کد خبر : 2737 / /
/

انتشار خبر سوء استفاده مدیرعامل و یک کارمند اداری سازمان مدیریت پسماند بار دیگر موجی از بی‌اعتمادی مردم را نسبت به مسئولان استان سمنان ایجاد کرد و نیاز بود برای بازگشت این اعتماد گامی قاطعانه برداشته شود و با متخلفان به‌شدت برخورد شود.

پس از رسانه‌ای شدن خبر استفاده چند پرسنل شهرداری سمنان از سهمیه واکسن پاکبانان و تکذیب آن از سوی دستگاه‌های مسئول، سرانجام سوءاستفاده آنان از سهمیه واکسن پاکبانان این شهر محرز شد.

سرقت واکسن کرونا توسط پرسنل شهرداری سمنان

انتشار خبر سوء استفاده مدیرعامل و یک کارمند اداری سازمان مدیریت پسماند بار دیگر موجی از بی‌اعتمادی مردم را نسبت به مسئولان استان سمنان ایجاد کرد و نیاز بود برای بازگشت این اعتماد گامی قاطعانه برداشته شود و با متخلفان به‌شدت برخورد شود.

«شهرداری امروز و فردا برای عزل کارکنان متخلف اقدام کند» این جمله را معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونای استان سمنان گفته و از شهرداری خواسته است تا ظرف مدت امروز و فردا برای عزل کارکنان متخلف که از سهمیه واکسن پاکبانان استفاده کردند اقدام کند.

حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از اینکه تزریق واکسن پاکبانان در سمنان آغاز شد؛ اخباری مبنی بر اینکه ۲ نفر از کارکنان اداری شهرداری سمنان تحت عنوان پاکبان واکسن زدن منتشر شد و بلافاصله تیم بازرسی اعزام شد.

واکسن کرونا

او خاطرنشان کرد: پس از بازرسی‌ها مشخص شد که این موضوع صحت داشته و ۲ نفر از کارکنان شهرداری که ارتباط زیادی با پاکبانان داشتند از سهمیه واکسن پاکبانان استفاده کرده و واکسن زدند؛ اما درهرصورت نیروی اداری بودند و قاعدتاً نباید در لیست پاکبان قرار می‌گرفتند.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونای استان سمنان با اشاره به نامه معاون اول رئیس‌جمهور به وزیر کشور گفت: در این نامه ذکرشده است که کسانی که خارج از قاعده واکسن تزریق کردند باید از جایگاه خود عزل شوند.

خجسته پور افزود: در اسرع وقت نامه‌ای به شهردار سمنان ارسال‌شده است که این دو کارمند که پاکبان نبودند و از سهمیه استفاده کردند از این جایگاه عزل شوند و امیدواریم که شهرداری ظرف امروز و فردا اقدام لازم را انجام دهد.

اینکه مسئولان این‌گونه قاطع و در دم با متخلفان برخورد کردند بسیار خوشایند بوده و روزنه‌هایی هر چند کوچک از امید را باز می‌گذارد تا مردم بدانند این‌گونه زرنگی‌ها راه به جایی ندارد؛ گرچه نوع بیان دوپهلوی معاون استاندار سمنان در این زمینه، خود درباره سرنوشت این مدیر خاطی شائبه ایجاد می‌کند.

برخورد با متخلفان

پس از محرز شدن تخلف از سوی مدیرعامل سازمان پسماند شهر سمنان، نوع برخورد شهردار سمنان با این مدیر خاطی، مورد قضاوت شهروندان سمنانی قرار می‌گیرد و در واقع شهروندان شهر اخلاق منتظر هستند تا ببینند سرنوشت مدیر خاطی که از موقعیت خود سوءاستفاده کرده است؛ چه می‌شود؟

موضوع آنجا اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم مدیرعامل خاطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، علاوه بر این سمت، به‌تازگی سمت سرپرستی معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان را نیز برعهده‌گرفته است؛ این سؤال ایجاد می‌شود که آیا برخورد جدی و قاطع با مدیر متخلف انجام می‌شود و عزل وی از همه سمت‌های مدیریتی در شهرداری سمنان برای مدت طولانی خواهد بود یا اینکه این تخلف زمینه ارتقای مدیر خاطی از مدیرعاملی یک سازمان شهرداری سمنان به سمت معاونت این نهاد مهم را فراهم می‌کند؛ بنابراین انتظار مردم این است برخورد جدی با مدیرانی که این‌گونه از شرایط خود سوءاستفاده می‌کنند؛ سبب شود تا در آینده شاهد این‌گونه سوءاستفاده‌ها و رانت‌ها از جایگاه مدیریتی نباشیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.