کد خبر : 2325 / /
/

پژوهشگران آمریکایی با کمک یک داروی ضد ویروس توانستند میزان عفونت را در ریه همسترهای مبتلا به کروناویروس کاهش دهند.

 

 پژوهش جدیدی که در "موسسه ملی سلامت"(NIH) آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که داروی ضد ویروس موسوم به "MK-4482" به طور قابل توجهی، میزان ویروس و آسیب ناشی از بیماری را در ریه همسترهای مبتلا به کروناویروس کاهش می‌دهد. MK-4482 که به صورت خوراکی مصرف می‌شود، اکنون در مرحله آزمایش‌های بالینی انسانی قرار دارد. "رمدسیویر"(Remdesivir) نیز یک داروی ضد ویروس است که "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) آن را برای استفاده در برابر کروناویروس تایید کرده اما کاربرد آن در درجه اول به تنظیمات بالینی محدود می‌شود.

دانشمندان دریافتند که درمان با MK-4482 در صورتی که ۱۲ ساعت پیش یا ۱۲ ساعت پس از آلوده شدن همسترها به کروناویروس صورت بگیرد، موثر است. داده‌های این پژوهش نشان می‌دهند که MK-4482 را می‌توان به تنهایی و یا به همراه داروهای دیگر برای درمان کروناویروس به کار برد.

این گروه پژوهشی در سال گذشته، نمونه‌ای از همستر را برای تقلید از ابتلا به کروناویروس و بیماری خفیف انسان ایجاد کردند. پژوهشگران در بررسی‌های اخیر خود با "دانشگاه پلیموث"(University of Plymouth) انگلستان همکاری کردند.

این پروژه، سه گروه همستر را در بر داشت؛ یک گروه پیش از عفونت، یک گروه پس از عفونت و یک گروه کنترل‌شده. پژوهشگران برای دو گروه نخست، MK-4482 را به صورت خوراکی در سه روز و هر ۱۲ ساعت تجویز کردند. در پایان بررسی، حیوانات هر یک از گروه‌ها، ۱۰۰ برابر کمتر از گروه کنترل شده، ویروس عفونی در ریه‌های خود داشتند. ضایعات ریه‌های حیوانات دو گروه درمانی، نسبت به گروه کنترل‌شده، به صورت قابل توجهی کمتر بود.

پژوهشگران در این پروژه، دوزهای درمانی MK-4482 را براساس آزمایش‌های پیشین صورت گرفته در همسترهای مبتلا به کروناویروس تعیین کردند. این بررسی‌ها نشان داد که MK-4482،  در متوقف کردن تکثیر ویروس موثر است.

پژوهشگران سعی دارند که MK-4482 را به عنوان یک درمان بالقوه برای کووید-۱۹ ارزیابی کنند و توسعه بدهند. این دارو اکنون در فاز دوم و سوم بررسی‌های بالینی انسانی قرار دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.