کد خبر : 9403 / /
/

اخبار / اخبار سلامت / اخبار واکسن دانش آموزان

​معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تزریق واکسن سینوفارم تک دُزه به دانش آموزان کشور خبر داد و گفت: محموله اول واکسن دانش آموزان شامل 3 میلیون دُز خواهد بود. طبق هماهنگی های ما با وزارت بهداشت، دانش آموزان مدارس استثنایی در اولویت دریافت این واکسن ها قرار خواهند گرفت. البته فعلا فقط دانش آموزان 12 تا 18 ساله در برابر کرونا واکسینه می شوند.

 

واکسیناسیون دانش آموزان در برابر کرونا از جمله پیش شرط های بازگشایی حضوری مدارس است. واکسیناسیون دانش آموزان با واکسن های سینوفارم تک دُزه انجام خواهد شد. هلال احمر وعده داده است که برای واکسیناسیون دانش آموزان 12 میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد کرد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که واکسیناسیون دانش آموزان فعلا برای رده سنی 12 تا 18 سال انجام می شود. به گفته او، واکسیناسیون دانش آموزان استثنایی در اولویت خواهد بود

واکسیناسیون دانش آموزان

در شرایطی که پیش از این جمعیت هلال احمر اعلام کرده بود که 12 میلیون دُز واکسن سینوفارم تک دُزی برای تزریق به دانش آموزان کشور وارد ایران خواهد کرد و این واکسن ها، همان واکسن هایی است که در چین هم برای تزریق به افراد زیر 20 سال استفاده شده است، روز شنبه حیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که واکسن سینوفارم دانش آموزان، همان واکسن بزرگسالان است که برای افراد زیر 18 سال نیز قابل استفاده خواهد بود

واکسیناسیون دانش آموزان

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که هم اکنون به بزرگسالان ایرانی دو دُز واکسن کرونا تزریق می شود و براساس برنامه وزارت بهداشت، فعلا قرار است به دانش آموزان فقط یک دُز واکسن سینوفارم تزریق شود. در این میان سوال اصلی این است که آیا واکسن سینوفارم تک دُزی با واکسن سینوفارم دو دو دُزه متفاوت است یا خیر؟

محمد حسین قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد مسئول واردکننده واکسن دانش آموزان، در پاسخ به این سوال رکنا گفت: مسائل علمی و تاییدیه های فنی واکسن های کرونا به وزارت بهداشت مربوط است و این که مدیرکل امور دارویی گفته است که واکسن سینوفارم دانش آموزان با واکسن سینوفارم بزرگسالان تفاوتی ندارد، منظورش از نظر فرمولاسیون است، اما به لحاظ تجاری، واکسن های سینوفارم تک دُزه و واکسین های سینوفارم دو دُزه با یکدیگر تفاوت دارند و هلال احمر مسئول بررسی مسائل تجاری مربوط به واکسن کروناست.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: واکسن هایی که ما در مهرماه برای دانش آموزان وارد می کنیم، همان واکسن هایی است که در چین هم برای واکسیناسیون دانش آموزان استفاده شده است. این واکسن ها تک دُزه هستند و صد میلیون دانش آموز چینی با آنها واکسینه شده اند و قرار است در مهرماه 12 میلیون دُز از همین واکسن ها برای واکسیناسیون دانش آموزان وارد کنیم که با نظر وزارت بهداشت در اسرع وقت تزریق خواهد شد.

محموله اول واکسن دانش آموزان شامل 3 میلیون دُز است

در این میان اما سوال دیگری که وجود دارد، این است که در صورت تامین واکسن کرونای دانش آموزان، روند تزریق این واکسن ها به چه صورت خواهد بود؟

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار رکنا پاسخ داد: محموله اول واکسن دانش آموزان شامل 3 میلیون دُز خواهد بود. این واکسن ها مربوط به دانش آموزان 12 تا 18 سال است و طبق هماهنگی های ما با وزارت بهداشت، دانش آموزان مدارس استثنایی در اولویت دریافت این واکسن ها قرار خواهند گرفت.

وی افزود: بعد از آن هم دانش آموزان پایه های دوازدهم، یازدهم، دهم، نهم، هشتم و هفتم به ترتیب واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. البته شرط دریافت واکسن توسط دانش آموزان تمام این پایه ها، تامین مناسب واکسن توسط وزارت بهداشت است.

حمیدی در پایان تاکید کرد: واکسن هایی قرار است به دانش آموزان تزریق شود، سینوفارم تک دُزه است که برای 12 تا 18 سال در نظر گرفته شده و فعلا فقط دانش آموزان این رده سنی در برابر کرونا واکسینه می شوند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.