کد خبر : 10140 / /
/

در حالی که حجم عظیمی از اطلاعات به صورت آنلاین در دسترس است، تشخیص حقیقت از دروغ یا حتی توطئه به طور فزاینده‌ای دشوار است.

در این مطلب به بررسی میزان ماندگاری واکسن کرونا پس از تزریق در بدن افراد پرداخته شده است.

مدت باقی ماندن واکسن کرونا در بدن 

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس، در حالی که حجم عظیمی از اطلاعات به صورت آنلاین در دسترس است، تشخیص حقیقت از دروغ یا حتی توطئه به طور فزاینده‌ای دشوار است.

یک افسانه رایج در مورد واکسن‌هایی که در ماه‌های اخیر ظاهر شده است، این اتهام است که آن‌ها برای مدت طولانی در بدن فعال می‌مانند، ادعایی که در برخی افراد تردید واکسن را افزایش داده است.

با این حال، واکسن‌ها طی چند روز یا چند هفته از بدن شما پاک می‌شوند. این واکنش ایمنی در برابر ویروس سارس-کوو-۲ است که به نظر می‌رسد برای مدت طولانی ادامه دارد.

این به دلیل باقی ماندن واکسن‌ها در بدن نیست، واکسن‌ها سیستم ایمنی بدن ما را تحریک می‌کنند و به او می‌آموزند که در صورت مواجهه با ویروس کرونا چگونه واکنش نشان دهد.

دکتر تام فریدن، متخصص عفونی در آمریکا می‌گوید واکسن‌های کووید دفاع طبیعی بدن شما را در مورد نحوه تشخیص و کشتن ویروس نشان می‌دهد، سپس ناپدید می‌شوند. آن‌ها با شما نمی‌مانند، DNA شما را تغییر نمی‌دهند و عوارض جانبی جدی ناشی از واکسیناسیون فوق‌العاده نادر است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.