کد خبر : 9211 / /
/

اخبار کرونا| آمار کرونا| آخرین آمار کرونا| شمار مبتلایان به کرونا| آمار کرونای دلتا در کشور

براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۳۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

آخرین آمار کرونا امروز 23 شهریور

 براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۳۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آمار کرونا| رکورد جدید واکسیناسیون و روند کاهشی ابتلا

 

بر پایه آمار رسمی طی یک روز بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار دوز واکسن در ایران تزریق شده که در هفت ماه گذشته بی‌سابقه است. در همین حال موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هم با نوسان‌های اندکی روند کاهشی محسوسی دارد.   

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت یکشنبه، ۲۱ شهریور اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۶۷ دوز واکسن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در سراسر ایران تزریق شده است.

آمار کرونا

از هفت ماه پیش (۲۱ بهمن ۹۹) که واکسیناسیون در ایران آغاز شد این بالاترین میزان تزریق واکسن طی یک روز به‌شمار می‌رود.

رکورد قبلی واکسیناسیون مربوط به شبانه‌روز منتهی به ۱۷ شهریور بود که طی آن یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن در ایران تزریق شد.

از ۵۰ هزار به بیش از یک میلیون دوز در روز

افزایش جهش‌وار واکسیناسیون در روزهای اخیر از این نظر چشمگیر است که میانگین واکسیناسیون روزانه در ایران در شش ماه نخست از آغاز واکسینه کردن شهروندان به ۵۰ هزار دوز نمی‌رسید.

مطابق آمار وزارت بهداشت تا کنون اندکی بیش از ۳۵ میلیون و ۴۷ هزار دوز واکسن در ایران تزریق شده که حدود نیمی از آن فقط مربوط به یک ماه اخیر است.

ساده‌ترین توضیح شتاب گرفتن روند واکسیناسیون عمومی در ایران افزایش شدید واردات واکسن به کشور است. تا میانه مرداد واکسن‌های وارداتی حدود ۱۰ میلیون دوز بیشتر نبود که اکنون به نزدیک ۵۰ میلیون دوز می‌رسد.

از شدت شیوع کرونا در موج پنجم پاندمی در ایران تا حدودی کاسته شده و این روند در تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرها هم آشکار است؛ یک ماه پیش ۳۵۶ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و تعداد این شهرها از روز گذشته به ۱۶۸ شهر کاهش یافته است.

 

خبرگزاری ایسنا روز یک‌شنبه از قول مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک نوشت تا کنون نزدیک به ۵۰ میلیون دوز واکسن طی ۵۰ مرحله وارد ایران شده، که به جز واکسن‌های اهدایی، بهای آنها که خریداری شده‌اند در مجموع حدود ۴۲۱ میلیون دلار بوده است.

موسسه روبرت کخ حدود یک ماه پیش نتیجه پژوهشی را منتشر کرد که مطابق آن در موج سوم پاندمی در آلمان، به خاطر پیشرفت واکسیناسیون عمومی جلوی مرگ ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفر گرفته شده است.

ادامه کاهش موارد ابتلا

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در  ۲۴ ساعت منتهی به یکشنبه، ۲۱ شهریور ۲۰ هزار و ۲۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شده است. تعداد مبتلایان جدید دوم شهریور ماه تقریبا دو برابر بود.

روند کاهشی موارد ابتلا و بستری در چند هفته اخیر با اندکی نوسان به طور محسوسی ادامه داشته، اما شمار قربانیان روزانه همچنان بالاست و در شبانه‌روز گذشته ۴۸۷ نفر اعلام شده است.

آمار کرونا

مطابق تجربه‌ها و پژوهش‌های بین‌المللی افزایش واکسیناسیون به میزان زیادی جلوی ابتلای شدید به بیماری کووید۱۹ و مرگ بر اثر ابتلا به آن را می‌گیرد. اما برای این کار باید درصد بالایی از جمعیت به طور کامل واکسینه شده باشند.

از جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری ایران تعداد کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند در روز ۲۱ شهریور ۱۲ میلیون و ۱۰۴ هزار نفر اعلام شد. انتظار می‌رود در صورت ادامه واردات واکسن و واکسیناسیون به شکل روزهای اخیر پیش از پایان امسال همه جمعیت واجد شرایط ایران به طور کامل واکسینه شده باشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.