب باید کاملا خشک باشد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

رنگ استخری پایه پلی اورتان

در زمینه آب­بندی­های صنعتی این رنگ مطمئن­ترین و بهترین انتخاب مهندسان است. استفاده از پلی اورتان تخصص ویژه­ای را می­طلبد؛ به همین علت کم­تر توسط عموم استفاده می­شود‌. ضخامت این نوع رنگ پس از خشک شدن تا یک سانتی­متر می­رسد.

رنگ استخری ضد جلبک

در استخرها به علت رطوبت دائمی و نور کم همواره امکان رشد قارچ­های مختلف وجود دارد استفاده از این رنگ­ها می­تواند راه حل این مشکل باشد.

کاربرد های رنگ استخری

هنگام خرید رنگ استخری لازم است تا ابتدا کاربرد موردنیاز خود را مشخص نمایید. عمده کاربرد این رنگ در:

استخرهای ورزشی، سرپوشیده مسکونی و ...

انواع استخرهای روباز

حوض­های خانگی، موزه­ها و پارک­ها

استخرهای پرورش آبزیان و ماهی­ها 

مخازن آب آشامیدنی

جکوزی

مزایای رنگ استخری

در قسمت قبل تعدادی از اصلی­ترین ویژگی­های رنگ استخری را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که این رنگ برای انواع کاربرد بهترین گزینه است. در ادامه قصد داریم تعدادی از مهم­ترین مزیت­های استفاده از این رنگ را بررسی کنیم که باعث ترغیب افراد به استفاده از آن و خرید رنگ استخری می­شود.

مقاوم در برابر کلر، یون و فسفات. 

مقاوم در برابر اشعه های UVA و UBV. 

ضد خزه، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد جلبک. 

امکان ترمیم و تعمیر نقاط آسیب­دیده. 

اعمال بر روی سطوح تا ضخامت ۲ میلی­متر. 

مقاومت سایشی و ضربه­ای بالا. 

مقاومت دمایی بالا، یعنی توانایی تحمل تغییرات آب و هوایی از منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۱۰۰ درجه سانتی­گراد.

برای خرید رنگ استخری استاندارد که تمام ویژگی­های لازم را دارا باشد، حتما باید به یک نام مطمئن، مانند فروشگاه اینترنتی مینیاتور اعتماد نمود. با مراجعه به این فروشگاه علاوه بر خرید رنگ، می­توانید خرید ابزار و آلات موردنیاز خود را هم انجام دهید.

3

ویژگی های رنگ استخری

خاصیت کشسانی بالا:

به خاطر امکان ترک برداشتن، وجود این ویژگی ضروری است تا در صورت ترک دیواره­ها آسیب نبیند.

پوسته پوسته نشدن: 

هنگام خرید رنگ استخری به این نکته توجه داشته باشید که رطوبت دائمی در استخر خیلی سریع می­تواند رنگ را پوسته پوسته کند. برای جلوگیری از این موضوع رنگ باید طوری ساخته شود که مدت زیادی ماندگاری خود را حفظ کند.

خاصیت چسبندگی بالا:

این ویژگی باید وجود داشته باشد تا رنگ به انواع سطوح سیمانی، کاشی، فلزی، بتنی و ... بچسبد.

تحمل انواع آب­و­هوا:

به علت قرارگرفتن در شرایط مختلف جوی، این رنگ باید تحمل تغییرات آب‌وهوایی را داشته باشد و ماندگاری خود را از دست ندهد.

نداشتن آلودگی:

از آنجایی که این رنگ در سطح داخلی مخازن آب استفاده می­شود، نباید هیچ­گونه آلودگی را برای این آب­ها ایجاد کند.

فروشگاه اینترنتی مینیاتور

مینیاتور نامی آشنا در حوزه خرید رنگ،  حلال و  خرید ابزار آلات ساختمانی است. این مجموعه سه اصل را در طی سه نسل فعالیت ارزشمندش، سرلوحه خود قرار داده­است. این سه اصل عبارت­اند از: تضمین اصالت کالا، تضمین قیمت کالا و تضمین بازگشت کالا.

اگر به ابزارهای حرفه­ای و ساده و انواع رنگ­ها و حلال­ها نیاز دارید تنها کافی است که به این نام اعتماد نمایید و با کیفیت­ترین محصول را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.