کد خبر : 10952 / /
/

نتایج مطالعات انجام شده در مورد داروی مولنوپیراویر ساخت شرکت دارویی مرک حاکی از آن است که این دارو احتمال مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران کووید-۱۹ که در معرض نوع شدید بیماری هستند به نصف کاهش می دهد.

 

شرکت فایزر اعلام کرد: تحقیقات در مورد قرص ضد ویروسی کووید-۱۹ پس از آنکه مشخص شد تا ۸۹ درصد احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را در بزرگسالانی که در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند کاهش می دهد، متوقف شد.

به نظر می رسد این نتایج از آنچه در مورد قرص ضد ویروسی شرکت مرک موسوم به مولنوپیراویر مشاهده شد، پیشی بگیرد. نتایج مطالعات انجام شده در مورد داروی مولنوپیراویر ساخت شرکت دارویی مرک حاکی از آن است که این دارو احتمال مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران کووید-۱۹ که در معرض نوع شدید بیماری هستند به نصف کاهش می دهد.

داده های آزمایشی کامل هیچ یک از شرکت ها هنوز در دسترس قرار نگرفته است.

فایزر اعلام کرده است که قصد دارد نتایج آزمایش اولیه قرص ضد ویروسی خود را که در ترکیب با یک داروی ضد ویروس دیگر به نام ریتوناویر تجویز می شود، به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارائه کند.

این داروی ترکیبی، که با نام تجاری Paxlovid عرضه خواهد شد، شامل سه قرص است که دو بار در روز تجویز می شود.

در تجزیه و تحلیل شرکت داروسازی فایزر روی ۱۲۱۹ بیمار مواردی همچون بستری شدن در بیمارستان یا احتمال مرگ در میان مبتلایان به نوع خفیف تا متوسط کووید-۱۹ که حداقل یک فاکتور خطرزا همچون چاقی یا سن بالا در آنان وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفت.

این بررسی نشان داد که ۰.۸ درصد از افرادی که داروی فایزر را در مدت سه روز پس از شروع علائم دریافت کردند در بیمارستان بستری شدند و هیچ یک تا ۲۸ روز پس از روند درمان فوت نکردند. احتمال ابتلا در افرادی که از دارونما مصرف کرده بودند هفت درصد بوده است.

داروهای ضد ویروسی باید در اسرع وقت و پیش از شدت گرفتن عفونت مصرف شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. شرکت مرک داروی خود را ظرف پنج روز پس از شروع علائم آزمایش کرد.

"آلبرت بورلا"، مدیر عامل شرکت فایزر گفت: این داده‌ها نشان می‌دهد که این داروی ضد ویروسی خوراکی در صورت آنکه مورد تایید قرار گیرد قابلیت نجات جان بیماران، کاهش شدت عفونت‌ و حذف حداکثر ۹ مورد از هر ۱۰ بستری در بیمارستان را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان بیماری‌های عفونی تاکید می‌کنند که پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ از طریق استفاده گسترده از واکسن‌ بهترین راه برای کنترل همه‌گیری است، اما تنها ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها به طور کامل واکسینه شده‌اند و دسترسی به واکسن در بسیاری از نقاط جهان محدود است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.