کد خبر : 19763 / /
/

 

 

خودرو یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل زندگی ماشینی امروزه است. خرید خودرو یک سرمایه گذاری بزرگ می باشد، که موجب می شود تا از هزینه های بسیار و دغدغه های روزمره مربوط به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، راحت شوید. خودروهای جدید، که با آخرین ویژگی های ایمنی و بالاترین استانداردهای بهره وری سوخت عرضه می شوند، نسبت به کارایی، قیمت تقریبا مناسبی دارند. یکی از بهترین گزینه ها برای خرید خودرو، ماشین کیا سراتو سایپا می باشد. این خودرو که از جمله به صرفه ترین ماشین ها از نظر مالی بوده، با طراحی منحصر به فرد و دارا بودن امکانات رفاهی بسیار، تبدیل به یکی از ماشین های همه پسند در بازار شده است. کیا سراتو از خودروهای بسیار پرفروش کیا بوده است که هم به صورت اورجینال و هم به صورت مونتاژ شده در کشور ما تولید می شود . خودرویی که قرار بود در سایپا جایگزین مگان شود و از همان ابتدا معلوم بود که خودرویی با کیفیت است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این ماشین جذاب، بپردازیم.

معرفی خودرو کیا سراتو سایپا

در سال 2003 بود که کیا اولین مدل سراتو را روانه بازارهای جهانی کرد و به دلیل کیفیت بالا و استقبال خوبی که از این خودرو شود به تولید انبوه و ارسال به سراسر کشور کشور و تنها 5 سال بعد کیا جدید ترین مدل سراتو را نیز تولید کرد و امروزه به صورت مونتاژ شده هم تولید می شود این خودرو یکی از محصولات قابل قبول در صنعت خودرو سازی کشور ایران، که از محصول شرکت کیا مونتاژ شده است، خودروی سراتوی سایپا می باشد. این خودرو با همکاری شرکت های کیا و سایپای ایران تولید شده است. این ماشین در نسخه مونتاژ خود، ظاهر ساده و در عین حال جذابی دارد. اما در بخش داخلی، علیرغم بدنه زیبا، کیفیت ظاهری و ساخت کمتری نسبت به نمونه وارداتی خود، دارد. توانایی های حرکتی این خودرو قابل قبول می باشند و با توجه به قیمت و هزینه مصرفی، از سطح آپشن بسیار خوبی برخوردار است.

2

 به علاوه، ویژگی های فنی این خودرو نیز قابل قبول بوده و تعمیر و نگهداری آن آسان است. اگر می خواهید در کنار داشتن امکانات مدرن و زیاد، هزینه نسبتا مناسبی پرداخت کنید، کیا سراتو سایپا گزینه عالی خواهد بود. نیروی پیش راننده ناشی از عمل موتور این خودرو قدرتمند است و همچنین دارای کشش قابل قبولی نیز می باشد. لازم به ذکر است که این ماشین ساخت سایپا، موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTSA و همچنین موسسه استرالیایی NCAP  شده است. ضمن این که لوازم یدکی سراتو نیز در بازار به راحتی پیدا می شود می توانید از فروشگاه هایی که در این زمینه تخصص دارند خریداری کنید.

بررسی فنی

سراتوی سایپا، دارای دو موتور 1.6 و 2.0 لیتری است که خوشبختانه هر دو موتور این خودروی مونتاژ شده از لحاظ کیفی و کششی به موتور نمونه کره ای، شباهت بسیار دارند. هر کدام از این موتورها دو مدل گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیکی دارند و باعث انتقال نیروی موتور به چرخ های جلویی خودرو می شوند. موتور 1.6 لیتری این خودرو، توانی معادل 124 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن متری دارد. فرآیند طی شدن سرعت 0 تا 100 کیلومتر در این خودرو با موتور 1.6 لیتری، 11 ثانیه به طول می انجامد. مدل دیگری از کیا سراتو سایپا، دارای موتور 2 لیتری می باشد. توان 156 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متری آن، باعث شده تا بازه سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را، تنها در کمتر از 10 ثانیه طی کند. از جمله دیگر مزایا و امکانات این خودرو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیسه هوا برای راننده و سرنشینان
  • مجهز به سانروف برقی
  • ترمزهای مجهز به EBD و ABS
  • تهویه مطلوب خودکار
  • سیستم راهنمایی دنده عقب، مجهز به دوربین و سنسور
  • مجهز به سیستم مسیریاب ماهواره ای
  • سیستم استارت پیشرفته، بدون نیاز به سوئیچ
  • چراغ های خودکار

بررسی ظاهری

با بررسی ظاهر مناسب و بدنه بی عیب و نقص ماشین کیا سراتو سایپا، به این موضوع پی می بریم که انتقاد از طراحی آن، چندان هم کار آسانی نیست. ظاهر این ماشین نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. به کار بردن چراغ های شیک جلوی ماشین، پنجره اسپرت و سپرهای خوش حالت برای این خودرو باعث شده که سراتو تبدیل به خودرویی همه پسند شود. ضمن این که حالت اسپرت و لوکس بدنه، باعث جذاب تر شدن این ماشین شده است.  

جمع بندی

خودروی کیا سراتو سایپا با ظاهری جذاب و طراحی داخلی شیک و مدرن، یکی از بهترین ماشین های با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه در بازار داخل است. هر چند که نقص هایی در این مدل نسبت به نمونه خارجی آن وجود دارد، با این حال از لحاظ فنی قابل قبول است. یکی از مهم ترین موارد در نگهداری از خودروها، خرید لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای آن ها است. در این زمینه، شرکت الماس پارت فعالیت طولانی مدتی داشته و یکی از بهترین تامین کنندگان قطعات خودروهای هیوندای و کیا به شمار می رود. شرکت ما محصولات خود را در تمامی بخش های کشور عرضه کرده و خدمات فروش ارزنده ای دارد.

3

قطعات و لوازم سراتو

برای این که بتوانید لوازم یدکی کیا را به بهترین شکل و از فروشنده ای معتبر این حوزه تهیه کنید بهتر است که به سری به بازار فروشنده های این لوازم بزنید، در خیابان اکباتان و در پاساژ معصومی می توانید انواع لوازم یدکی خودروهای خارجی و کره ای کم یاب و یا نایاب را با بهترین قیمت خریداری کنید ، فروشنده ایی که در این زمینه و در این حوزه فعالیت می کنند معمولا لوازم یدکی این مدل خودروها را به صورت کاملا اورجینال و با بسته بندی جنیون به فروش می رسانند حواستان باشند که این لوازم یدکی را مشخصات اورجینال تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.