کد خبر : 8260 / /
/

اخبار طالبان| طالبان در مرز شرقی ایران| جنگ داخلی افغانستان| اخبار جنگ در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: طالبان در حال حاضر به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود و تحریم‌ها علیه این گروه یکی از ابزارهایی است که واشنگتن دارد.

طالبان تاکید کرده اجازه عبور امن به هر شخصی که خواستار رسیدن به فرودگاه کابل بوده را فراهم می‌کند و واشنگتن بر این روند نظارت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اتفاقات رخ داده میان شهروندان آمریکایی و طالبان، تاکید کرد: تحریم‌ها علیه این گروه یکی از ابزار‌هایی است که واشنگتن آن را در اختیار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی در کنفرانس خبری خود نسبت به ضرب و شتم برخی از شهروندان آمریکایی از سوی طالبان در کابل واکنش نشان داد و گفت: وزارت خارجه به جد دنبال بررسی این موضوع است.

وی در لحنی هشدار آمیز خطاب به طالبان، ادامه داد: آن‌ها به خوبی از پیامد‌های مانع تراشی برای اجرای موفق عملیات خروج نظامیان آمریکایی و یا در معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها اطلاع دارند.

پرایس با اشاره به وضعیت فرودگاه کابل و حضور مردم در این منطقه گفت: طالبان مدعی شده است که برای هر شخصی که خواستار رسیدن به فرودگاه کابل بوده است، اجازه عبور امن فراهم می‌شود و از این رو واشنگتن قطعا بر این روند نظارت کامل خواهد داشت.

وی در این راستا افزود: تعدادی از کشور‌های اروپایی، خاورمیانه و آسیای مرکزی در حال کمک و پذیرش افرادی هستند که قصد ترک افغانستان را دارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه نماینده ویژه واشنگتن در امور افغانستان در دوحه حضور داشته و با طالبان در ارتباط است، گفت: کانال ارتباطی نظامی با آن‌ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه هر دولت افغانستان که خواسته‌های ملت خود از جمله زنان و اقلیت‌ها را محقق نکند از حمایت واشنگتن برخوردار نخواهند بود، تاکید کرد: در حال حاضر طالبان به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود و از این رو تحریم‌ها علیه آن یکی از ابزار‌هایی است که واشنگتن آن را در اختیار دارد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس خبری این نهاد ضمن اشاره به وضعیت نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: ماموریت نظامیان آمریکایی بمنظور دفاع از فرودگاه کابل و همچنین عملیات خروج از افغانستان ادامه خواهد داشت.

وی به برخی گزارش‌های منتشر شده درباره ضرب و شتم آمریکایی‌ها از سوی طالبان در کابل اشاره کرد و گفت: این موضوع نگران کننده بوده و ما به طالبان اعلام کردیم که اقدامات فوق غیرقابل قبول هستند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اظهاراتی درباره افغانستان با بیان این که «ما پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و تخلیه آمریکایی‌ها و افغان‌ها از کابل ادامه دارد»، اعلام کرد نمی‌تواند درباره تکمیل عملیات تخلیه قولی بدهد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.