کد خبر : 8758 / /
/

اخبار کرونا| آمار کرونا| آمار کرونای دلتا در ایران| کرونای دلتا چگونه درمان می شود؟| کرونا در پایتخت| آمار کرونا در ایران

این میوه ها در روزهای کرونایی بدن را پاکسازی می کند.

مصرف برخی از میوه‌ها در طول روز کمک زیادی به پاکسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام کرونایی خواهد کرد.

ویروس کرونا

کرونا و درمان در منزل

مشهد- ایرنا- ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در منزل با کمک مراکز خدمات پرستاری همزمان با چهارمین موج شیوع این ویروس همه‌گیر نقش موثری در کمک به مدیریت درمان بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از ازدحام بیماران در بیمارستانها ایفا کرده است.

این در حالی است که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی همچنان افزایشی است ولی این استان هنوز به نقطه اوج شیوع این ویروس در موج چهارم خود نرسیده است.

دکتر مهدی قلیان‌ اول روز چهاشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا شمار کنونی بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی را هزار و ۴۱۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۳۳۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان هستند. 

وی همچنین شمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در خراسان رضوی روزانه ۲۰ نفر ذکر و بیان کرد: تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در این استان طی هفته نخست فروردین ماه امسال روزانه پنج نفر بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین کنونی بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای خراسان رضوی ۳۴۵ نفر در روز است.

مراجعه سرپایی روزانه ۴۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا 

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هم اکنون ۴۰ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه  در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی دایر هستند که ۲۰ مرکز از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.

دکتر محمدحسن درخشان افزود: افراد مشکوک به کرونا در بخش سرپایی به این مراکز مراجعه می کنند و تحت مراقبتهای لازم و انجام تست پی‌.سی.آر یا  تست سریع تشخیص کرونا قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۴۵۰  هزار آزمایش کرونا در بخش سرپایی و در مراکز خدمات جامع سلامت مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در بخش سرپایی و بستری، روزانه چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ آزمایش پی.سی.آر و رپید برای مراجعان انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر آزمایش کرونای ۳۲ درصد از مراجعان به مراکز منتخب کرونا مثبت می شود که بسیاری از آنها اگر بدحال نباشند در منزل تحت مراقبت قرار گرفته و باید ۲ هفته در قرنطینه باشند.

جایگزینی منزل به جای بیمارستان 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در موج چهارم شیوع کرونا سرعت انتقال و تعداد مبتلایان نسبت به سه دوره قبلی آن خیلی بیشتر است.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در موج چهارم کرونا با توجه به‌ تعداد زیاد مبتلایان به منظور پیشگیری از ازدحام در بیمارستانها، بخشی از بیماران با در اختیار گذاشتن داروهای ویژه کرونا در منزل یا نقاهتگاه تحت درمان قرار دارند.

وی‌ ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بستری و سرپایی در حال درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۱۰۰ نفر از این افراد در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند و بقیه در منزل یا نقاهتگاه مراقبت می شوند.

وی افزود: از این تعداد ۴۰۰ نفر به صورت سرپایی و در منزل داروی "رمدسیویر" و حدود هزار نفر داروی "فاویپیراویر"، دریافت کرده و تحت مراقبت هستند.

دکتر بدیعی ادامه داد: این تعداد غیر از بیمارانی هستند که دارای علائم خفیف کرونا بوده و در منزل تحت مراقبت و قرنطینه می‌باشند.

وی گفت: تحویل داروهای "رمدسیویر" و "فاویپیراویر" به بیماران سرپایی کرونایی و مراقبت از آنان در منزل یا نقاهتگاه خارج از فضای بیمارستان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، کمک بزرگی در کاهش بار اضافی بیمارستانها به شمار می رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با این طریق علاوه بر اینکه فشار کمتری به کادر درمان وارد می‌گردد، از خطر آلودگی بیماران در محیط های بیمارستانی نیز کاسته می شود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام شده و با فعال شدن همه بیمارستانها در زمینه درمان بیماران کرونایی، فرآیند درمان در مشهد و استان خراسان رضوی در شرایط ثبات است.

تحویل ۲ داروی ویژه کرونا به بیماران سرپایی

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز گفت: ۲ داروی ویژه کرونا شامل "رمدسیویر" و "فاویپیراویر" تا آبان پارسال فقط برای آندسته از بیمه شدگان این سازمان که در مراکز درمانی بستری می شدند تخصیص می یافت.

دکتر علیرضا رمزی افزود: بر اساس آخرین دستورالعمل های شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت از ابتدای امسال بیمه شدگان این سازمان که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و به صورت سرپایی یا بستری موقت به مراکز درمانی مراجعه می نمایند نیز این ۲ دارو را دریافت خواهند کرد. 

وی ادامه داد: هزینه های پوشش این داروها در استان حدود هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در ماه برآورد می‌شود. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۴۲۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌ یا از بیمارستانها مرخص شده‌اند.  

پاندمی کرونا ۱۵۵ میلیون و ۵۵ هزار و ۸۳۵ نفر را در جهان بیمار کرده و جان سه میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۹۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۳۲میلیون و ۵۵۱ هزار و ۱۰۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۵۹۲ هزار و ۴۰۹ جانباخته ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه چهاردهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.