کد خبر : 25631 / /
/

برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.


موضوع نخست برنامه جام انقلاب مرور اخبار درباره خدمت رسانی به زلزله‌زدگان خوی بود. در این قسمت از تلاش مسئولان قدردانی و تشکر شد اما این نکته نیز مورد تأکید قرار گرفت که سرعت خدمات رسانی و هماهنگی بین دستگاهی باید بیشتر تقویت شود. از دیگر اخبار این حوزه سفر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوی بود. این موضوع نشان داد که به رغم تیرهای ناجوانمردانه بدخواهان نظام، پاسداران همواره برای خدمت رسانی به مردم در صحنه هستند و در میدان های سخت برای تأمین آرامش و حل مشکلات مردم تلاش می کنند.

 

 

واکنش تند مجری رادیو به عدم تبلیغات درباره جشنواره فیلم فجر

 

از جمله موضوعاتی که در برنامه امروز رادیو انقلاب مورد بررسی قرار  گرفت، اخبار درباره جشنواره فجر بود. مصطفی صادقی مجری برنامه رادیو انقلاب به مسئولان شهرداری به ویژه حوزه زیباسازی انتقاد کرد و گفت: چرا در سطح شهر تبلیغی درباره فیلم های حاضر در جشنواره نمی بینیم.

وی افزود: از چند ماه قبل جریان ضدانقلاب تلاش کرد جشنواره فجر امسال را به تحریم بکشاند و از طریق رسانه های همسو و فضاسازی در فضای مجازی تبلیغات زیادی علیه جشنواره راه انداخت، به فیلم سازان، تهیه کنندگان و بازیگران فشار آورد تا چهل و یکمین جشنواره فجر که بخشی از جشن انقلاب است، برگزار نشود اما نتوانستند.

 
 

سردبیر برنامه جام انقلاب تأکید کرد: الان 24 فیلم در حال پخش در بخش سودای سیمرغ هستند که آثار خیلی خوبی در میان آنها وجود دارد به عنوان مثال فیلم سرهنگ سریا به خوبی و درستی چهره نفاق گروه تروریستی منافقین نشان می دهد. به رغم همه هجمه های سنگین، جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است اما چرا در سطح شهر تبلیغی درباره فیلم های جشنواره فجر دیده نمی شود.

وی افزود: فقط چند پوستر از جشنواره فجر نصب کردند که درباره شکل و نوع طرح آن پوسترها نیز حرف برای گفتن است اما سئوال اصلی آن است که چرا در این زمینه فکر و تدبیر نشد. البته آقای رضا صیادی در سازمان زیباسازی شهر تهران مدیر انقلابی و ارزشی است و معتقدم حتما غفلت شده که ای کاش نمی شد. هم اکنون در اواسط جشنواره هستیم امیدواریم از سمت شهرداری و سازمان زیبا سازی برای جبران غفلت انجام شده تلاش شود. اگر هم دوستان مدیریت شهری تمایل داشتند و خواستند توضیحاتی دهند از توضیحات آنها استقبال می کنیم.

 

همچنین مجری برنامه جام انقلاب با انتقاد از مکانیزم توزیع بلیط جشنواره فجر بیان کرد: در دو سطح برای تحریم جشنواره فیلم فجر تلاش شد یکی انصراف فیلم سازان از حضور در جشنواره بود و دوم تشویق مردم به عدم شرکت در جشنواره فیلم فجر و تماشای فیلم ها بود.

وی افزود: از برخی سالن ها خبرهای خوبی می رسد و خبرها از حضور مردم حکایت می کند اما در برخی سالن ها چنین شرایطی ندارد چون در وضعیت فعلی اقتصاد خیلی سخت است که سینما در سبد خانوار قرار بگیرد. وزارت ارشاد که از میزان استقبال تماشاگران در سالن های مختلف اطلاع دارد، چرا برای پرکردن صندلی های خالی تدبیر نکرده است. مثلا به سینماها یارانه بدهد یا بلیط های جشنواره به جاهایی بدهد که بروند و فیلم ها را ببینند. اگر وزارت ارشاد نمی خواهد اینجا برای جمهوری اسلامی هزینه کند کجا می خواهد هزینه کند؟

 

صادقی گفت: جا دارد مسئولان وزارت ارشاد تدبیر کنند و اگر صدای ما را می شنوند خوشحال می شویم که روی خط برنامه بیایند و درباره چرایی این اتفاق صحبت کنند. همین چیزهاست که تصویر جمهوری اسلامی را می سازد. یک مدیر باید آنلاین باشد و در لحظه زخم را ببیند و درمان کند نه آنکه بیاستد ببیند چه اتفاقی می افتد.

 

 

ضرورت همکاری مسئولان با هم برای خدمت‌ به مردم

از موضوعات مورد بحث، تلاش دشمن برای تصویرسازی های دروغین در ذهن نسل جوان بود. حبیب الله بور بور به عنوان میهمان برنامه به بهره گیری دشمن از فضای مجازی برای تأثیرگذاری بر نسل جوان اشاره کرد. به گفته او اگر جنگ تحمیلی نبود و منابع کشور در جهت توسعه و پیشرفت صرفا هزینه می شدند امروز با ایران دیگری مواجه بودیم هرچند در وضعیت کنونی نیز در بسیاری از حوزه ها رشد داشتیم. این فعال سیاسی تأکید کرد: اکثریت مردم نظام و انقلاب شان را قبول دارند و پای این اعتقادشان نیز ایستاده اند اما مسئولان باید نگاه شان را به اداره کشور عوض کنند با برنامه پیش بروند و با هم همکاری داشته باشند.

 

آغاز وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی

در بخش دیگر برنامه هدایت الله خادمی در روی خط برنامه آمد و درباره آغاز وابستگی کشور به درآمدهای نفتی از زمان رژیم پهلوی توضیح داد و یادآور شد چه طور درآمدهای نفتی که باید صرف ساخت و توسعه پالایشگاه ها می شد، برای امور جاری کشور خرج شد که اگر این اتفاق نمی افتاد و ایران به جای نفت خام، فرآورده های نفتی صادر می کرد، ابزار تحریم از دست دشمن گرفته می شد.

 

عدم همراهی مردم با هشتک‌سازی‌های دروغین ضدانقلاب

در بخش پایانی برنامه جریان های خبری فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت. از جمله عدم همراهی مردم با هشتک سازی جریان ضدانقلاب و برعکس استقبال از هشتک «دهه فجر» بود. در ماه های گذشته ضدانقلاب خیلی تلاش کرد تا با هشتک سازی دروغین فضای مجازی را در جهت اهداف و امیال خود ساماندهی کند اما گذشت زمان مشخص کرد که آنچه در فضای مجازی رخ می دهد با عالم واقع بسیار تفاوت دارد.

در همین رابطه صادق نکو میهمان تلفنی برنامه بود و گفت: فضای مجازی غلط شکل گرفت، در دوره ای حامیان و مدافعان انقلاب پرهیز داشتند از اینکه با فیلترشکن وارد فضاهایی همچون توئیتر شوند و به طرح دیدگاه بپردازند، همین باعث فاصله ای بین فضای مجازی و فضای واقعی شد.

 

وی افزود: با وجودی که امروز بسیاری از حامیان انقلاب و مسئولان در فضای مجازی صفحه دارند و در موضوعات مهم به طرح دیدگاه می پرازند اما همچنان فاصله معنی دار بین فضای مجازی و فضای واقعی جامعه مشاهده می شود.

این فعال رسانه ای درباره علت عدم همراهی مردم با جریان سازی ضدانقلاب در فضای مجازی گفت: مردم می خواهند زندگی کنند اما کسانی که در خارج از کشور نشسته با نشر دروغ های متعدد سعی در بر هم زدن آرامش و امنیت جامعه دارند که ناآرامی ها 3-4 ماه طول می کشد، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد بنابراین جامعه از ماهیت این دروغ پردازی ها آگاه است و تکنیک های ضدانقلاب در فضای مجازی جواب نمی دهد.

برنامه جام انقلاب امروز شانزدهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده، امین صبحی و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.