کد خبر : 10981 / /
/

محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی سی یو و عضو کمیته علمی ستاد کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: هنوز ابتلا افراد به بیماری کرونا به صورت خانوادگی است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا مطرح کرد:

محمدرضا هاشمیان با اشاره به اینکه برای واکسن سینوفارم تزریق دوز سوم حتما توصیه شده، گفت: آن چیزی که برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در وزارت بهداشت ایران اعلام شده 6 ماه بعد از تزریق دوز دوم است.

محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی سی یو و عضو کمیته علمی ستاد کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت:  هنوز ابتلا افراد به بیماری کرونا به صورت خانوادگی است.

او با بیان اینکه در گذشته افراد سن بالایی که واکسینه شده بودند بر اثر ابتلا به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری می‌شدند که علت آن این بود که جوان‌ترهای خانه هنوز واکسینه نشده بودند و ناقل بیماری بودند، افزود: باتوجه به سرعت واکسیناسیون افراد یک خانواده به شکل کمتری در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری می‌شوند.

هاشمیان ادامه داد: در روزهای اول واکسیناسیون، روند به صورتی بود که روزانه 300-400 هزار نفر واکسینه می‌شدند اما در ادامه ما به واکسیناسیون روزانه بیش از یک میلیون نفر نیز رسیدیم و تعداد افرادی که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند نیز بیشتر شد.

این عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: 36 میلیون نفر در ایران وجود دارند واکسیناسیون کامل دارند و به افراد بالای 60 سال و افرادی که نقص ایمنی دارند نیز اعلام شده که حتما دوز سوم واکسن خود را نیز دریافت کنند.

 

واکنش دکتر گویا به خبر متنفی شدن واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله ها

او با اشاره به اینکه در حال حاضر کارکنان بهداشتی و درمانی مثل ما دوز سوم را تزریق کرده اند، ادامه داد: حتی به افراد دو دوز واکسینه شده و بالای 60 سالی که واکسن سینوفارم تزریق کردند، توصیه شده حتما دوز سوم را تزریق کنند تا از موضوع مرگ و میر دور شوند.

هاشمیان افزود: آن درصد از افرادی که به دوز سوم برسند می‌توانند از مرگ و میر بالای کرونا نجات پیدا کنند، بعد از سرطان، سن بالا عامل موثر در خصوص مرگ ومیر بوده است.

او با اشاره به اینکه آن چیزی که برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در وزارت بهداشت ایران اعلام شده 6 ماه بعد از تزریق دوز دوم باید تزریق انجام شود، ادامه داد: پروتکل‌های کشور های مختلف در این خصوص متفاوت است. به‌طور مثال ترکیه برای افرادی که در بیمارستان فعال هستند، حدود 3 ماه بعد از تزریق دوز دوم، دوز بوستر را توصیه کرده است.

این فوق تخصص آی سی یو گفت: برای واکسن سینوفارم تزریق دوز سوم حتما توصیه شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.