کد خبر : 10418 / /
/

تاسفانه در این شرایط واکسیناسیون کرونا هم به حد مطلوب نرسیده و این شرایط می‌تواند کشور را در آستانه بروز موج ششم کرونا قرار دهد و انتظار رسیدن این موج را داریم.

 

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در این شرایط واکسیناسیون کرونا هم به حد مطلوب نرسیده و این شرایط می تواند کشور را در آستانه بروز موج ششم کرونا قرار دهد و انتظار رسیدن این موج را داریم.

دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه جلسه امروز (۲۸ مهر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اشاره به شروع فصل سرما و عدم رعایت مطلوب پروتکل های بهداشتی، گفت: متاسفانه در این شرایط واکسیناسیون کرونا هم به حد مطلوب نرسیده و این شرایط می‌تواند کشور را در آستانه بروز موج ششم کرونا قرار دهد و انتظار رسیدن این موج را داریم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در این شرایط گفت: احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از ۱۵ آبان ماه بالاست، اما هنوز در این زمینه تصمیم قطعی در ستاد ملی کرونا گرفته نشده است.

گویا گفت: در زمینه بازگشایی مدارس دستورالعمل‌هایی با همکاری وزارت وزارت آموزش و پرورش تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شده و بر اساس این دستورالعمل‌ها مدارس باید برای بازگشایی، شرایط بهداشتی را مهیا کنند.

وی افزود: قطعا شیوه نامه های بهداشتی در مدارس بگونه ای خواهد بود که کمترین میزان ابتلا را داشته باشیم.

گویا به واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال اشاره کرد و افزود: با انجام واکسیناسیون خطر کرونا در میان این دسته دانش آموزان به حداقل می رسد.

وی درخصوص بازگشایی مدارس ابتدایی با وجود عدم واکسیناسیون کرونا برای این گروه سنی نیز گفت: این گروه سنی کمترین احتمال ابتلا به کرونا را دارند و می‌توان با رعایت پروتکل ها مدارس ابتدایی را هم بازگشایی کرد.

وی افزود: در حال حاضر مرگ و میر در میان افراد واکسن زده به ندرت اتفاق می‌افتد و این افراد در صورت ابتلا به کرونا کمتر بستری می‌شوند و عوارض کرونا در آنها کمتر است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان انواع واکسن های کرونا نیست، گفت: در این میان طبق بررسی های صورت گرفته واکسن های ایرانی عوارض کمتری نسبت به دیگر واکسن های کرونا داشته اند.

گویا در خصوص واکسیناسیون اجباری کرونا هم گفت: سیاست دولت سیزدهم و نیز سیاست وزارت بهداشت بحث اقناع سازی است و نه اجباری کردن واکسیناسیون کرونا. باید به حدی به مردم آگاهی بدهیم که خود آنها برای تزریق واکسن کرونا راغب شوند، نه اینکه بخواهیم آنها را مجبور کنیم.

این مسئول افزود: قطعا اگر مردم اثرات واکسن را ببینند و فوت افراد واکسن نزده را مشاهده کنند، برای تزریق واکسن کرونا راغب خواهند شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.