کد خبر : 7925 / /
/

اخبار کرونا| آمار کرونا| آخرین آمار کرونا| شمار مبتلایان به کرونا| آمار کرونای دلتا در کشور

متخصصان تغذیه معتقدند دانه‌های ریحان یا اسانس ریحان از طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

کرونای دلتا گونه جهش یافته است. کرونای دلتا واگیری شدیدی دارد. کرونای دلتا بسیارخطرناکتر از کرونای اولیه است. کرونای دلتا در کودکان هم افزایش یافته است. کرونای دلتا از هند پیدا شد. 

متخصصان تغذیه معتقدند دانه‌های ریحان یا اسانس ریحان از طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

درمان کرونای دلتا با این سبزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  گیاه ریحان دارای مزایای اثبات شده مختلفی مانند ضد التهاب، آنتی اکسیدان، تقویت کننده سیستم ایمنی، کاهش دهنده درد و محافظ رگ‌های خونی است.

تخم ریحان از سلامت روده‌ها حمایت می‌کند، قند خون را کاهش می‌دهد، به کاهش وزن کمک کرده و همچنین کلسترول را کاهش می‌دهد.

کرونای دلتا

همچنین ریحان حاوی اسانس‌های فرار غنی از آنتی اکسیدان است که آبگریزند، به این معنی که در آب حل نمی‌شوند و به قدری سبک و کوچک هستند که از طریق هوا و منافذ پوست عبور می‌کنند.

این گیاه دارای خواص خنک کننده است، بنابراین برای تابستان‌ بسیار مفید است. بدن را سم زدایی و دمای بدن را حفظ می‌کند.

محققان دریافتند که دانه‌های ریحان یا اسانس ریحان می‌تواند از طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها جلوگیری کند، همین مسئله آن را به یکی از ضروری‌ترین گیاهان دارویی شناخته شده امروزه تبدیل کرده است.

لازم ذکر است گیاه ریحان، حاوی ویتامین هایA ،C ،E ، K و اُمگا ۳ است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند مس، کلسیم، منگنز، فسفر، روی و پتاسیم است.

گفتنی است بیش از ۶۰ نوع ریحان وجود دارد که ریحان شیرین یکی از رایج‌ترین آنهاست. این گیاه دارای برگ‌های گرد بوده که اغلب نوک تیز است. این گیاه سبز روشن است، اگرچه در برخی از گونه‌ها رنگ بنفش یا قرمز در برگ‌ها دیده می‌شود.

 مهار کرونای دلتا

مهم‌ترین پرسش در روزهای اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای نوع دلتا، چگونگی مهار آن است.

کرونای دلتا

به گزارش مشرق، در حالی که کرونای نوع «دلتا»، به عنوان یکی از انواع جهش یافته ویروس «کووید – ۱۹»، جهان را با موج جدیدی از ابتلا مواجه کرده، توجه به نکاتی که می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مفید باشند، ضروری است.به گزارش «هاروارد»، یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ ابتلا به کرونا از نوع «دلتا»، کاهش اقدام‌های احتیاطی است.

یک اپیدمیولوژیست دانشگاه هاروارد، چند توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونای نوع دلتا اعلام کرد.

- تزریق واکسن: با توجه به سرعت بالای انتقال کرونای نوع دلتا، برای مقابله با آن دریافت واکسن ضروری است.

حتی افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‎اند نیز باید واکسن دریافت کنند.

واکسیناسیون می‌تواند از بروز بدترین موج کرونا جلوگیری کند؛ در غیر این صورت، «دلتا چیزی جز فاجعه نخواهد بود.»

- پوشیدن ماسک: این توصیه حتی به افرادی که واکسینه شده‎اند نیز می‌شود.

پوشیدن ماسک در فضاهای بسته یا فضای باز پر ازدحام، برای مقابله با کرونای نوع دلتا، ضروری است.

- مسئولیت پذیری در ارتباط‌های اجتماعی: دریافت واکسن یا پوشیدن ماسک به معنای نادیده گرفتن اقدام‌های احتیاطی در روابط اجتماعی نیست؛ بنابراین، تا حد امکان باید از غذا خوردن در رستوران، شرکت در رویدادهای بزرگ مانند مسابقات ورزشی یا کنسرت‎ها، ... اجتناب کرد.

واکسینه شدن نباید آن قدر افراد را به عدم ابتلا به کرونا مطمئن کند که مخاطراتی برای افراد واکسینه نشده یا دارای نقص ایمنی ایجاد کنند.

کرونای "دلتا" بعد از چند روز خود را نشان می‌دهد؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای عفونی به دوره کمون کوتاه کرونای دلتا اشاره کرد و گفت: این سویه جدید بطور میانگین در اکثر موارد ظرف دو تا سه روز علائم خود را در بدن افراد نشان می‌دهد.

کرونای دلتا

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تفاوت چندانی میان علائم کرونای دلتا با موارد قبلی این ویروس وجود ندارد، گفت: تنها تفاوت اصلی در سرعت بالای انتقال ویروس و سرعت انتشار آن در بدن افراد است.

جانبخش گفت: این ویروس ظرف مدت کوتاهی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و سرعت انتقال آن به حدی است که عمدتا موارد ابتلا به صورت خانوادگی است و مجبور به قرنطینه تمام خانواده هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از طرفی سرعت انتشار این ویروس در بدن به شدت بالاست، طوری که ظرف دو تا حداکثر هفت روز علائم خود را نشان می‌دهد.

جانبخش گفت: دوره کمون ویروس کرونای معمولی حدود سه تا 14 روز است، اما در این سویه جدید علائم بطور میانیگن ظرف دو تا سه روز خود را نشان می دهد.

وی افزود: این سرعت بالا موجب می شود افراد سریعا بدحال شده و درگیری ریه به سرعت در آنها صورت گیرد و نیاز است که به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص نوع علائم سویه دلتا هم گفت: علائم این نوع از ویروس کرونا همانند ویروس های قبلی متنوع بوده و تب، کوفتگی بدن، سردرد، آبریزش بینی، سرفه، اسهال و استفراغ و ... را شامل می شود.

جانبخش گفت: طول مدت بیماری هم در این سویه جدید کوتاهتر شده و از حدود 14 روز به حدود 10 روز رسیده ست.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.