کد خبر : 7374 / /
/

فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری توضیحاتی در مورد روند واکسیناسیون کرونا در ایران ارائه کرد. به عقیده او شرایط و برنامه ریزی های موجود برای واکسیناسیون کرونا در ایران باید تغییر کند و گرنه این سرعت واکسیناسیون فایده ای در مهار این بیماری ویروسی ندارد

واکسیناسیون کرونا در ایران همچنان مورد قبول و مهار کننده نیست. متخصصان بهداشتی بر لزوم تغییر شرایط واکسیناسیون کرونا در ایران تاکید دارند. این موارد درحالی است که چند روزی است سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور به حدود 400 هزار نفر در یک روز رسیده است. امید است واکسیناسیون کرونا با رسیدن محموله های جدید واکسن کرونا به کشورمان سرعت بیشتری بگیرد.انتقادات نسبت به سرعت واکسیناسون کرونا در ایران همچنان ادامه دارد

واکسیناسیون کرونا در ایران

به نظر می رسد مدیریت دست و پا شکسته و تاخیر در واردات واکسن کرونا باعث چنین وضعیتی شده است. تا کنون 3 درصد از مردم جامعه  با دو دز واکسن کرونا ، واکسینه شدند و این به معنای آن است که تا بهمن ماه اگر غاطبه مردم واکسینه نشوند، عملاً هر مقدار واکسن کرونا که تا کنون تزریق شده است در بلند مدت فایده ای نخواهد داشت. زیرا از بهمن؛‌ بار دیگر باید واکسیناسیون افراد گروه اول (کادردرمان) از سر گرفته شود درحالی که هنوز جمعیت کثیری از کشور حتی یک دز را هم دریافت نکرده اند و این یعنی واکسیناسیون بی حاصل که مهاری برای کرونا محسوب نمی شود.

واکسیناسیون کرونا

دکتر محمدرضا هاشمیان،  فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص وضعیت روند واکسیناسیون کرونا در کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: در هیچ کشوری به اندازه ایران ابتلای مجدد به کرونا پس از واکسینه شدن وجود نداشته است. دلیل این موضوع آن است که در کشورهای دیگر سرعت واکسیناسیون زیاد است. اصولاً تفاوت واکسیناسیون کرونا و فلج اطفال در این است که واکسن کرونا باید هرچه سریع تر انجام شود. این پاندمی فقط با واکسیناسیون کاهش می یابد.  متاسفانه ایران در آسیا بالاترین آمار مرگ و میر را از نظر کرونا دارد و این موضوع شناسنامه وزارت بهداشت در مدیریت پروتکل های درمانی است.

واکسیناسیون کرونا در ایران مورد قبول نیست

جدول واکسیناسیون با شرایط سنی،تصمیمی غلط بود

دکتر محمدرضا هاشمیان،  فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: موضوع واکسیناسیون با مخالفت های شدیدی که وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت علیه واکسن کرونا داشتند، اکنون اوضاع خوبی ندارد. زمانی که در کمیته علمی مبارزه با کرونا بودم بیش از واکسن در مورد موضوعاتی مثل ابتلای 35 میلیون ایرانی به کرونا که رئیس جمهور هم به آن اشاره کرد، صحبت می شد. متاسفانه چنین برنامه ای به جای واکسیناسیون کرونا از همان اول اجرا شد که البته غلط بود. علاوه بر این، شروع واکسیناسیون نیز در کشورمان بسیارکُند بود و الگو و رفتاری که بر مبنای شرایط سنی باید واکسیناسیون انجام شود نیز غلط بود. مثلاً شرایط واکسیناسیون کرونا می توانست به چند صورت و سیستم انجام شود. یکی از این شرایط، واکسیناسیون بر اساس شرایط صنفی بود، باید تاکسیران ها، کارکنان بانک و امثالهم در ابتدا واکسینه می شدند.

سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران پایین است

واکسیناسیون کرونا

وزارت بهداشت در مسیر ورود واکسن از طریق خیرین، سنگ اندازی کرد

دکتر هاشمیان در ادامه انتقادات به شیوه و روند واکسیناسیون در کشور گفت: اکنون اعضای کادر درمان در ایران واکسینه شدند اما خانواده آن ها از دریافت واکسن کرونا محروم ماندند، به عبارتی خانواده ای که درگیر کرونا می شد، می توانست کادر درمان را نیز درگیر کند. همانطور که اخبار جدیدی در مورد واردات واکسن کرونا از سمت وزارت بهداشت شنیده می شود، زمانی که گفته می شد، افراد می توانند واکسن کرونا وارد کنند، این امکان مهیا نشد و خیرین و افرادی که می توانستند واکسن کرونا وارد کنند، با سنگ اندازی های وزارت بهداشت موفق به این کار نشدند. اکنون به دلیل هجمه هایی که ممکن است برای افرادی که در وزارت بهداشت هستند به وجود آید، یکسری مطالب را بیان می کنند.

دولت بعدی مغایر با وزارت بهداشت فعلی عمل کند

فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در مورد سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: باید منتظر ماند تا روزهای پایانی وزارت بهداشت فعلی تمام شود تا دولت بعدی کاملاً متفاوت و مغایر با رفتارهای درمانی که وزارت بهداشت فعلی دارد، عمل کند. از دولت بعد انتظار می رود تا به صورت فوری و سریع به واکسیناسیون مردم بپردازد. با این حال وزارت بهداشت موافقت کرده است که بیمارستان ها مقر واکسیناسیون شوند. با این کار امیدواریم که بیمارستان ها به صورت 24 ساعته اقدام به واکسیناسیون کرونا کنند. هجوم افراد برای انجام واکسیناسیون در مراکز تزریق واکسن کرونا بسیار کمتر شده است. مطمئن هستیم که واکسن کرونا طی ماه های آینده از نقاط مختلف دنیا وارد کشور می شود و روند واکسیناسیون کرونا در ماه های آینده سرعت بیشتری پیدا می کند.

باید حداقل 500 تا 600 هزار نفر را روزانه واکسینه کنیم دکترمحمدرضا هاشمیان در پاسخ به این سوال که تحریم ها و مشکلات بانکی چقدر در روند واکسیناسیون کرونا تاثیر گذار بوده گفت: در هر تجارتی باید از افرادی که سرعت زیادی دارند استفاده شود، بنابراین زمانی که در وزارت بهداشت کسی وجود ندارد که تاجر باشد، باید از این افراد استفاده می کردند. وقتی از تحریم ها و مشکلات مالی و بانکی با فعالان تجاری  که راه عبور از بن بست های  تجاری را می دانند  گفت و گو می کنیم، از طنز بودن ماجرا می خندند. این موارد در حالی رخ دادند که اکنون شاهدیم مشکلی از نظر واردات واکسن کرونا وجود ندارد و در حال دریافت واکسن در کشور هستیم. نحوه صحبت کردن، فکر کردن و درخواست واکسن کرونا از کشور های دیگر غلط بوده است. بنابراین امیدواریم که سرعت واکسیناسیون در دولت بعدی بالاتر برود. باید در نظر داشت که لازم است تا حداقل 500 یا 600 هزار نفر برای انجام واکسیناسیون کرونا به صورت روزانه در نظر گرفته شوند. باید به جایی به برسیم که هرکس را در هرجایی دیدیم واکسینه کنیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.