کد خبر : 19425 / /
/

 

با افزایش قیمت خرید خانه، افراد زیادی به بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه فکر می‌کنند. بازسازی خانه باعث تعمیر و مرمت بخش‌های قدیمی خانه شده و حال و هوای نویی را در آن ایجاد می‌کند. برای اینکه بتوانید بازسازی را به شکل اصولی و صحیحی انجام دهید، باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید. مراحل بازسازی صفر تا صد ساختمان شامل اموری چون انتخاب نوع بازسازی، پیدا کردن یک پیمانکار خوب، تعیین بودجه برای بازسازی، دریافت مجوزهای لازم بازسازی و تخریب می‌شود. در ادامه به طور کامل به هر کدام از این موارد اشاره خواهیم داشت.

چرا برخی از ساختمان‌ها نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند؟

 

2

بازسازی ساختمان و منزل بنا به دلایل مختلفی انجام می‌شود و ممکن است هر فردی هدف خاصی از آن داشته باشد. برخی افراد هدفشان از بازسازی این است که بخش‌های فرسوده و آسیب‌دیده بنا مورد مرمت قرار بگیرند. عده‌ی دیگری قصد دارند در فضای منزل خود تغییر و تحولات چشمگیری ایجاد کنند. برای همین بازسازی را بهترین گزینه برای این کار می‌بینند. با این حال بازسازی به هر هدفی که انجام شود، باید مراحل مشترکی در آن طی شود تا نتیجه کار مورد مقبول واقع شود.

تهیه چک لیست کامل برای بازسازی ساختمان

از آنجایی که بازسازی ساختمان شامل چندین وجه مختلف است، بهتر است پیش از شروع به هر کاری یک چک لیست برای خودتان تهیه کنید. با این کار تمام موارد مهم برایتان لیست شده و آنها را فراموش نخواهید کرد. حال در چک لیست چه مواردی بهتر است لیست شود؟

  • بخش‌هایی از خانه که نیاز به تغییرات دارند:

در ابتدا تمام بخش‌های خانه را بررسی کنید و آنهایی که نیاز به مرمت و بازسازی دارند را در لیست بنویسید. معمولا خانه‌های قدیمی پس از چندین سال عمر مفیدشان تمام شده و نیاز به مرمت پیدا می‌کنند. برای همین زمانی که تمام بخش‌های خانه را بررسی کنید، از بخش‌هایی که نیاز به مرمت دارند به خوبی مطلع خواهید شد.

  • تعیین بودجه و اولویت‌بندی برای هرکدام از بخش‌های خانه:

اگر قصد داشتید بازسازی ساختمان را برای تمام بخش‌های خانه انجام دهید، بهتر است برای خودتان آنها را اولویت‌بندی کنید. با این کار می‌توانید بخش‌های مهم را در صدر لیست قرار دهید و بودجه بیشتری برای آنها اختصاص دهید.

مراحل بازسازی خانه از صفر تا صد با شرکت کالکر

3

در اینجا قرار است مراحل مهم بازسازی ساختمان را به ترتیب شرح دهیم. فرقی نمی‌کند که قرار است یک خانه آپارتمانی را بازسازی کنید یا یک خانه ویلایی. در هر صورت لازم است کلیه این مراحل را به ترتیب طی کنید تا بهترین نتیجه از بازسازی ساختمان برایتان حاصل شود.

  • هدفتان از بازسازی منزل را مشخص کنید

در گام اول باید نوع بازسازی یا هدفی که از این کار دارید را مشخص کنید. همانطور که گفتیم بازسازی با اهداف مختلفی انجام می‌شود که مهمترینشان ترمیم و مرمت بخش‌های فرسوده و تغییر دکوراسیون است. برای همین در مرحله اول بازسازی مشخص کنید که هدفتان تنها به تغییرات ظاهری مانند کفپوش و دیوارها محدود می‌شود و یا می‌خواهید به تعویض لوله‌کشی‌ها و تعمیرات عمیق‌تر نیز بپردازید. در این مرحله هم بهتر است مواردی که مدنظرتان است را در چک لیست بنویسید. برای مثال تعویض کابینت، تعویض سقف کشسان، استفاده از دیوارپوش یا کاغذ دیواری، اجرای لوله کشی و ... از مواردی است که می‌توانید در لیست خود وارد کنید. توجه کنید آماده کردن لیست، سبب برآورد هزینه بهتر و برنامه‌ریزی آسان‌تر برای شما و تیم پیمانکار خواهد شد.

  • یک پیمانکار خوب و حرفه‌ای برای بازسازی انتخاب کنید

گام بعدی پیدا کردن یک پیمانکار خوب و حرفه‌ای است که بتوانید با خیال راحت کار بازسازی ساختمان را به آن بسپارید. از آنجایی که شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، بهتر است به سراغ شرکتی بروید که از میزان رضایت‌مندی بیشتری برخوردار باشد. شرکت کالکر یکی از شرکت‌هایی است که در کنار تولید سقف‌های کاذب کشسان و سه بعدی، کلیه امور بازسازی ساختمان را در ظرف مدت کوتاهی انجام می‌دهد.

  • بودجه خود را برای بازسازی مشخص کنید

اگر بودجه خاصی برای بازسازی در نظر دارید، آن را به تیم پیمانکار اعلام کنید. با این کار شرکت بازسازی ساختمان، می‌تواند بازسازی را در چهارچوب بودجه شما محدود کند. همچنین با مشخص شدن میزان بودجه، تیم اجرایی همفکری‌های لازم در این زمینه را به مشتری اعلام خواهد کرد. توجه داشته باشید هزینه بازسازی ساختمان ممکن است بنا به افزایش نرخ مصالح و یا شدت کار، با افزایش روبرو شود.

  • طرح و ایده مورد نظر خود را با پیمانکار در میان بگذارید

پس از گذر از مراحل قبلی، نوبت به پیاده کردن ایده‌ها و طرح‌ها می‌رسد. در این مرحله می‌توانید طرح مورد نظر خانه خود را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید. در صورتی هم که ایده‌ی خاصی برای بازسازی ساختمان ندارید، می‌توانید از تیم پیمانکار کمک بگیرید. شرکت کالکر به دلیل تجربه چندین ساله خود می‌تواند بهترین ایده و طرح را متناسب با نوع فضا به شما پیشنهاد دهد. در پیاده کردن طرح و ایده‌ها، به نظر کلیه افراد خانه توجه داشته باشید و نظرات آنها را هم در بازسازی اعمال کنید.

  • برای اخذ مجوزهای لازم جهت بازسازی اقدام کنید

گاهی اوقات بازسازی ساختمان نیاز به مجوزهای لازم دارد. معمولا بازسازی‌هایی که خیلی شدید هستند و نیاز به تغییرات زیادی دارند، اخذ مجوز برایشان لازم است. از عملیات‌هایی که در بازسازی نیاز به دریافت مجوزات لازم دارد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخریب بخشی از دیوارها یا تیغه‌های داخلی ساختمان
  • جابه‌جایی در راه پله
  • تغییر کاربری بخش‌هایی از خانه
  • جابه‌جایی دیوارهای پارکینگ که منجر به از بین رفتن بخشی از فضای پارکینگ می‌شود.
  • تغییرات در بخش‌هایی از ساختمان که طبق ضوابط شهرداری ممنوع اعلام شده است.
  • طبق یک برنامه‌ریزی صحیح، بازسازی را شروع کنید

برای شروع بازسازی ساختمان نیاز به یک برنامه صحیح و مدون است. با این کار کلیه امور بازسازی طبق نقشه پیش رفته و چیزی از قلم نخواهد افتاد. علاوه بر این با وجود برنامه‌ریزی مشخص، شخص کارفرما می‌تواند از زمان بازسازی بخش‌های مختلف خانه اطلاع داشته باشد.

  • شروع تخریب و بازسازی توسط تیم پیمانکار

پس از آنکه کلیه مراحل طی شد، عمل تخریب و بازسازی شروع خواهد شد. منظور از تخریب، از بین بردن اجزایی است که قصد تعویض کلی آن را دارید. برای مثال تعویض کاغذ دیواری یا کابینت‌ها نیاز به تخریب اجزای قدیمی دارد. پس از آن تیم پیمانکار، طبق برنامه عمل بازسازی و مرمت ساختمان را شروع خواهد کرد.

  • بررسی نهایی و تحویل گرفتن کار

زمانی که بازسازی ساختمان به اتمام برسد، شما به عنوان کارفرما حق دارید تمام موارد را طبق قرارداد منعقد شده مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که کلیه مراحل و عملیات‌ها به تایید کارفرما برسد، کار بازسازی به اتمام رسیده و میتوان در بنای جدید اقدام به چیدمان لوازم کرد.

بازسازی صفر تا صد ساختمان خود را به کالکر بسپارید

بازسازی ساختمان نیاز به مهارت و تخصص دارد و کار هر شخصی نمی‌باشد. برای همین افرادی که قصد بازسازی و تغییر دکوراسیون ساختمان خود را دارند، بهتر است به سراغ یک تیم حرفه‌ای و مجرب بروند. شرکت کالکر یکی از شرکت‌های معتبر در شهر تهران است که عملیات بازسازی ساختمان را در شهر تهران و سایر شهرهای ایران انجام می‌دهد. شما می‌توانید در ساعات ادارای با شرکت کالکر تماس گرفته و از مشاوره‌های رایگان پشتیبانان کالکر جهت بازسازی ساختمان بهره‌مند شوید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.