کد خبر : 8423 / /
/

اخبار کرونا| آمار کرونا| آخرین آمار کرونا| شمار مبتلایان به کرونا| آمار کرونای دلتا در کشور

ویروس جهش یافته لامبدا هنوز در کشور ما مشاهده نشده است و بیش از آن نگران سایر جهش‌های ویروس دلتا هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت:

هم اکنون میزان بستری و فوتی‌ها در رده‌های سنی بالای ۶۰ سال کاهش پیدا کرده و پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۶۵ سال به ۹۶ درصد رسیده است.

ویروس جهش یافته لامبدا هنوز در کشور ما مشاهده نشده است و بیش از آن نگران سایر جهش‌های ویروس دلتا هستیم.

چهار کشور که واکسیناسیون کرده بودن بیشتر از ما درگیر کرونا دلتا شده‌اند؛ اگر واکسیناسیون نکرده بودیم فوتی‌ها بیشتر بود.

ویروس لامبدا هنوز در کشور ما مشاهده نشده است/ ۹۶ درصد سالمندان بالای ۶۵ سال واکسینه شده‌اند

حریرچی گفت: میزان بستری و فوتی‌ها در رده‌های سنی بالای ۶۰ سال کاهش پیدا کرده و پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۶۵ سال به ۹۶ درصد رسیده است.

به گزارش شفاف، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار   ساعت 21 اظهار کرد: سرعت واکسیناسیون در یکی دوماه اخیر افزایش یافت و اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد تعداد قربانیان کرونا بسیار بیشتر بود و خوشبختانه هم اکنون میزان بستری و فوتی‌ها در رده‌های سنی بالای ۶۰ سال کاهش پیدا کرده و پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۶۵ سال به ۹۶ درصد رسیده است.

او درباره ویروس لامبدا  گفت: لامبدا هنوز در کشور ما مشاهده نشده است؛ بیش از آن نگران سایر جهش‌های ویروس دلتا هستیم، البته کل دنیا نگران این موضوع هستند.

 پیش بینی کاهش فوتی های کرونا در سه هفته آینده

حریرچی بیان کرد: خبر خوب این است که در هفته‌های اخیر ۱۰ درصد موارد سرپایی و ۵ درصد موارد بستری کاهش پیدا کرده است و  پیش بینی می کنیم که در دو سه هفته آینده میزان فوتی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت  با اشاره به تعطیلات هفته گذشته گفت: علی رغم  محدودیت‌ها هفته گذشته رعایت دستورالعمل‌ها ۳۷ درصد بوده و میزان رفت وآمد‌های اجتماعی ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

او درباره آخرین روند واکسیناسیون بیان کرد: واکسیناسیون به خوبی پیش خواهد رفت، اما در دو سه هفته آینده میزان واکسیناسیون آن گونه نیست که میزان تزریق سریع افزایش پیدا کند، بنابراین باید با واکسن‌های خارجی و داخلی واکسیناسیون را سرعت دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.