کد خبر : 5426 / /
/

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بیمارانی که در نخستین ماه‌های شروع همه‌گیری کرونا، مبتلا شده و بهبود یافتند حتما باید واکسن دریافت کنند تا به انواع جدید ویروس مبتلا نشوند.

نتایج بررسی صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که در نخستین ماه های آغاز همه‌گیری کرونا مبتلا به این ویروس شده و بهبود پیدا کردند، به ویژه آنهایی که نشانگان خفیف داشته یا بدون علامت بودند، باید برای جلوگیری از ابتلا به انواع جدید این ویروس حتما واکسینه شوند. مطالعه ای توسط دانشگاه شهر یوکوهاما ژاپن نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از افرادی که قبلاً به COVID-19 آلوده بودند تا یک سال پس از بهبودی در بدن خود آنتی بادی دارند.

در این مطالعه، نتایج حاصله از وضعیت  ۲۵۰ نفر از افراد ۲۱ تا ۷۸ ساله که از فوریه تا آوریل سال گذشته آزمایش ویروس کووید۱۹ آنها مثبت بوده مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که آن دسته از بیماران COVID-19 که علائم شدیدتری را نشان دادند همگی طی یک سال بعد در بدن خود آنتی بادی داشتند، در حالی که ۹۷ درصد کسانی که علائم خفیف داشته یا بدون علائم بودند تنها در شش ماه اول پس از بیماری، در بدن خود آنتی بادی حفظ کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد که تنها ۶۹ درصد افرادی که در یک سال گذشته با علائم خفیف یا بدون علامت بیمار کرونایی بودند، شش ماه پس از بهبود از بیماری، ‌در بدن  خود دارای آنتی بادی برای مبارزه با نوع آفریقای جنوبی آن بودند.  ۷۵ درصد در برابر نوع هندی، ۸۱  درصد در برابر نوع برزیلی و ۸۵ درصد در برابر نوع انگلیسی آن ایمنی داشته و آنتی‌بادی خود را حفظ کرده بودند.  این مطالعه همچنین نشان داد که این درصدها طی یک سال بعد کاهش یافته است.

همچنین مطالعه مذکور به این نتیجه رسید که بیماران COVID-19 سابق که در چند ماه اول همه گیری بیمار بودند، به خصوص اگر علائم خفیف یا بدون علائم داشته باشند، باید همچنان واکسینه شوند تا از آلودگی به انواع جدید کرونا شامل کرونای انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی جلوگیری کنند.

بیش از یک سال است که سراسر دنیا گرفتار ویروس ذره‌بینی اما با قدرت سرایت بالا شده که ضمن ابتلا و مرگ‌ومیر گسترده در اکثر کشورها، زمینه مهمی برای تضعیف و نابودی اقتصاد دولت‌ها بوده است. ابرقدرت‌های اقتصادی به جای تولید و صادرات، سرگرم مبارزه با بیماری از طریق محدودیت های اجتماعی، تعطیلی مشاغل و کسب و کارها بوده و در نتیجه، پس از یک سال قرنطینه و محدودیت‌های مکرر شکست‌های بی سابقه مالی و اقتصادی را تجربه کردند. 

این کشورها امیدوارند تولید و استفاده از واکسن بتواند همه‌گیری کرونا را کمتر و کمتر کرده تا آنها بتوانند بار دیگر به احیای سیستم اقتصادی و البته بهداشت و سلامت خود بپردازند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.