کد خبر : 25652 / /
/

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر ارتباطات به عنوان مسئول باید اقدامات جدی برای دفاع از حقوق مردم انجام دهد و محدودیت اینترنت به حداقل برسد تا کسب و کارهای اینترنتی بتوانند به روال قبل برگردند.

از موضوعات مورد بحث در برنامه امروز جام انقلاب پاسخگویی به شبهات و تخریب هایی بود که ضدانقلاب تلاش می کند در ذهن جامعه بپروراند. سیداحسان قاضی زاده هاشمی میهمان تلفنی برنامه در همین رابطه گفت: کشور در ماه های گذشته درگیر حوادثی بود. متأسفانه فضاسازی های دشمن برخی جوانان را تحت تأثیر قرار داد اما نظام این رویکرد را ندارد که بخواهد به جمع مجرمان و زندانیان بیفزاید بنابراین با عفو عمومی شرایطی را فراهم آورد تا آینده این گروه از جوانان به ویژه در حوزه شغلی و حرفه ای به واسطه داشتن سوءسابقه آسیب نبیند.

وی جوانان را آینده سازان این کشور خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب با صدور فرمان عفو نشان دادند، جوانان حتی اگر اشتباه هم بکنند، فرزندان خودمان هستند و به آنها اعتماد داریم بنابراین به آنها فرصت بازگشت و خدمت به کشور می دهیم. رهبر معظم انقلاب با درایت و جامع نگری نشان دادند که پدری برای جامعه بزرگ ایران هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سوءاستفاده دشمن از اظهارات حاشیه آفرین برخی مسئولان و نمایندگان مجلس یادآور شد: نماینده یا جمعی از نمایندگان شاید دیدگاه یا نظری داشته باشند اما این دیدگاه را نمی توان به تمام مجلس تعمیم داد. زمانی که موضوعی نصف به علاوه یک آرا را در مجلس به دست آورد، در قالب مصوبه به شورای نگهبان برای طی کردن سایر مراحل قانونی ارجاع می شود.

وی درباره احتمال اعمال محدودیت سازی های جدید در جامعه بیان کرد: چنین محدودیت هایی وجود ندارند، افراد می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی فعالانه حضور پیدا کنند. البته در فضای مجازی درباره اعمال برخی محدودیت های جدید می شنویم که واقعیت ندارند بلکه جریان ضدانقلاب می خواهد چنین ذهنیتی را به جامعه القا کند.

احسان قاضی زاده هاشمی درباره عادی سازی وضعیت اینترنت اظهار کرد: در موضوع اینترنت هیچ بحثی در مجلس نداشتیم و مراجع دیگری برای محدودسازی اینترنت تصمیم گرفتند. وزیر ارتباطات به عنوان مسئول باید اقدامات جدی برای دفاع از حقوق مردم انجام دهد و محدودیت اینترنت به حداقل برسد تا کسب و کارهای اینترنتی بتوانند به روال قبل برگردند.

وی ادامه داد: امیدواریم تماشاگران مسابقات ورزشی بتوانند دوباره در ورزشگاه ها حاضر شوند و به طرفداری از تیم های محبوب شان بپردازند. وقتی رهبر معظم انقلاب با عفو گسترده محکومان قضایی موافقت کردند این رویکرد باید در سایر دستگاه ها و حوزه ها نیز جاری و ساری شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی درباره استفاده نمایندگان از اینترنت بدون فیلتر یادآور شد: نمایندگان نیز با همان شرایطی که برای جامعه وجود دارد از اینترنت استفاده می کنند، تصاویرش هم در رسانه ها منتشر شده است.

برنامه جام انقلاب امروز هفدهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده، امین صبحی و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.