کد خبر : 19444 / /
/

 

 

به گزارش وبسایت تعمیرات لوازم خانگی تعمیر24 بع بررسی آموزش تعمیرات می پردازیم. به دلیل استفاده طولانی مدت و فرسودگی، یخچال ممکن است مشکلاتی مانند مشکل خنک کننده، مشکل یخ زدایی، سیم کشی معیوب، شکستگی صفحه تخلیه، جرقه ناشی در سوکت، مشکل بسته شدن درب، مسدود شدن تخلیه و غیره ایجاد کند که نیاز به آموزش تعمیرات یخچال دارد. اگر به دنبال تعمیرات یخچال به شکل آسان و روشی حرفه ای هستید، می توانید مقاله ما را دنبال کنید.

 

آموزش تعمیر یخچال وقتی روشن نمی  شود

 

اگر یخچال شما روشن نمی شود، همیشه توصیه می شود فیوز اصلی ( مدار شکن مینیاتوری) را بررسی کنید. مشکل در مدار شکن  یا فیوز خود یخچال می تواند یکی از دلایل اصلی خرابی یخچال باشد. در چنین شرایطی با متخصصین تعمیرات یخچال در نمایندگی تعمیر 24 تماس بگیرید.

جریان ناکافی

 

نبود جریان برق دلیل اصلی کار نکردن یخچال، جریان یا ولتاژ ناکافی به واحد است. جریان و ولتاژ پریز را با دستگاه مولتی متر و تستر ولتاژ بررسی کنید.

موتور فن معیوب

 

موتور معیوب یکی از دلایل اصلی مشکل کار نکردن یخچال است. در بسیاری از موارد، واحد یخچال فورا خاموش می شود یا در صورت معیوب بودن موتور، اصلاً روشن نمی شود. معمولاً وقتی موتورها خراب می شوند باید تعویض شوند.

کمپرسور یخچال معیوب

 

کمپرسور قلب یخچال است که وظیفه چرخه تبرید را بر عهده دارد. اگر یخچال کار نمی کند، ممکن است کمپرسور معیوب باشد. کمپرسور موتوری است که مبرد یا خنک کننده را فشرده می کند و مبرد را از طریق کویل های اواپراتور و کندانسور به گردش در می آورد. مشکلات کمپرسور شما ممکن است باعث خاموش شدن یخچال شود. تمیز نگه داشتن و روغن کاری کمپرسور می تواند به جلوگیری از مشکل راه اندازی یخچال کمک کند.

 

کویل های کندانسور کثیف

 

در پشت یخچال کویل های کندانسور وجود دارد که گاز فشار بالا با دمای بالا را به مایع فشار قوی تبدیل می کند. در طی این تبدیل، کویل های کندانسور گرمای زیادی را از انتهای عقب خارج می کنند. اگر کویل های کندانسور با کثیفی پوشانده شوند، ممکن است گرما به درستی از بین نرود و یخچال به طور موثر کار نکند و به طور کامل از کار بیفتد.

 

نشت گاز خنک کننده

 

اگر یخچال گاز خنک کننده کافی نداشته باشد، ممکن است روشن نشود یا به درستی کار نکند. گاز خنک کننده از طریق کویل های اواپراتور به گردش در می آید و هوای جاری روی آن را خنک می کند و در نهایت هوای سرد را به قسمت غذا می فرستد. بنابراین وقتی سطح این مبرد ناکافی می شود، ممکن است یخچال به درستی کار نکند. توصیه می کنیم برای پر کردن مایع خنک کننده با یک متخصص تعمیر یخچال مشورت کنید.

 

خازن راه اندازی معیوب

 

هنگامی که یخچال روشن می شود، ترموستات سیگنالی را به خازن استارت می فرستد تا کمپرسور را فعال کند و چرخه تبرید یخچال را شروع کند. اما وقتی خازن خراب می شود، سیکل تبرید را راه اندازی نمی کند و در برخی موارد یخچال حتی روشن نمی شود.

 

ترموستات معیوب

 

ترموستات خراب یکی از دلایل اصلی مشکل کار نکردن یخچال است. ترموستات معیوب نمی تواند سیگنال شروع را به خازن راه اندازی کند و یخچال روشن نمی شود. در چنین شرایطی می توانید اگر یخچال شما LG است با نمایندگی تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید.

5

آموزش تعمیر یخچال در زمان نشت آب

 

نشت آب از یخچال یک مشکل رایج است. آب یا از پایین یخچال نشت می کند یا در کشوهای سبزیجات جمع می شود.

 

شایع ترین دلایل نشت آب از یخچال عبارتند از:

 

  1. انسداد در لوله فاضلاب
  2. نشت آب از یخچال

 

در یخچال یک لوله تخلیه در انتهای طبقه وجود دارد. این لوله به ناودان بالای کمپرسور منتهی می شود. در طول کارکرد عادی تبرید، آب به داخل این ناودان می ریزد. هنگامی که این لوله توسط ماده غذایی مسدود شود، آب را به داخل یخچال برمی گرداند که به عنوان نشتی دیده می شود. برای تمیز کردن این انسداد در لوله تخلیه و جلوگیری از نشت آب اگر یخچال شما سامسونگ است با نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

شکستگی ناودان تخلیه

 

اگر یخچال آب نشت می کند، ظرف تخلیه ممکن است مشکل زا باشد. ظرف تخلیه در زیر یخچال یا نزدیک کمپرسور قرار دارد. در طول چرخه یخ زدایی یخچال، یخ و یخ انباشته شده روی کویل های خنک کننده ذوب می شود و از لوله ای به داخل ظرف تخلیه می ریزد. گرمای کندانسور این آب را تبخیر کرده و از خروج آب از ظرف تخلیه جلوگیری می کند. اما وقتی ظرف تخلیه شکسته شود، آب از ظرف بیرون می ریزد و به صورت نشتی ظاهر می شود.

6

آموزش تعمیر یخچال وقتی یخ ساز کار نمی کند

 

یخ سازها می توانند از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشند، اما آنها بر اساس اصل مشابه کار می کنند. نوع یخ ساز یخچال هر چه باشد (چه به منبع آب وصل باشد و چه آب درون جایخی را پر کنید)، عملکرد و مشکلات مشابهی دارند.

 

سه شرط لازم برای تهیه یخ عبارتند از:

  1. آب در یخ ساز
  2. دمای مناسب داخل فریزر
  3. ولتاژ ورودی

 

دمای مطلوب برای ساخت یخ صفر درجه سانتیگراد یا کمتر است. هنگامی که دمای مورد نیاز در داخل یخ ساز یا فریزر رسید، ولتاژ به شیر ورودی آب فرستاده می شود که اجازه می دهد آب وارد یخ ساز شود. در مدل هایی که منبع آب ورودی ندارند، سینی های یخ به صورت دستی از آب پر شده و در یخچال نگهداری می شوند. وقتی دما درست شد و آب در یخ ساز قرار گرفت، یخچال شروع به یخ سازی می کند. و هنگامی که تکه های یخ به اندازه کافی منجمد شدند، فرآیند انجماد متوقف می شود. اما درجه حرارت بهینه نگه داشته می شود تا یخ خوب و یخ زده بماند.

شما می توانید برای ثبت سفارش بابت تعمیرات یخچال خود به وبسایت تعمیر24 به آدرس: https://www.tamir24.com مراجعه کنید.

اما بارها پیش می آید که یخ ساز به درستی کار نمی کند. یخ ساز دو حالت می تواند داشته باشد:

تکه های یخ خیلی کوچک یا توخالی:

 

یک لوله آب به دریچه آب ورودی یخچال وصل شده است. آب از لوله به سوپاپ جریان می یابد و به یخ ساز می رسد. گاهی اوقات به دلیل فشار ناکافی آب به دریچه ورودی یا هرگونه انسداد در خود لوله آب، نمی توان مقدار مورد نیاز آب را به جعبه یخ ساز رساند و از این رو مکعب های کوچک یا توخالی تشکیل می شود. این را می توان با بررسی فشار آب که به شیر ورودی می رسد اصلاح کرد. اگر فشار در لوله آب کمتر باشد، مشکل از خط آبرسانی است. اما زمانی که فشار آب خوب باشد، ممکن است انسدادی در شیر ورودی یخچال ایجاد شود.

بدون یخ:

 

خیلی وقت ها پیش می آید که یخ ساز اصلا کار نمی کند. یکی از دلایل احتمالی این است که هیچ آبی برای ایجاد یخ وارد یخ ساز نمی شود. این زمانی اتفاق می افتد که آب در داخل لوله ای که آب را به یخ ساز منتقل می کند، منجمد می شود. دلیل دیگر این است که دمای داخل یخچال برای تولید یخ برای یخ ساز بسیار بالاست.

منبع: https://tamir24.com/side-refrigerator-ice-maker-isnt-working

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.