کد خبر : 4908 / /
/

مینو محرز تاکید کرد: ضدواکسن ها در دوران پاندمی به قدری خطرناک هستند که مردم در صورت پیروی از آنها، خود را به کام مرگ می کشانند.

 

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به محتوای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهنربایی در محدوده تزریق واکسن اظهار داشت: ایجاد حالت آهنربایی در بدن فرد واکسینه شده، جوک خنده داری است که از سوی «ضد واکسن ها» منتشر شده است.

وی افزود: «ضد واکسن ها» در دوران پاندمی بسیار خطرناک هستند و مردم باید آگاه باشند که در صورت پیروی از «ضد واکسن ها» خود را به کام مرگ می کشانند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نگرانی شهروندان مبتلا به بیماری های خاص که از ایمنی پایین رنج می برند و نگران تزریق واکسن یا ورود ویروس ضعیف شده به بدنشان هستند، گفت: از این بابت هیچ مشکلی بیماران خاص را تهدید نمی کند، زیرا ویروس ضعیف شده داخل واکسن خاصیت بیماریی زایی ندارد و این تفکر از نبود آگاهی است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت واکسن « کوو ایران برکت » بیان داشت: واکسن «کوو ایران برکت» در آزمایشات کشت سلولی ۹۵ درصد و در آنتی بادی ۸۰ درصد مصونیت ایجاد کرده است. همچنین در مرحله اول حدود ۸۰ نفر، در مرحله دوم ۲۸۰ نفر و در مرحله سوم تا این لحظه بیش از ۱۰ هزار نفر واکسینه شده اند که باید این آمار به ۲۰ هزار نفر برسد.

محرز با اشاره به موضع وزارت بهداشت نسبت به واکسن ایرانی کوو ایران برکت بیان داشت: پس از موفقیت در انجام آزمایش های اول و دوم و کسب مجوزهای لازم، از وزارت بهداشت خواستیم هر چه زودتر مجوز اضطراری استفاده از آن را صادر کند اما همچنان پاسخی از آنها دریافت نکرده ایم.

محرز در خصوص استقبال مردم بین واکسن ایرانی و خارجی تصریح کرد: نگرش منفی در ذهن مردم شکل گرفته است که هر چه داخل ایران تولید می شود، به درد نمی خورد، که البته مسبب شکل گیری چنین نگرشی تولید کنندگان داخلی و ناظران بر کار آنها هستند. اما به عنوان یک ایرانی که فرایند کارآزمایی بالینی این واکسن را رصد کرده ام، می گویم این واکسن طبق استانداردهای جهانی و با هدف کمک به واکسیناسیون جامعه ساخته شده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: «کوو ایران برکت» کم عارضه ترین واکسن است و هم اکنون که در مرحله سوم قرار داریم، به جرات می توان گفت شهروندان دارای بیماری های خاص نیز با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.