کد خبر : 8662 / /
/

اخبار / اخبار سلامت / اخبار کرونا لامبدا

​فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وجود سویه لامبدا در تهران و ایران را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته لامبدا در کشور شناسایی نشده است.

کرونای لامبدا جدیدترین و خطرناک ترین سویه کرونا است که در سطح جهان گسترش یافته است. کرونای لامبدا هنوز به تهران نرسیده است. این در حالی است که شب گذشته خبری مبنی بر احتمال وجود کرونای لامبدا در تهران از سوی علیرضا زالی منتشر شد. او اما صبح امروز خبر وجود کرونای لامبدا در تهران را تکذیب کرده است. کرونای لامبدا یک ویروس به شدت خطرناک است.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه شواهد آزمایشگاهی، بالینی و بیمارستانی از کشف ویروس لامبدا در تهران و سایر استان‌های کشور گزارش نشده است.

کرونا لامبدا

وی با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در ۴۰ کشور جهان، خاطرنشان کرد: گرچه این ویروس به مرزهای اطراف کشور ما نیز سرایت کرده است اما تاکنون نه از نظر تظاهرات بالینی و نه از نظر بررسی‌های آزمایشگاهی شواهدی دال بر وجود این ویروس جهش یافته در کشورمان مشاهده نشده است.

کرونا لامبدا در ایران

زالی با توجه به اینکه انتشار از طریق مرزها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: کنترل مرزها و ترددها مهم‌ترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه جدید است. بنابراین اعمال محدودیت‌های جدی تر در مرزهای کشور و به خصوص انجام قرنطینه هوشمند در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد ملی کرونا نیز این هفته موضوع کنترل مرزها مورد تاکید ریاست جمهوری قرار گرفت و مقرر شد اقدامات حفاظتی بیشتری در مرزهای هوایی و زمینی اعمال شود.

زالی ابراز امیدواری کرد با اعمال محدودیت‌های بیشتر و فراهم سازی قرنطینه‌ها در مبادی ورودی کشور بتوانیم با ورود این سویه جدید مقابله کنیم و هموطنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها به کاهش شیوع بیماری کمک کنند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.